/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken TV Tuner er bedste?
Fra : pk2dk99
Vist : 2811 gange
100 point
Dato : 16-09-08 17:23

Hej med jer
Jeg har 2 spørgsmål ang af TV Tuner kort til pc.
1: Hvilken digital programmer kan man se via TV tuner??? kan man også se dansk tv kanaler med en tv tuner?
2: Hvilken tv tuner anbefaler i som giver bedste resultat til pc????

På forhånd tak

mvh

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-09-08 17:24

Og jeg har windows vista på min pc...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 17:58

Citat
Hvilken digital programmer kan man se via TV tuner

Ingen hvis ikke du abonerer på dem..

Citat
kan man også se dansk tv kanaler med en tv tuner?

Ja - hvis du har antenne til de danske kanaler

Citat
Hvilken tv tuner anbefaler i som giver bedste resultat til pc

Der er ikke den store forskel... (sålænge du blot taler tuner... )

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 16-09-08 18:45

forstår det som om der er brug for et indstiks-kort på selve bundkortet.. ikke et produkt som "sputnik"

Men vil da helt klart anbefale Pinnacle systems. har selv haft et sådan og det har bare virket... :D
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Home/

held og lykke

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 16-09-08 19:52

refi det er forkert det du skriver
du kan se DR1 DR2 DRUpdate og TV2 med en dvb-t tunerog de er gratis
og alt efter hvor du bor i landet kan du også se Svensk og Tysk tv

hvis det er en stationær pc ville jeg vælge et instikskort (pci eller lignende)
bærbar en usb dongel
mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 20:07

Citat
refi det er forkert det du skriver

Nej det er IKKE forkert...

De kanaler du nævner er via NETTET (eller en dvb-t tuner MED antenne) ....

En TV-tuner (kort) skal have en ANTENNE for at du kan se noget....

Du kan se mange kanaler via nettet.... men det var ikke det der blev spurgt om...

Et eller andet sted skal TUNEREN jo have signal fra - med mindre du er tilfreds med "snevejr"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 20:09

Derimod vil jeg give dig ret i at de enkelte digitale kanaler du nævner kan hentes på den måde - men STADIG kun med antenne.... Tuner alene gør det ikke....

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 16-09-08 20:53

selvfølgelig skal man bruge en antenne der er da logik for burhøns

der er ingen TV Tuner der kan modtage noget som helst uden antennesignal

jeg ved ikke hvorfor du vil blande Nettet ind i spørgsmålet
det kan jo ikke bruges til en TVTuner.

digital programmer kræver en DVB-T tuner.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-09-08 21:06

Mange tak for svar men kan mand køb tv tuner med antenne? Hvilken tv tuner er bedste til dansk kanaler? tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 21:18

Du er sgu nødt til lige at forklare HVAD det egentlig er du vil

Er det et TV-kort til komputeren du snakker om eller er det en dvb-t boks til fjernsynet....

Som sagt kan du ikke bruge al det her uden enten kabeltv eller antenner på taget....

Det du kan modtage med en evt. stueantenne begrænser sig til de omtalte 3 kanaler - og det er IKKE engang sikkert det er muligt

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-08 21:42
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-09-08 22:15

Nej refi - det er til en PC - ikke til et fjernsyn (Læs linje to i spørgsmålet).

Mit indtryk er at alle tunere er mere eller mindre gode. Jeg købte en USB-tuner (på størrelse med en forvokset USB-ram) til min gamle bærbare. Min nye bærbare (Acer 7720G) har den indbygget. I begge tilfælde medfulgte en antenne, en lille pind kun. Nogen steder fungerer dette OK - tip top billedkvalitet. De fleste steder er det bare ikke nok. Så må du ud og anskaffe dig en speciel antenne og evt strømforsyne den (de er oftest med en lille forstærker). Se på http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Daekningskort.asp hvad du kan forvente om krav til din antenne.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-09-08 22:16

Tyrkfejl. Jeg mente:
"alle tunere er mere eller mindre lige gode".

Derimod kan der være forskel i kvaliteten af det medfølgende program

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-09-08 23:21

jeg har købt denne her
http://alatest.dk/brugeranmeldelser/videokort/avermedia-avertv-dvb-t-777/pu3-33418741,55/?all=1
Den er jeg meget glad for har undertekster og teletext .
den kan tage dr 1 dr 2 og tv 2 .

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 17-09-08 06:23

Tak for svaret Mad_Nuser.. Jeg har bestilt en med USB 2.0