/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfor ikke.
Fra : Mosebaek
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 16-09-08 17:08

Det er mig komplet uforståelig ,at en link ikke kan være et tip.Vi ser det sidst med denne:
http://www.tekstmaskinen.net/
Hvordan defineres et tip.Kunne være godt at vide.Jeg mener selv,at hvis andre kan ha`gavn af det,
må det jo et eller andet sted være et tip.
Selv er jeg ikke Superbruger og dermed afskåret fra at skrive tip,eller gi`point.Men jeg læser da flere af dem,med stor fornøjelse.Jeg synes svarene,ind imellem minder lidt om brødnid.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-09-08 17:33

For at et tip skal være et tip, bør der efter min mening, være lidt mere end bare et link som man så selv kan gætte sig til hvad indeholder.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-09-08 17:36

Citat
brødnid.
øhh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-09-08 17:38

Ja det minder som poeintjagt hvis man ikke har lidt tid til en forklaring syns jeg

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-09-08 17:45

Selvfølgelig kan et link være et tip. Men desværre undersøges det som regel ikke af dem der bedømmer det.
Se f.eks. dette http://www.kandu.dk/tip18563.aspx hvor dem der bedømmer det tydeligvis ikke har undersøgt linket. Det er faktisk et ret godt tip.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-09-08 17:51

Et link kan da godt være et tip, men det bør understøttes af brugerens egen erfaring.

Mosebaek

Som almindelig bruger kan du godt bedømme et tip, hvis det er det du vil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 17:52

Og det skyldes NETOP at her på Kandu lærer man normalt "folk" IKKE bare at trykke på hvad som helst...

Et link i sig selv er IKKE et tip....

Det kan det så blive hvis man "gider" skrive lidt forklaring til HVAD det egentlig handler om og måske HVORFOR det er et tip....

Så NEJ - et link alene er IKKE et tip - selvom meningen måske er god nok og LINKET fører til et tip....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 17:54

Er www.google.com et tip ????

Det fører da til en MASSE oplysninger og tips....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-09-08 18:15

Citat
Det kan det så blive hvis man "gider" skrive lidt forklaring til HVAD det egentlig handler om og måske HVORFOR det er et tip....

Jaja,selvfølgelig pynter det med en kommentar,eller to.
Men jeg tror dog på at vedkommende selv har haft linket åbnet.

Iøvrigt er jeg tilsluttet forsamlingen,der ikke længere får tilsendt mails fra Kandu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-08 19:08

Et godt tip ..bør være ...informativt !!!

..med et anstrøg af nyhed !

..om så det er et link ?, en tekst ?, en sang ? ...en el-motoriseret roterende islagkage?

..såerh, ..altså ...dét jeg mener er: Man skal selv synes det er et brugbart tip.

En slags AHA oplevelse, man gerne vil dele med andre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-08 20:11

Min mening om et godt tip er:

Forklaring omkring tippet og evt. et link til beskrivelse af tippet eller et link til et program.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-09-08 20:31

For at det kan være et tip skal der i det mindste være en forklaring af hvad man kan forvente at finde på siden der linkes til og ikke mindst hvorfor netop denne side er bedre end de 12000 andre sider der forsøger at gøre præcist det samme.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-08 21:16

Et tip er vel noget man har opdaget, og gerne vil dele med andre.
Men et rent link uden forklaring, og samtidig noget man ikke kan se hvad er, kan være lidt risikabelt at åbne........................... så det vil da være rart med lidt forklaring, eller eventuelt kopiering af noget af teksten fra linket.
Det syntes jeg.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-09-08 08:31

Tak for svaret Eyvind.Lyder meget fornuftig.

VH. Mosebaek.