/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
BIN-fil
Fra : Caritetlar
Vist : 329 gange
50 point
Dato : 14-09-08 21:53

Hej
Hvad er en BIN-fil og hvordan kan jeg læse den eller brge den?

VH
Carit

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-09-08 22:16
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 15-09-08 00:15

.bin bruges som extention til 'binære' filer. Binær betyder bare, at det ikke er bogstaver og ikke noget andet 'kendt'.

Du bliver nødt til at finde ud af hvor filen passer ind. Hvor kommer den fra? Selve endelsen (extention) kan ikke sige dig noget.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 15-09-08 08:22

.bin filer er ofte image filer og hænger sammen med .que filer, det er dog ikke altid nødvendigt med en .que fil for at kunne brænde .bin filen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-09-08 21:08

Ja en bin fil kan stamme fra mange forskellige steder. Du er nød til at vide hvilken forbindelse den tilhører.
F.eks. til en router, er firmwaren oftest en bin fil.