/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom computer
Fra : Headfarm
Vist : 670 gange
300 point
Dato : 17-09-08 11:21

Jeg sidder med en forholdsvis ny Laptop som er blevet ekstrem langsom. 5-10 min. efter opstart viser jobliste stadig op til 60% CPU-brug solv om der ikke er programmer opstartet.
Jeg har scannet computeren med både Avira og AVG (nyligt opdaterede) og kørt diskfragmentering.
Findes der et lille program der kan registrere hvad computeren bruger tid på?
Joblisten viser kun at det er "Aktiv systemproces"
Nb. der er et specialprogram med speciel digitizeropsætning - derfor starter jeg ikke bare forfra.
Er der nogen med gode ideer?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-08 11:27

Citat
Jeg har scannet computeren med både Avira og AVG (nyligt opdaterede)

en af grundene er sikkert at du kører med to antivirus programmer - det skal altid skabe problemer så hvis du afinstallerer det ene hjælper det nok betydeligt

Jeg vil foreslå dig at beholde avira

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 17-09-08 11:35

husker du at rydde op - vedligeholdelse som diskoprydning, diskdefragmentering - bruge Ccleaner osv ?

du kan med fordel få et sikkerheds check hos

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg dit spørgsmål derinde i kategorien runscanner forum og husk at læse vejledningen først (under bekendtgørelse i runscannerforum)

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 17-09-08 11:51

Til miritdk

Svar 1
Det gør jeg på alle vores computere - så det er ikke problemet.

Har i øvrigt først installeret avira i går.

Svar 2
Ja jeg har været flere oprydningsprogrammer igennem, hvilket også har givet noget men ikke nok.
Ang. malwarecheck - Lyder som en rigtig god ide - dem havde jeg faktisk helt glemt.
Det prøver jeg, men så går der nok et par dage inden du hører igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-08 11:55

Citat
Har i øvrigt først installeret avira i går
godt nok - men du skal stadig af med avg hvis du ønsker at køre avira og ikke have problemer

GLEMME MALWARECHECK.DK ??? det KAN man da ikke

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 17-09-08 13:31

åben task manager og kig hvilkan program bruger cpuen, prøv den her RegistryBooster

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-09-08 19:12

Jeg har også en puter med avira og avg på og de kører fint sammen
Du skal ind på mailwarechek som mini siger og der hente programmet" Mailwarebytes anti spyware" det gjored jeg i forgårs og så kom det til at kører ordentligt ellers prøv at gendanne til før problemet opstod

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-08 19:12

Og tag så og ryd op i din registreringsdatabase, der ligger garanteret en masse rester fra tidlige programmer, men som sædvanlig kan jeg ikke huske programnavnet

En anden IT kyndig kan måske navnet på et program der kan rydde op i reg.databasen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-09-08 21:01

CC Cleaner bla.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-09-08 22:29

Takker suno, og nu skriver jeg navnet ned på en seddel og sætter den fast på skærmen.

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 19-09-08 14:09

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-08 19:18

velbekomme

Kommentar
Fra : pop59

Dato : 21-09-08 15:14

Prøv også at hente advance windowscare v2.60 og skan et par gange med den ,den er også god til at ryde op i registrerings databasen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-09-08 15:37

Og tak til jer andre osse forresten .,........joe tak ska du have