/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus
Fra : Bakuda21
Vist : 2335 gange
200 point
Dato : 14-09-08 18:07

Hej

Jeg står og mangler et antivirus program, da den vi har nu er lige lovlig dyr :(
Jeg havde norton antivirus, som lige er udløbet.

Jeg vil så spørger om der er nogen der kan anbefale et lidt billigere antivirus program, der også er godt?

Vh
Bakuda

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 210 point
Dato : 14-09-08 18:09

www.avast.com
eller
www.avg.com
Fine gratis antivirus programmer.
og de virker.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 14-09-08 18:11

hejsa
du kan jo prøve avg det er enda helt gratis og fås på www.avg.com
og klrer sig godt i test
hilsen fox

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-08 18:13

Tjae det er smag og behag, jeg ville vælge Avast4, den er dansk og gratis,
kræver godt nok registrering, men det er også gratis.

Hent DK version her:
http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-08 18:15
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-08 18:26

Altså når der nu bliver efterlyst et billigere og endda bedre end Norton...

Eset Nod 32.
Kaspersky
Bullguard

AVG er om muligt det ringeste gratis der findes.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-09-08 18:58

Nu ved jeg, at jeg kommer op at skændes med Luffe

Men jeg sværger til Norton, som jeg synes er et godt gennemarbejdet og brugervenligt program, så mit råd er: Betal for fornyelsen og lev et sikkert PC-liv.

Og så slipper du også for de irriterende "reklamer" i dine emails.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-09-08 19:06

avast eller antivir

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=73dfea0955e83dc8769a32d4b8a08139

kig dig omkring på ovenstående link - du kan også oprette dig gratis og spørge osv

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-09-08 19:15

Luffe
Citat
AVG er om muligt det ringeste gratis der findes.
sådan en gang vrøvl Har kørt med det igennem mange år og er vældig godt tilfreds hvorimod Norton altid har haft det dårligste ryg ,men måske er det blevet bedre med tiden prøv blot at søg på norton her i forummet så skal du se løjer Envidere skal man bruge et program for at blive af med det skodprogram

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 14-09-08 19:35

Der kan nemt findes AV programmer der er bedre end Norton. Det er simpelthen ikke pengene værd - og jo jeg har haft Norton. Men OK. Hvis man mener at dyrere er bedre og endnu dyrere er endnu bedre så...
Avast som der linkes til, anbefales bl.a. af spywarefri.dk som et af de bedste freeware programmer. Jeg har selv kørt med det i mange år uden problemer.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-09-08 19:45

F-secure er et godt alternativ.
Prisen er ca. 290 kr for et år - sat ned fra 700 kr.
Syntes ikke det er dyrt, ca 25 kr om måneden for at beskytte sin PC. Og så er responstiden for nye virusser langt hurtigere en Norton og andre.

se mere her.

http://www.f-secure.com/protectyourpc/

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 14-09-08 19:59

Er der nogen der har hørt om den der hedder eset nod32 antivirus, også kaldet eset smart security.
www.eurosecure.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-09-08 20:23

prøv at forhøre dig under generelle spørgsmål om sikkerhed og sikkerheds realterede programmer på malwarecheck.dk så får du et ærligt og velbegrundet svar

Citat
ESET NOD32 Antivirus

Kendt for et lavt ressourceforbrug og en avanceret proaktiv beskyttelse. Populært, gedigent, og problemfrit program, men testresultaterne er svingende, og detektionen er kun lidt over middel.

at testresultaterne svinger og detektionen kun er lidt over middel taler ikke for at købe det vel ?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 14-09-08 22:34

Har for et par måneder siden købt antivirus til alle vores PC´er og det koster ikke alverden hvis du f.eks. køber det i USA.

Gå på http://www.mcafee.com/us/ og køb din virus scanner her (til download) du betaler med visacard og sparer rigtig mange penge.

Først licens koster 40$ og derefter 12$, prisen er for 1 år.

Personligt vil jeg anbefale at købe "McAfee VirusScan Plus" frem for de lidt dyrere produkter, med firewall osv.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-09-08 23:26

Ja ja hvis man absolut vil betale penge for noget man ka få ganske gratis så værsgo for min skyld Men man ku jo også vælge at give pengene til nogle der trænger til dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-08 23:48

Avast og Antivir er begge gode gratis programmer, de har begge automatisk opdatering og de er gode nok til at du slet ikke behøver betale for computer sikkerhed, men ingen antivirus program kan stå alene, du bør også sikre dig mod sty og malware, antivirus programmer opfanger lidt af det, men du bør også have et selvstændig antispyware program, eller et program som har begge funktioner indbygget.
Miritdk har allerede fortalt om Malwarecheck, de har sammensat en gratis sikkerheds pakke som er fuldt ud på højde med programmer som du betaler for, her link til sikkerheds pakkerne:
Windows XP: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156&sid=9cfd264baf7ee9a3b73bc38b64e253d4
Windows Vista: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=949&sid=9cfd264baf7ee9a3b73bc38b64e253d4
Hvis du absolut vil betale så se indenfor i butikken hos Spywarefri, de er også seriøse sikkerheds folk og har flere muligheder i butikken: http://www.spywarefri-shop.dk/ klik i menuen til venstre for det du vil vide mere om, eksempel antivirus uden firewall: http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=27

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-09-08 02:25

> Bakuda21

Ja, har hørt om Eset Nod32 som jeg også nævnte som alternativer, det er et af de goe gamle der har ført en lidt stille tilværelse, men som nu er kommet med firewall også og iøvrigt er på vej på dansk hvis det foretrækkes.
En løsning som sjældent er nævnt er Zonelabs Security Suite der udover en nogenlunde god real-time spywarescanner også bruger Kaspersky antivirus og self` pro-firewallen, prisklasse lige over middel.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-09-08 02:34

Og vedr. køb af programmer over nettet, som nævnt her USA.

"Noget" må være smuttet hos McAfee idet man normallervis ved betaling herhjemmefra automatisk bliver redirected til en tilsvarende side i Europa, det er et EU-krav da der skal betales EU-moms, omend betalingen kan foregå over et billigt moms-land, Irland f.eks.

Prøv at tjek transauktionen for køb af downloaded software når den indløber.....

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 15-09-08 09:16

Jeg bor I Thailand og her er NOD32 praeinstalleret paa de fleste maskiner, ligesom det oftest er tilfaeldet med Norton i Danmark. Jeg har efterhaanden haft fat i et utal af pc'er og min erfaring er, at NOD32 ikke er ligesaa god som den gratis Avast.

Med hensyn til Norton, saa skil dig af med den. Den er simpelhen ikke pengene vaerd. Den er ganske vist blevet forbedret vaesentligt, men hvorfor betale for noget, naar der findes lige saa gode eller bedre gratisprogrammer? Men mange har jo stadig den holdning, at naar man betaler, saa maa det vaere et bedre produkt. Og vaeelg for Guds skyld ikke AVG, selv om det er den mest populaere. Selv AVG udtaler, at den faktisk ikke er noget saerligt, men det kan du laese meget mere om i andre indlaeg her paa Kandu.

Husk at faa afinstalleret Norton ordentligt. Hvis du bare forsoeger at slette den paa almindelig vis, saa efterlader den et utal af rester, som kan konflikte med andre programmer. Selv bruger jeg Revo-Uninstaller. Brug den grundigste skanning (Nederste mulighed) og fjern alt, hvad den finder med Norton. Link til den er her:
http://www.revouninstaller.com/

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 15-09-08 10:51

Antivir! skanner den Email? nix vær lige opmærksom på det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-09-08 15:35

AVG scanner for virus i Mail Jeg syntes det er sjovt at hører alle de kloge hoveder Nu er det jo sådan at jeg som sagt har kørt med Avg i mange år og den har fundet og elimineret adskillige vira af forskellig herkomst Jeg har også prøvet Avast og antivir men syntes nu bedst om Avg og holder mig til mine oplevelser med programmet i stedet for en masse meninger af forskellig lødighedTil at fjerne spam og spy mm bruger jeg Mailwarebytes antispyware anbefalet af Mailwarecheck.dk

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 15-09-08 22:38

Tak for svaret edison. Jeg tror jeg prøver avast :D
Men tak for alle de gode svar :D

Vh Bakuda

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-09-08 23:22

Citat
Jeg syntes det er sjovt at hører alle de kloge hoveder
Ja, de er meget kloge

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 17-09-08 22:30

Kort og godt se her: www.netcop.dk du finder ikke bedre antivirus program en NOD32

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 18-09-08 13:39

>Sunowich
Ja, det er sjovt, at mange stadig stoler til deres egne erfaringer og ikke lytter til uafhaengige og ikke-kommercielle fagfolk, som f.eks. dem paa Malware. Ogsaa selv om de netop fremhaever, at AVG er for ringe kontra Avast og kommer med adskillige beviser herpaa. Spywarefri deles ioevrigt ogsaa denne mening. Hvorfor kun vaelge en halv loesning, da du aabenbart stoler paa deres anbefaling af Mailwarebytes Antispyware?

>johnnyp
Sikken en gang pladder og saa henviser du endda til en kommerciel side, som netop har interesse i at saelge prodykterne. F.eks. SuperAntiSpyware som findes i en ekstrem god gratis version, men nej, det oplyser siden ikke. Kun betalingsloesninger. Mam skulle tro, at du havde en finger med i spillet paa denne side. Haaber virkelig ikke, at nogen tager denne side serioest.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 18-09-08 14:17

Spyfus> "SuperAntiSpyware som findes i en ekstrem god gratis version" uden real-time-beskyttelse. 20 stk gratis antispy-software uden realtime kan ikke hamle op med 1 stk med realtime. Uden realtime kommer skidtet ind i maskinen. Med realtime bliver det uden for.

Der er en tendens herinde til at der skal mere og mere reklame ind. Du ser ikke én eneste tråd herinde i sikkerhedskategorien uden at en bestemt bruger reklamerer for et bestemt websted. Heller ikke selv om spørgeren slet ikke har behov for at gå ind på webstedet.

Ligegyldigt om det er en side med gratis-produkter eller en side med købeprodukter så skal johnnyp da have ret til at henvise til en side han mener er det rigtige for spørgeren. Den der nærmere skulle tænke sig om er ham som hele tiden reklamerer for sin egen side i hver eneste tråd der omhandler sikkerhed. Ikke en eneste tråd er gået hans næse forbi og gør det heller ikke fremover.

Der er bare nogen herinde som hele tiden skal pudse deres glorie omkring gratisprodukter og hagle ned på købeprodukterne fordi de nu engang koster noget. Det er ofte tale om disse selvudnævnte eksperter som ikke har den mindste indsigt i sikkerhedsproblematikken. I Danmark har vi efter min mening 2-3 virkelige eksperter på området sikkerhedsprogrammer og det er aldeles ukendte personer her på Kandu og i andre fora.

Jeg har ikke mere til denne tråd.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 18-09-08 17:06

Jeg ved udemaerket , at SAS free ikke yder realtimebeskyttelse. Jeg naevnte det bare for at vise, hvor ensidig denne side er. Hvorfor saelger de f.eks. ikke Avast ogsaa, naar den nu bliver rost stort set alle steder? Fordi Avast Pro og Avast Free stort set er identieske. Avast Pro henvender sig mest til firmaer med videre, som skal have en licens.

Selvfoelgelig har du ret til at have din mening.om, hvem der er virkelig eksperter og hvem der ikke er. Og jeg ved godt, hvem du hentyder til. Men jeg kan ikke se det forkerte i det, da det er en non-commerciel side. Og naar endvidere utallige test netop viser, at Avast klarer sig fint i toppen af sikkerhedsprogrammer. Jeg er sikker paa, at du kender til alle disse tests, men som du selv har sagt, saa arbejder du jo selv indenfor sikkerhedsomraadet og er derfor ikke saerligt venligsindet overfor et produkt, som stort set kan det samme som betalingsversionerne.

Jeg har endnu ikke set, at de kalder sig selvudnaevnte eksperter. Hverken paa Malwarecheck eller Spywarefri, saa de ord maa staa for din egen regning. Og noget kan de da. Jeg har endnu ikke oplevet, at de ikke har formaaet at rense en pc ved hjaelp af diverse procedurer og programmer, saa noget maa de sgu' kunne. LANGT mere end den gennemsnitlige bruger. Og hvorfor i alverdenen skulle Malwarecheck, som du aabenbart har en torn i oejet paa, anbefale et program og/eller en sikkerhedspakke, som de ikke har oekonomiske interesser i? Det maa da vaere, fordi de netop mener det er godt. Ellers ville det jo vaere det rene tidsspilde.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 19-09-08 11:06

Spyfus: Kik dig for en anden gang, NetCop.dk nævner lige netop at SuperAntiSpyware findes i en grartis version, men anbefaler at man køber Pro udgaven, som også anja5 begunder sit svar med. Så i stedet for sure opstød, så prøv at hjælpe spørgeren og så er det vel lige meget om det er den ene eller anden side der bliver henvist til.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 19-09-08 11:34

Selvfoelgelig anbefaler de proversionen, da de jo tjener penge paa det. Det er derfor, at baade Avast og AntiVir ikke saelges paa siden, da de begge yder realtimebeskyttelse i gratisversionerne.

Med hensyn til Anja5, saa har hun foer kommenteret ret negativt, naar talen faldt over gratisalternetiver. Ikke saa maerkelig, da hun selv arbejder i den branche. Hvorfor proever hun ikke, at komme med nogle konstruktive input istedet. Men maaske er hun bundet af sit firma og kan kun omtale deres produkt.