/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Rudolf Bertinus Fredelund Christensen
Fra : lwj
Vist : 734 gange
500 point
Dato : 15-03-03 00:25

Kender nogen mere til Rudolf Bertinus Fredlund Christensen, f. 12 oktober 1883, Budolfi, Aalborg?

Hans mor er ugifte Ane Cathrine Christensdatter. Faderens navn ikke nævnt.
Hvor får han Fredlund fra? Ikke fra hans mors side.
Hun bliver siden gift i 1887 med Anders Severin Sørensen.

Rudolf er fundet i Ft. 1890 i Danmarksgade, Aalborg købstad, Fleskum herred:
Danmarksgade forhus 1 sal f. 1, mat 503e nr 35.
Anders Severin Sørensen 28 gift husfader arbejdsmand fødested Aalborg
Ane Cathrine Marie Christensen 36 år gift husmoder fødested Thisted
Rudolf Batkinus Fredelund Sørensen 6 år ugift søn fødested Aalborg
Petrea Marie Sørensen 1 år ugift datter fødested Aalborg
Anna Severine Sørensen under 1 år ugift datter fødested Aalborg
Anine Petrea Birgitte Marie Sørensen 24 år ugift logerende strygejomfru fødested Aalborg

Jeg er meget interesseret, da en af Rudolfs halvsøstre har opkaldt et barn blandt fire, Fredelund, måske efter ham.

Jeg har set i Google, men ønsker ikke blot flere med efternavnet Fredlund/ Fredelund.

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-05-03 22:59

Hej Lise!
Nu ved jeg jo ikke hvad du har prøvet. Findes der en fadeskabssag? Hvad står der ved hans konfirmation?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 26-05-03 08:35

Faderens navn er i kirkebogen blot nævnt som "nordmanden Peder". Jeg går ud fra at faderen har været på gennemrejse i Danmark, hvorunder han så har lært moderen at kende. Ved konfirmationen står moderen som eneste.

:) Lise.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-05-03 10:42

Er navnet Fredlund/ Fredelund, måske fra en landsby eller en gård, har du undersøgt den mulighed .
Senta

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 29-05-03 12:17

Jeg har søgt i Slægtsgårdsdatabasen, Krabsens stedregister, samt i Postadressebogen for 1989. Alle uden resultat.

:) Lise.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-05-03 14:33

Du skriver " Faderens navn er i kirkebogen blot nævnt som "nordmanden Peder". ,har du søgt på Dis Norge om der evt. er en by Fredlund/ Fredelund i Norge ?

Senta

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 29-05-03 14:47

Jeg har i dag været inde på DIS-Norges side, men kunne ikke finde noget om stedregister?
:) Lise.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-05-03 15:39

Har du prøvet bare at søge kun på Bertinus på FS. det kan være Rudolf er opkaldt efter nordmanden Peder,og du der igennem finder hvor navnet Fredlund/ Fredelund stammer fra?
Her er adressen til det Norske Digitalarkiv
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/wc/webcens.exe?slag=gmeny
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-06-03 12:20

Hej Lise Winther Jensen, du kan prøve at kontakte rigsarkivet angående Fredlund/ Fredelund .. det kan du gøre med en mail til ...mailbox@ra.sa.dk
eller du kan ringe på dette tlf. 33923310
Der er også bogen danske Efternavne" af Georg Søndergaard,

Derudover er der her et par adresser til nettet og loven angående navneændringer.

http://www.angelfire.com/music/langgaard/Index.DK.htm
news:sg5rvu0ii26fhi8n4ic9rrjb0bc2hdnt07@4ax.co....
news:3dfe4475$0$71612$edfadb0f@dread11.news.tele.d....

Det kan være det kan hjælpe dig med at finde ud af hvor navnet Fredlund/ Fredelund kommer fra.

Jeg beklager meget hvis du allerede har prøvet denne udvej for at finde navnets oprindelse.
senta