/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kopiering af lydbog -CD til PC
Fra : toyota34
Vist : 3593 gange
20 point
Dato : 14-09-08 11:49

Jeg har en lydbog som jeg gerne vil have lagt på min PC for senere at kunne lægge den over på min mp3. Hvordan kan jeg gøre det? Jeg har forsøgt med Windows Media Player, men når jeg starter kopiering fra CD "Rip" får jeg denne fejlbesked: Windows Media Player kan ikke kopiere et eller flere musiknumre fra cd'en.
Ved slet ikke om Windows Media Player kan bruges til dette eller om det kun er hvis man vil kopiere CD til CD?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-09-08 11:56

Du finder filerne på lyd cdén markere dem alle og kopiere dem over i en ny mappe.

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 14-09-08 12:07

Håber jeg har forstået dig ret - jeg markerer alle filerne i lyd CD´en som sidder i D-drevet og kopierer over en en ny mappe på eks. C-drevet?
Det har jeg forsøgt, ilerne kommer også fint over men kan ikke afspilles fra den nye position - desuden undrer jeg mig over at filerne kun er 1 KB lydspor på både original cd og når de er kopieret over?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-09-08 12:23

har du prik i vis skjulte fiker og mapper

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-08 12:46

Det er jo nok fordi CD er kopi beskyttet at WMP ikke vil "rippe"

Prøv evt med dette gratis program:
http://www.audiograbber.com-us.net/download.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-09-08 15:41

@Toyota du forstod mig rigtigt jeg har lige selv lagt fire mp3 lydbøger over på den måde.

Beklager kan ikke forklare yderligere ud over at det virkede for mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 16:05

Du kan IKKE kopiere noget som helst fra en lydCD.... (med mindre du bruger en microfon eller andet optageudstyr)

Du kan rippe den til mp3 (hvis kopibeskyttelse er fjernet)....

Du kan nemlig ikke se andet en "henvisninger" på en lydCD - derfor disse 1 kb filer

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 14-09-08 16:31

Tak for svarene. Som jeg læser jeres svar kan man godt kopiere mp3 lyderbøger over men ikke almindelige CD lydbøger da disse er kopitbeskyttede? Det er en alm. CD lydbog jeg har.
Hvis man fjerne kopibeskyttelsen vil man da kunne se alle filerne?
Er det alle CD´er der er kopibeskyttede på den måde?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-09-08 16:33

Nej almindelige CD lydbøger kopiere jeg over ved hjælp af mediaplayer!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-09-08 16:34

Kan du heller ikke kopiere en normal musik CD ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 16:40

Lyd cder skal rippes... (til mp3 eller wma)

Lydcder har IKKE læsbare filer - derfor kan du IKKE kopiere...

Du kan optage lyden fra cden eller fjerne kopibeskyttelsen og rippe den....

Dertil skal så siges at det IKKE er lovligt at fjerne kopibeskyttelsen med mindre det er nødvændigt for at afspille den....
(og det er det jo for at kunne afspille den i f.eks. en mp3 afspiller )

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 14-09-08 16:44

Den er vist helt gal - jeg har forsøgt at kopiere en almindelig musik cd som jeg normalt godt kan rippe i mediaplayer, men får samme besked. Kan det evt. være fordi jeg netop har installeret XP SP 3 eller kan det være min mediaplayer der skal opgraderes - hvad kører I? Hvor ser jeg hvilken version min mediaplayer er?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-09-08 16:47

Afinstaler din mediaplayer og geninstaler den, så burde det virke.

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 14-09-08 16:57

Nu tror du sikkert jeg er faldet ned fra månen Men jeg kan i kontrol panelet "Fjen/tilføj programmer" finde 2:
Windows media player 11
Windows media player format 11 Runtime
Skal begge fjernes?
Hvor finder jeg dem igen når jeg skal installere?

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 20 point
Dato : 14-09-08 17:41

Fjern begge og hent dem igen fra windows hjemmeside.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 15-09-08 11:42

Hej

Hvis du har programmet Nero Så-
går du ind i Nero Start smart og vælger cd øverst oppe og så lyd ikonet, så vælger du der hvor der står conventere lyd-cd til lydfiler. Så vælger du gem spor.-Under indstillinger vælger at de skal conventeres til mp3 filer eller vma. Begge kan spille på din mp3.. Under gennemse, vælger du så en mappe på din pc du vil conventere disse waw filer til. Sådan gør du med hver CD indtil alle er færdige og nu kan du bare overføre dem til din mp 3 afspiller.

[U]Men husk at du skal have hver cd i en mappe for sig selv når du gemmer dem, for ellers lægges de ind lige efter hinanden. Hver cd begynder jo med spor 1, spor 2 osv. Så kald alle mapper f.eks. mappe 1, mappe 2. os.v[/U]Sådan har jeg gjort i flere år og det er dejligt at kunne lytte til en god lydbog når man har andre gøremål. Feks. havearbejde, det går jo så som en leg.

Hilsen Atie

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 15-09-08 16:12

Tak for alle svarene - til en start har jeg rullet min media player tilbage og det virker nu.
Efter svaret fra atie tror jeg at jeg vil installere min Nero igen.

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 15-09-08 16:14

Tak for svaret Thomas.Haugaard.