/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bil køb hvilken?
Fra : aZiX
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 16-09-08 18:39

Hej

Jeg overvejer at købe en peugeot 106 rallye 1,3 3d...
og jeg møder alle mulige meninger... den der skræmmer mig mest er at nogle mener motoren ikke er god nok, dog kan jeg aldrig få et konkret svar på hvad der gør den dårlig...
håber der er nogen herinde der kan hjælpe..

\\ Azix

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 16-09-08 18:53

Jeg har ellers aldrig hørt andet end at det skulle være en dejlig hurtig motor. Jeg overvejer selv at sådan en. Hvor har du spurgt henne?

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 16-09-08 18:55

jamen hos nogle venner og hos en mek... men mek'en kunne ikke give noget konkret..

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 16-09-08 18:55

mek.. mente dog at 1.6'eren var en fin bil...

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 16-09-08 19:14

Ja det var faktisk også 1,6eren jeg mente... De alle den skulle være en god bil

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-09-08 22:03

Nej det er en rigtig dårlig motor. Ja, undskyld hvis jeg har slukket julelysene i dine øjne, men den motor kan du absolut ikke være tjent med. Din mekaniker har helt ret. Han kan så ikke sige det konkret hvad der er galt, men det kan jeg:

Peugeot 106 1.6 RALLYE 1998 Forbrug/EU (Gennemsnit) 11.9 km/L

Derfor!

Jeg er faktisk meget tilfreds med min motor. Tre cylindre, 1.2 l type 'HTP', bygget i Mlada Boleslav under tysk kvalitetskontrol.

Bvadr - sådan kan du da ikke spørge. "God nok?" - God nok til hvad? Hvis du ikke spørger fornuftigt, så risikerer du at få sådan nogle åndsvage svar som dette. Men jeg er iøvrigt ligeglad. Jeg er nok kreperet før vi har brugt den sidste dråbe råolie. Forresten er min Skoda Fabia da heller ikke verdensmester.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-09-08 01:17

Køb dog bilen,.. !!
Hvis bilen lever op til dine forventninger, og hvad DU mener er en GOD bil,
hvad skulle så forhindre dig i at købe den, ?
(den blev rost en hel del i Bilrevyen 94, da den var ny)

Der er ikke noget mere frustrerende end købe / køre rundt i en bil,
(du inderst inde ikke kan lide)
blot fordi,… ”alle andre” mener det er en god og fornuftig investering,..
og du inderst inde ”brænder” for en helt anden type bil,

Peugeot 106 rallye 1,3,.. er hverken ringere eller bedre en størstedelen af den
Danske bilpark,.. slet ikke motoren,… (men ALT kan ødelægges)

Opel Corsa havde f.eks. en Fabriksfejl, (tandremmen sprang V/ ca 50,000 km.)
GM motors ville ikke erstatte, så ejerne måtte selv betale 30 – 50.000 kr
HALVTREDSTUSINDE,!!!! Det forhindre dog ikke nogen i fortsat at købe Corsa,

Hvis du lader dit spørgsmål stå længe nok, får du sandsynligvis
ca. 50 % GODE,.. + ca. 50 % DÅRLIGE erfaringer,…

Nogenlunde det samme vil ske uanset hvilken bil du spørger om,..
lige fra Trabant, Lada, Skoda, …. op til Rolls Royce, Ferrari m.fl.

lad os f.eks. antage at 9,.. ud af 10, fraråder dig at købe bilen,
DAGEN efter køber din bedste kammeret bilen, og kører lykkeligt,
(UDEN PROBLEMER) de næste mange år, hvad kan du så bruge
alle de GODE råd til,.. ?
ps. det omvendte kunne også være tilfældet,..

mange vil sikkert også påstå at ”statistikken siger”,…!!
og ”erfaringen viser” at det er mest fordelagtigt at købe den ene frem for den anden. !

forstå det sådan,.. uanset hvad du bliver rådet til, kan du være heldig / uheldig,
UANSET hvilket bilmærke du spørger om, eller køber,

Det vigtigste er at undersøge bilen grundigt INDEN køb,… uanset mærke,
derfor køb den bil du ka’ li’,.. alt andet ville være tåbeligt
du kan alligevel aldrig få en garanti for at motoren holder evigt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-09-08 08:23

Citat
Opel Corsa havde f.eks. en Fabriksfejl, (tandremmen sprang V/ ca 50,000 km.)
Ja og i første halvår af 2008 er det DK 4.mest solgte bil.
Iøvrigt er jeg enig med EA_HS.Du kan aldrig helgardere dig med biler.
Selv inden for samme mærke og model,kan der være stor forskel.Hvilket nok ikke mindst skyldes personen bag rattet.
Det er jo samme problemstilling,som når der vælges livsledsager:Man kan jo ikke "prøvekøre" dem alle.Men "slå til",når sympatien er der.Og så håbe det bedste.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-09-08 12:06

Jeg mener Franske biler som over 5 år er noget man skal holde sig væk fra hvis du ikke er mekaniker.Men du kan være heldig. Har hørt om folk der ikke har haft problemer med deres franske bil....Men folk med problemer med sin franske bil ser jeg daglig.Og det er dyrt for dem.
alimak

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 17-09-08 23:17

Der er (næsten) lige så mange meninger som der er bilmærker og modeller.
Jeg er til Ford, hvilket garanteret får andre til, at sige BVADR! Hvorom alting er, er det den enkeltes private smag og behov, der afgører hvad vi køber, ikke hvad andre evt. måtte mene.
Hvis du mener, at bilens stand er fornuftig i forhold til prisen, og størrelsen og økonomien tiltaler dig, er det da den du skal købe.

Kommentar
Fra : kenned123Mor

Dato : 20-09-08 23:01

Jeg har selv haft kig på sådan en fin bil op til flere gange.

Jeg læste også om den i et bilblad hvor de tjekkede brugtbilsværdien på en sådan bil.
Og der var konklussionen at det var en fed vogn med meget køreglæde og sjov for pengene.
Det eneste man skulle være på vagt over for mht. Rally modellen, er at de fleste af dem har fået tilstrækkelig mange klø over nakken, og ja så kan det det pludseligt blive en kostelig affære.
Men ser bilen fornuftig ud, uden for mange voldtægtstegn, så kan jeg nu ikke se at der er det store at betænke sig ved.
Men den er vidst også lidt tørstig, men det siger vel sig selv når det er en 1.6´er

Held og lykke med dytten.

Kommentar
Fra : kenned123Mor

Dato : 20-09-08 23:02

...undskyld. ik 1.6 men 1.3