/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Skriftstørrelse på mobil
Fra : amlupo
Vist : 576 gange
400 point
Dato : 15-09-08 19:15

Har fået ny mobil med en vældig skærmopløsning (nokia 6500 classic) Det gør så at alt skrift på mobilen er meget småt og da en er blevet gammel (42) og synet ikke er for godt kniber det at læse det hele. Har fundet ud af at ændre besked skrift mm men når man går på nettet via gprs er det hele godt nok småt . Kan man ændre det ??? Måske skærmopløsninge kan ændres så man snyder mobilen til at vise større skrift eller skal jeg bare til at have ekstra stærke briller på hvis jeg skal på mobil nettet ???

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 410 point
Dato : 15-09-08 19:35

Lige det spørgsmål er vist ikke set før når det drejer sig om mobilos, men det måtte jo komme.

Prøv et andet tema hvad der kan ændre skriftfarve/baggrund til noget mere læseligt.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-09-08 19:47

Ja det er da irriterende, når vores syn ikke er helt som det var engang eller "de" begynder at skrive med mindre bogstaver

Har du prøvet at følge manualen her, hvor det ser ud til man kan indstille skriftstr. på wap og internet

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 15-09-08 20:02

Jo jo, det hele er sat til stor skrift men det er sgu stadig småt, også i forhold til min gamle nokia 6070 hvor man skulle bladre en del mere men til gengæld var det betydelig nemmere at læse. Vil prøve det med baggrunden/ skriftfarve

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 18-09-08 19:27

Tak for svaret LuffeA. Med nyt tema blev det bedre.