/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI oliver City og PDG dr.big
Fra : david_dollas
Vist : 1705 gange
100 point
Dato : 14-09-08 15:22

Hvordan finder jeg ud af om det er en "ny" eller "gammel" CPI Oliver City jeg har. Der er åbenbart kommet en ny. Den er købt maj 2005

Det er en original karburator der er på, så hvilken dyse størrelse er det. 5mm eller 6mm i kærven.

og det er vel ikke noget problem at smide en 45 forrør på? Det eneste jeg har læst er at man så skal smide en størrere dyse på. Hvor hvor stor skal den være?

Den har nemlig problemer med at starte da det originale forrør ( den med det lange rør der fortsætter ind i potten" er blevet halveret.

OG så til dr.big. Kan man godt købe en ny motor til sådan en. den har det nemlig ikke for godt.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-09-08 20:15

På thansens hjemmeside står der under giantco reservedele :

OBS: Forskel på reservedele til Giantco Sprint
Der findes to varianter af nogle reservedele til Giantco Sprint. Den nemmeste måde at finde typen på køretøjet, er at afmontere batteri dækslet. Undersiden af batteri dækslet er der mærket med enten JIANGMENSHENQIANG(HF) eller YUANJIA(JL) - dette indikerer hvilken type reservedele, du skal kigge efter. Alt plastik er også mærket med enten JIANGMENSHENQIANG (HF) eller YUANJIA (JL), så typen på køretøjet kan også findes på f.eks. sidedæksler.

Nu kunne jeg ikke finde noget om din model men du skal sikkert kigge på batteri dækslet og skrive hvad der står og skrive dit stelnummer/motor nummer ned også prøve og ringe til thansen og spørge om de ved det.

Prøv og ring til thansen de må vide alt det der de sælger jo mange cpi'er.

Jeg har læst at man ikke på forhånd kan vise hvilken dyse størrelse der passer til en scooter. men et man skal prøve sig frem.

Ja hvis du har penge kan du vel købe alt men en komplet motor er vist ret dyr.
prøv og ring til thansen og http://www.scooterparts.dk/ og spørg hvad de skal have for en komplet motor.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-09-08 22:12

Angående din PGO prøv at søge på www.dba.dk eller lign steser angående motorer

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 15-09-08 17:13

Jeg har selv en Cpi Oliver city dog en 06 og jeg har sat et 45 forrør på, og prøvede at sætte en 60'er dyse i, men den var for stor, til gengæld passede den 56' som sad i forevejen helt perfekt og jeg har heller ikke stillet på tomgangsskruen, alligevel står den perfekt i tomgang, så mit råd til dig er at sætte et 45 forrør på og ikke stille på noget som helst og så lade være med at høre efter de folk der siger du skal.