/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
dressing
Fra : chicapigen
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 14-09-08 22:44

halløjsa

jeg køber somme tider disse små breve med pulver til dressing ( tomatsalat ) fra knorr. pulveret skal blandes med vand og olie. der står ikke noget på pakken ( hvis der gør, så er det så småt at jeg ikke kan se det ) om hvor længe det kan holde sig . jeg tænker på hvis det er i en lille bøtte med låg og det står i køleskabet.

er der en/nogen herinde der ved det ??????????

venlig hilsen chicapigen .............som skal på job imorgen efter 3 ugers ferie puha det bliver hårdt

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-08 23:18

Uden at vide det med sikkerhed, ville jeg ikke være betænkelig ved at gemme det i en uges tid. Det er jo kun olie og eddike, og begge dele konserverer jo. Men der er da så lidt i sådan et brev, at der ikke kan være meget at gemme

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 14-09-08 23:32

Ja der er jo kun en ½-1 dl i sådan et brev, men man bruger jo heller ikke så meget af det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-09-08 23:37

Jeg bruger da hele molevitten i en salatskål til 3 - 4 pers. Der er grænser for hvor lidt jeg gider gemme.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-09-08 00:23

Du kan med god samvittighed gemme det i køleskabet i 8 dage, men så skal det heller ikke stå fremme på bordet ret længe.

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 15-09-08 18:51

Tak for svaret Klumme. jeg prøver om det kan holde 8 dage. jeg laver altid et brev adgangen og da jeg ikke bruger det hele på engang kan der jo godt gå lidt tid inden jeg skal bruge det igen og det er jo lidt for dyrt hvis jeg laver et brev hvergang jeg skal have lidt salat.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-08 23:46

Hvis du ikke bruger et brev hver gang, vil jeg da foreslå dig, at du deler indholdet i brevet i 2 portioner og det samme med olie og vand. Så kan det jo holde sig næsten lige så længe du har brug for det.