/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Switch-mode ødelage eletronike
Fra : MonieJacobsen
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 16-09-08 09:21

Jeg havde tilsluttet en lille switch-mode strømforsyningen 230Vac med et output 24Vdc.
En bekendt rev net-stikket ud og kort derefter slutte stikket til
El-nettet igen, strømforsygninger på diagrammet virkede ikke mere. Se
diagram her: www.sunwind.dk/projekt/stroeforsygning.jpg
Så har du et forslag til hvordan, jeg med få komponenter kan beskytter
indgange for støj og inpuler?
Enhenden har kunne tåle en spændign 45 V på en analog strømforsygning.
Skal jeg monterer en Varistor. Vilken type - gerne et Web-link til komponenten.
Eller en passende kondensator forbundet i serie med en modstand,
som sættes over indgangen på strømforsygningen.
Hvad er bedst, at gøre?

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 16-09-08 18:52

kan du gøre billedet mere læseligt...? det ville være en stor hjælp..

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 17-09-08 08:39

Så har jeg gjort billedet mere læsbar. se her:www.sunwind.dk/projekt/stroeforsygning.jpg

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 18-09-08 07:14

Til aZIX
Med Ctrl nede og du samtidig scroll-hjul'et kan du gøre billedet større eller mindre

Med venlig hilsen
Monie