/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
villalejlighed+tagrenovering
Fra : egholm51
Vist : 510 gange
20 point
Dato : 13-09-08 21:02

Jeg og konen bor i villalejlighed og deler huset med et andet par. Vi skal renovere taget, inklusiv inddækningerne rundt om vinduerne i manzarden (også kaldet københavnertag) og inddækningerne rundt om kvistene i taget.

Vi er kommet i tvivl om deling af udgifterne, for er inddækningerne om vinduerne i manzarden en del af vinduet eller af tagkonstruktionen? Og samme spørgsmål gælder inddækningerne af kvistene i taget?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 13-09-08 21:09

Hvad står der i jeres kontrakt omkring fælles udgifter.
Hvis det er et hus i ejer som anparter, er der vel lavet en "ejerforenings aftale". Omkring deleing af fællesudgifter.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-09-08 21:46

Begge familier har ret stor økonomisk interesse på sigt, i at dette er i orden. Derfor må det rimeligt kunne hænge sammen med tag. Men der må være mange af den slags skønsmål - håber i fungerer godt sammen.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-09-08 22:51

For mig ville det være logisk at man delte det op i udvendig og indvendig vedligehold hvor man deltes om det udvendige.

Men det bør da klart fremgå af den oprindelige kontrakt der blev indgået ved køb og hvis ikke så skynd jeg at få lavet en mens i stadig kan tale med hinanden.

Kommentar
Fra : egholm51

Dato : 14-09-08 18:16

Tak for jeres svar - i har pointer alle tre.

Og ja, vi har en sameje-overenskomst og en sådan kan umuligt indeholde svar på alle de sager, man vil komme til at stå overfor. Overenskomsten siger at udvendig vedligehold er fælles, på nær vinduerne! Så derfor bliver spørgsmålet relevant for os.

Og, heldigvis, ja, vi kommer godt overens med de nye underboer.
De forrige tværtimod...

Godkendelse af svar
Fra : egholm51

Dato : 14-09-08 18:16

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : egholm51

Dato : 14-09-08 18:20

hey! sorry guys - jeg troede at jeg kunne give jer alle points for jeres svar, så nu kom jeg til at lukke debatten, hvilket bestemt ikke var intentionen. Jeg har brug for masser af feed back på den her.

Bliv endelig ved med at skrive på tråden - jeg er meget taknemlig for alle jeres indlæg!