/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 ENS mappenavne
Fra : refi
Vist : 1064 gange
100 point
Dato : 14-09-08 13:46

Mon nogen kan "grade" denne....

I men stifinder bliver vist 2 ENS mappenavne (burde være umuligt)

Jeg har 2 mapper der hedder Programmer - stavet ens incl. stort startbogstav...

Den ene indeholder ALLE mine programmer minus EET program der ligger i den anden programmappe.

Programmets navn er Photo Studie og styresystem Vista (selvom det ikke burde have noget med sagen at gøre)....

Hvordan i hulan kan det lade sig gøre - ikke at det generer - programmerne funktionerer som de skal og det var lidt en tilfældighed jeg opdagede det

Så spørgsmål...

Hvordan er det muligt at lave 2 ENS mappenavne på SAMME sti....

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 14-09-08 15:09

Normalt ville der automatisk være tilføjet en parates med et tal - men det nævner du ikke.

/Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 15:26

Af gode grunde - det er der IKKE....

Navnene er fuldstændig identiske...

Tager jeg egenskaberne for mapperne viser det heller ikke nogen forskel (bortset fra de naturligvis ikke indeholder det samme).....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 15:29

Programmet Photo Studie må på en eller anden måde SELV have produceret mappen selvom den er blevet bedt om at lægge sig i den der var i forvejen - men hvordan kan det lade sig gøre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-08 15:35

Er programmernes sti nøjagtig ens ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 15:40

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 14-09-08 16:20

Ja, nu fristes jeg til at spørge andre om MAPPER kan have efternavne (måske skjulte) ligesom vi kender det fra FILER ?

Måske lidt udenfor tråden

/Bjarne

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 14-09-08 17:08

Du har vel ikke trykket på mellemrumstasten før den ene mappe blev navngivet, altså før det første bogstav for at skære det ud i pap, for så laver de det nummer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 17:16

Som sagt 100% identiske....

Jeg har en formodning om hvordan det "kunne" være opstået....

Vista (oversat til dansk version) har en fejl i oversættelsen....

Den arbejder STADIG med "Games" (spil) og Program Files (programmer)

Installer du noget under games lægger det sig i spil

Installerer du noget i Program files lægger det sig i programmer..

Hverken Games eller Program files findes i stifinder - det finder den tilsyneladende selv ud af og oversætter...

Og lige der kunne noget været gået galt så det muligvis er den oversættelse der har svigtet og den så bare SELV har oprettet et nyt "programmer"....

Så det kunne være en form for "usynligt" navn der reelt hedder program files....
(det burde så kunne ses i egenskaber - men det kan det ikke)

Men det burde være UMULIGT...

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-09-08 17:58

der er sandsynligvis lavet et speglbillede af mappen/filerne. Det er set før. Hvis du kikker efter er der så ikke en ext til filen der heder RAW.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 18:11

Det er IKKE et spejlbillede...

Der er jo IKKE tale om at nogen programmer er dobbelte...

ALLE ligger i Programmer (hvor de skal ligge)

Blot ikke dette ene program der ligger i Programmer (en mappe med SAMME navn)

Se her

http://peecee.dk/upload/view/131089

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-09-08 19:55

Nu kommer der et rent gæt....
Da jeg ikke ved bedre...

Det ser ud til at de tilsyneladende er ens...

Hvis du nu gør dem redigerbare - kan du kopiere hele filnavnet og sætte det ind i et word dokument. for begge mapper
Hvis du markere dem og vælger en anden helt anden skrifttype, f.eks Windings.
vil du kunne se om filnavnet er helt identisk.

Det kan jo tænkes at den font windows anvender har flere blank tegn med forskellig ascci værdi.

Det er bare et forslag.

vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 20:00

Må indrømme at DEN tror jeg ikke på

Men forsøget vil da blive gjort - jeg KUNNE jo tage fejl....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 20:06

De får LIDT ret - der er som jeg antog oversættelsesfejl...

Kopiering af den første

Word kan ikke hente data til c:\Program files-kæden

Kopiering af den anden

Word kan ikke hente data til c:\Programmer-kæden

Med andre ord ER det oversættelsen af program files der går galt....

Men hvordan det så er den muligt at give den samme navn som en allerede eksisterende mappe, må nok stå hen i det uvisse....

Måske MS skulle gøres opmærksom på problemet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 20:07

De - var ikke for at være høflig - selvom jeg er det....

Det var en trykfejl DU....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-09-08 20:25

Nu mentet jeg ikke at du skulle kopier din mappe stuktur med.
Men bare mappenavnet.
Det kandu jo får med at klikke på mappenavn og når den er blå trykke ctrl + C
vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-09-08 20:28

En ting er jo sikkert, at der må være en forskel på de to mapper.
Hvis windows kan visse dem som 2 mapper.
vh ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 20:38

Læs nu HVAD jeg skrev (stien).....

Der er jo forskel, men derfor burde det alligevel ikke være muligt for stifinder at give dem samme navn...

Det er den danske version af Vista der fejler....

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-08 20:58

Nu læste jeg det som om du forsøgte at hente nave i en anden mappe end de første angivne
c:\Program files-kæden
c:\Programmer-kæden

Da de to mappe navne jo åbenlyst ikke er ens
c:\Program files
c:\Programmer

Den åbenlyse fejl er jo ikke Vista men formentlig en kopy and paste til kandu.
vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 21:19

Nej - for i Vistas stifinder hedder de BEGGE Programmer - det er det der ikke burde kunne lade sig gøre....

I virkeligheden burde de hedde

Program files
Programmer

Men Vista ændre selv program files til programmer i den danske version....

Og det må være en fejl i Vista at den IKKE gør det i dette ENE tilfælde....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-09-08 21:26

Det kan du have meget ret i...

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 15-09-08 15:51

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Du bragte lidt "lys" over men egen formodning....

Der eer nok ingen her der kan løse det alligevel - så men skal nok videre til MS og håbe på en opdatering der løser det....

Tak for deltagelse til alle...