/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slå scanning af USB-stick fra?
Fra : henrik59
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 16-09-08 19:41

Hver gang jeg sætter min USB-stick i PCen, tilbyder Vista at scanne den. Det er ret irriterende. Kan det slås fra?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 19:56

Det er vel ikke Vista der vil scanne med dit antivirusprogram.....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-09-08 20:31

Det skal du slå fra i dit antivirusprogram.
Der bestemmer du om diverse drev m.m. skal kontrolleres.

hawaii7

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 16-09-08 21:04

Sådan ændres den måde, computeren håndterer multimedier
Åbn Denne computer.
Højreklik på den ønskede enhed under Enheder til flytbare medier, f.eks. et digitalt kamera eller et cd-rom-drev, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på den multimedietype, du vil ændre, under fanen Automatisk afspilning.
Under Handlinger skal du klikke på den handling, Windows skal udføre, når den medietype, du markerede, findes.
Bemærk!

Klik på Start, og klik derefter på Denne computer, hvis du vil åbne Denne computer.
Den flytbare lagringsenhed skal være tilsluttet til computeren, for at den vises i mappen Denne computer.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 21:20

Hvad har det med scanning at gøre

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 16-09-08 21:43

det vides ikke men der er ikke nævnt noget med virus scanning

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 16-09-08 23:23

Vista scanner drevet for konsistens, så der må være noget galt. Har du prøvet at køre en "Scan & fix"?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-08 16:53

Citat
Vista scanner drevet for konsistens

Nemlig!

Lad den gøre det og lad den rette fejl, så burde den ikke gøre det næste gang du sætter den til

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : henrik59

Dato : 17-09-08 18:23

Tak for svaret Klaudi.

Jeg har hidtil bare annulleret scanningen (og ja, det var Vista, der tilbød en scanning), da jeg anså det for at være misforstået hjælpsomhed fra Vista's side. Det var det også, for jeg lod nu Vista scanne USB-sticken, og Vista fandt ingen fejl. Det ser ud, som om jeg er sluppet af med det irriterende vindue nu.

Mvh

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-09-08 18:24

Velbekommen

mvh klaudi