/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke komme på nettet
Fra : alimak
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 14-09-08 20:14

Jeg har en ven der har 2 ens bærbare pcer. De har en router i opgangen i ejendommen som han deler med 10 andre beboere. Den ene pc kan ikke komme på nettet mere. Det kommer en melding om at han ikke er alene om at have den ip adresse. Jeg har prøvet at køre "reparer" men det hjælper ikke.Har også prøvet at Slukke for routeren og tende igen. Uden resultat.Klikker jeg på "vis trådløse netværk der er tilgænglige" og prøvet at logge på netværk uden sikkerhedaktivering.Da går det fint, kommer på nettet. Er det nogen der har nogle forslag?
alimak

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-08 20:45

HEJ alimak !
1. SKRIV I KØR PÅ DEN PC DER IKKE VIL PÅ NETTET
CMD
GIVER ET SORT VINDUE IDET SKRIVER DU
IPCONFIG
DEN VIL SÅ VISE DENS IP ADS. PÅ MIN ER DET 192.168.10.1
DU SKAL SÅ ÆNDRE DEN I NOGET I RETNING AF 192.168.10.101 (ELLER ET TAL MELLEM 0-255 ALTSÅ DET SIDSTE TAL 101 HER VALGT)
2. DETTE GØRES VED AT ÅBNE KONTROL PANEL (XP)VÆLG NETVÆRKSFORBILDELSE,HØJRE KLIK MED MUSEN PÅ DEN OG VÆLG EGENSKABER,VÆLG INTERNET PROTOCOL (TCP/IP)OG DOBBLET KKLIK PÅ DEN -VÆLG FØLGENE IP ADS.
UDFYLD MED DEN NYE IP ADS,OG UNDER MASKE SKAL VÆRE 255.255.255.0
STANARD GATEWAY SKRIVER DU DEN DU FIK VED AT SKRIVE IPCONFIG I DEN SORTE SKÆRM VED PUNKT 1.
OK - HVIS DEN SKAL HAVE DNS MED KAN DU FINDE DEM VED AT SKRIVE IPCONFIG /ALL I DET SORTE VINDUE.
HÅBER DET LYKKES

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-09-08 20:54

Fedt Tak.Nu er det vista på den pc.Ved du om det er det samme i vista som xp?
alimak

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-09-08 10:01

det er det samme. når du ved hvad IP-adresse han har så går ind på netkortet og gi' det en fast ip, en anden,. Bagefter prøver du og pinge den ip han havde før (som en anden også har) kommer der svare så er der rigtig nok en ip-konflikt og så har den anden maskine fået en fast ip og det bør man fjerne af hensyn til netværket.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 15-09-08 21:55

Tak for svaret xou.