/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Projektopgave
Fra : loladi
Vist : 818 gange
165 point
Dato : 17-09-08 18:23

Hej alle
Jeg er i gang med at skrive en projeltopgave om 2.verdenskrig, jeg har valgt emnet om 'Jøderne', jeg har nogle under emner som jeg ikke kan finde svar på fx. Hvorfor hader hitler jøderne? Hvilke forbindelser har jøderne med Tyskland? Hvis i bare finder hjemmesider om jøderne, hitler, og svarene på spørgsmålene, så kan jeg læse derfra.
TAK FOR HJÆLPEN

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-09-08 19:05

Tror du vi gider at svarer når du bare annulerer efter en masse besvarelser ??? Du får ikke dine poeint retur alligevel

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-09-08 19:52

Er enig med Suno... jeg havde sendt dig et rigtig godt link til dit nu annulerede spørgsmål

Hvad med respons på folks besvarelser, istedetfor bare at annulere

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-08 21:50

Så kan-du lære det!

Kommentar
Fra : loladi

Dato : 17-09-08 22:51

Det var ikke meningen, jeg gad bare have nogen hjemmesider, jeg kan jo ik bare kopiere og sætte det ind, jeg behøver kilder, og det er projektopgaven man laver i 9a, så det er ikke noet med bare at skrive af, det sker aldrig med mig, men hvis i tror det er syndt med alle de kommentarer, så tror jeg at i ikke behøver at bekymre jer om, jeg ved godt om hvad jeg skal bruge og ik'.
Men tak for hjælpen, jeg har jo ikke sagt noet med at det var dårligt, forresten undskyld, og det er okay hvis i ikke vil skrive kommentarer, det er helt fint.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-09-08 23:41

Gå på Biblioteket

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-09-08 01:15

Tja,
Der findes sikkert flere tons bøger om emnet.
Klø bare på
Ingelein

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-09-08 21:50

hitlers sidste ord: "Det var ikke meningen..."

Ej men hvis du gerne vil finde nogle hjemmeside om forskellige ting så er det en rigtig godt hjemmeside der hedder www.google.dk så skal du bare skrive...
jøder hitler
i feltet og trykke på enter knappen på dit tastetur så finde den nogle hjemmesider til dig.
og hvis du trykker på billeder øverst så kan du se diverse billeder.

Det første links som kom op var: http://home.tiscali.dk/8x026834/hvorfor.html
Hvorfor blev jøderne forfulgt...

Var det ik præcist det du spurgte om i dit sidste spørgsmål egentligt.
Hvis du skal søge på world wide web så skal du lære og bruge søgemaskine som www.google.dk det er rigtig smart.

Du kan også skrive...
store babser
i søgefeltet.... ja der er mange muligheder.
Eller hvad med
jøder med store babser
eller
hitler med store babser
....
Prøv dig frem

Kommentar
Fra : loladi

Dato : 21-09-08 21:54

Så meget ved jeg også, men jeg har brug for andre hjemmesider, som handler om jøder, hotler og nazisme... ellers tak

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 22:44

Alle kan være enig med mig at Hitler var magtsyg og psykopat. Men det at det undrer mig og har haft en diskution med mange af mine arbejderkollegaer, at Jøderne udsætter araberne også til noget ligesom Hitler gjorde. Jødiske soldater dræber uskyldig arabiske børn og unge mennesker.

Men Jøder er intelligente folkeslag. De er rige og erhverstænkerne folkeslag. Man mener at Hitler brød sig ikke om at Jøderne var rige og fik stor marked i Tyskland. Hitler var syg i hovedet og han var også god til at fremskaffe job til de ledige tysker.

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 165 point
Dato : 22-09-08 17:03

Tyskland mellem de to verdenskrige var nærmest økonomisk bankerot. Især efter den galopperende inflation omkring 1924, hvor pengenes værdi blev forringet i et omfang, man aldrig har set før eller siden. I 1920 kostede et rugbrød f. eks. omkring 20 Pfennig, det svarede måske til omkring 20 øre, men fire år senere var prisen flere millioner Mark. Marken var simpeltshen ingen ting værd. Det betød flere alvorlige ting for økonomien i Tyskland, bland andet, at alle, der havde sparet op til alderdommen, blev ruineret. For selv om man havde en opsparing på tusinder eller millioner af mark, så kunne man i sidste ende måske kun købe lidt brød og lidt grønsager for pengene. Hver dag steg priserne med astronomisk fart.
Prøv at søge under inflation+Tyskland+1924, så får du en stor del af baggrunden for, at Tyskland var så langt ude i tovene, at folk kunne fald for Adolf Hitler. Læser man hans skrifter eller lytter til optagelser af hans taler, er det jævnt uinteressant, det meste, men han havde en ukyggelig evne til at rive folk med. Der var i 1920'erne en stor jødisk befolkning i Tyskland, vel nok flere millioner, hvoraf langt de fleste blev udryddet i kz-lejre. Mange nåede dog at flygte. Jøderne blev lagt for had, ikke nødvendigvis fordi Hitler hadede dem, men snarere fordi det var politisk opportunt at udpege en gruppe syndebukke. En fælles fjende kunne måske skabe det sammenhold, der manglede hos tyskerne efter 1. verdenskrig, hvor nationen havde lidt smertelige tab.

Det er svært at skrive en opgave om så stort et emne, hvis du ikke ved ret meget om det. Har I ikke haft historiebøger i skolen? Eller gennemgået 1. og 2. verdenskrig? Jeg tror, det er rigtigt, du skal en tur på biblioteket og tale med en dygtig bibliotekar. Du får en bedre stil ud af det på den måde end ved kun at søge på nettet.
Venlig hilsen
Oldboston

Godkendelse af svar
Fra : loladi

Dato : 22-09-08 17:35

Tak for svaret Oldboston. Jeg vil gerne ha' hvis du kan, give kilderne til det du skrev. ellers tusind tak, det hjalp

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 22-09-08 21:35

Jeg er ved at gå i seng nu, men jeg kigger på det i morgen eftermiddag, og så kan jeg sikkert sende dig et par gode kilder. Jeg er så gammel, at jeg har det meste inden i hovedet, men derfor kan jeg vel nok finde et par kilder alligevel.
Tak for points.
Oldboston