/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Musen låser..
Fra : febbe
Vist : 331 gange
100 point
Dato : 15-03-03 10:53

Musen på en af mine computere går fast når den "tænker", og det er hamrende irriterende at alt låser. Jeg har formatteret den og isat 512 ram for at komme over problemet, men det har ikke hjulpet. Hvad er problemet??? Forslag modtages tak....
Hilsen Febbe.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-03-03 10:59

Min Logitech trådløse mus gjorde det samme for 14 dage siden, og det hjalp med nye batterier og derefter at trykke på connect-knappen på modtageren.
m v h
HC

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 15-03-03 11:40

Det er ikke det der er galt, da der er en alm. mus tilsluttet. Jeg sidder nu og installerer et billedbehandlingsprogram, og det er som om det fryser lidt under installationen. Data flow´et fryser lidt og det tager ganske lang tid. Hvad er der galt??
Febbe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-03-03 11:42

Hej
det ville være en stor hjælp hvis du oplyste hvad slaks mus du bruger er det
en almendelig mus eller tråd løs/optisk eller begge sidst nævnte??
Manse9933

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-03-03 11:55

Har du prøvet at skifte mus??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-03-03 11:56

Hej
Jeg hved ikke om din mus har software hvor du kan instille rapport per sekundt
test frekvens og input buffer.

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-03-03 12:12

hvilket syster system bruger ?`
se evt på driverdeteljer i enehåndtering under mus.er der noget der er i parentes.

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 15-03-03 14:26

Hej igen.
Jeg bruger en Logitech mus og styresystemet er win 98 -2. Jeg har prøvet at skifte mus også til en optisk. Det bliver det kun værrer af.
Under system/enhåndtering/mus står der: wheel mouse ps2 mouse og intet andet.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre men den fryser.
Febbe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-03-03 18:33

okay
Glem det.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-03-03 18:33

okay
Glem det.
Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-03-03 21:06

mm jeg mente:
kontrol panel-system- find din mus under mus... og dobbeltklik på den.
klik på fanen driver og om detejer om hvilken driver fil der bruges.
hvis den er i (musedriver.sys) findes den driver ikke pg måske er det derfor den fryser,
er min ide bag dette.du kan finde den driver-fil på windows cdrom omkring cab 50 (pakkes ud
med zip program) og kopier den til der hvor placeringen af den skal være.
ps gøres det forkert skal du måske reindstaller win98 igen - så skriv hvad du først finder ud af....
altså om den er i parantis.
jeg har læst at det at den (de forskellige driver filer)er i parantis er årsag til win98 kan fryse i forskellige tilfælde.

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 15-03-03 21:39

nye drivere eller ny mus............ prøv at instalere standard drivere der ligger i windows og se om den også gør det der.......

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-03-03 21:57

Er der installeret noget software så du kan bruge scrol-knappen osv.
Så afinsteller det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-03 23:34

Hvis det er en seriel mus og du har 2 serielle porte, så prøv at sætte den i den anden port. Hvis det er en ps2 mus så plejer der at følge et ps2 - seriel interface med en logitech mus, ellers fås det billigt. Det lyder som en hardware fejl siden du har formateret og geninstalleret win.