/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Findes Advokat Maria Adelheid
Fra : vedikkealt
Vist : 2128 gange
200 point
Dato : 13-09-08 12:45

Hej med jer.

Jeg har søgt efter denne Advokat Maria Adelheid på nettet, men hun lader sig ikke lige sådan finde, kan nogen hjælpe ?.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-09-08 12:51

de gule sider

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-09-08 12:53

Se advokatsamfundets hjemmeside. Der er en oversigt over alle advokater, også dem som er ansat i et firma med andet navn og derfor svære at søge på nettet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-08 12:54

Måske vil damen ikke findes..........

Hun er heller ikke på de gule sider.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-09-08 13:00

Teil - dgs.dk giver to med det navn (den ene hedder Johansen, den anden Terp til efternavn). Jeg finder hverhen Maria Adelheid, Maria Terp eller Maria Johansen på google sammen med søgeordet 'advokat'.

Konklusion: Jeg tror ikke at Maria Adelheid er dansk nulevende praktiserende advokat.
Vi må have flere detaljer om hvorfor en sådan skulle findes. Er det fx en forkert antagelse at hun skulle praktisere som advokat i Danmark?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-09-08 13:04

Advokatsamfundet kender kun disse Maria'er:
Maria Bardram
Maria Fontanet
Maria Helene Ravn
Maria Kjer Hedegaard
Maria Marloth Henze G
Maria Muñiz Auken
Maria Rørbye Rønn
Maria Søndahl Wolff
Maria Winther
Ann-Maria Harring-Lund
Eva Maria Bukowski
José Maria Barnils

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 13-09-08 14:00

I hvilken forbindelse har du fundet Maria Adelheid som advokat ?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-09-08 14:33

Hvis du skal finde "forhenværende" advokater, og du ikke kan finde noget selv, så skal du henvende dig til:

Advokatsamfundet
Kronprinsessegade 28
1306 København K
Tlf +45 33 96 97 98
Fax +45 33 36 97 50
Man. - tors. 9.00 - 16.30
Fre. 9.00 - 16.00

samfund@advokatsamfundet.dk

De ved det...!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-09-08 14:53

Så er jeg tilbage.

Hendes navn fremkommer på et Rets udskrift fra Retten i Århus, for ca. en måned siden.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-09-08 14:55

PS.

Hun var modpartens repræsentant / Advokat, retten skriver Advokat Maria Adelheid.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-09-08 14:57

Så var det måske en idé at skrive til advokatsamfundet alligevel. Måske har vi (uha) en 'falsk' advokat.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 13-09-08 15:43

Citat
I perioden 1.10-2005-30.09.2006 har følgende personer opnået bachelorgraden i Jura

Maria Adelheid Terp

http://www.au.dk/da/sam/eksamen/arsb2006.htm

Hvis det er hende, så har hun været formand for Socialdemokraterne i Skaade - Holme Partiforening

http://64.233.183.104/search?q=cache:gjUK84Rg26YJ:www.skaade-holme.dk/dokumenter/aktiviteter_for2006.pdf+maria+adelheid+terp%2Bsocialdemokraterne&hl=da&ct=clnk&cd=2&gl=dk

http://s-dialog.dk/default.aspx?site=Skaade-Holme&func=article.view&id=170046&year=2008&month=3

Hun er sikkert blevet advokat, men er ansat på et advokatkontor.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-09-08 15:44
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-09-08 15:58

Måske gode bud.

Men ingen har set hende live da det var et telefonisk retsmøde.

Men Hmmm socialkammerat - og så samtidig forsøge med fuldt overlæg at slagte den lille mand, ikke nogen god blanding

Selv er jeg endnu ikke blevet klogere ved mine søgninger.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-09-08 16:03

wupti

så kom hun frem i lyset..

http://www.delacour.dk/System/Personer/Jurister.aspx

Selve Advokat firmaets navn har jeg nemlig tidligere hørt i anden forbindelse...men inden for samme sgas gruppe.

Og hermed kan det så kun være hende.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 13-09-08 16:10

Så er hun advokatfuldmægtig, men godt at du fandt hende.

Nu kan du jo kontakte hende eller "firmaet", hvis det er det du vil

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 13-09-08 16:15

Citat
Men ingen har set hende live da det var et telefonisk retsmøde.

Det er i de sager, hvor vedkommende vedgår at skylde, så behøver "advokaten" ikke at møde i fogedretten. Skylderen slipper derfor for at betale for advokats fremmøde

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-09-08 16:16

# k1975

Nej uha nej...

Men efter jeg nu har fået dette på plads er min opgave at Blogge rundt efter sager fra dette Advokatfirma, det er er yderst vigtigt for mig at vide hvor langt de strækker deres svinestreger i forhold til faktuelle sandheder m.v.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-09-08 16:20

# k1975

Også muligt det gælder i den situation du nævner.

Men her var der "indkaldt" ialt 4 til telefon møde da sagen køre i små sags afdelingen i Retten i Århus.

Og den her sag drejer sig ikke om nogen form for skyldige penge beløb.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 13-09-08 16:29

Ok, men det vidste jeg jo ikke, men det er billigere, når advokaten ikke skal møde op.

Men godt at du kom i tanke om det advokatfirma, som Maria Adelheid Terp repræsenterede.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-09-08 16:31

Ha, så er hun kun jurist, ikke advokat.

http://da.wikipedia.org/wiki/Advokat
Citat
I Danmark kræves der for at blive advokat, at juristen i mindst tre år har arbejdet med praktisk juridisk virksomhed (som regel som advokatfuldmægtig) og er blevet beskikket af justitsministeren til at føre sager for domstolene. Betingelserne for at blive advokat er fastsat i retsplejeloven, og det er også en forudsætning for at opnå advokatbestalling, at man har bestået den teoretiske advokatuddannelse (der udbydes af Advokatsamfundet) og bestået advokateksamen

http://www.au.dk/da/sam/eksamen/arsb2006.htm
Citat
I perioden 1.10-2005-30.09.2006 har følgende personer opnået bachelorgraden i Jura
Maria Adelheid Terp

vedikkealt ovenfor:
Citat
retten skriver Advokat Maria Adelheid.

Så du har (antagelig) allerede to ting på hende:
- Hun optræder som advokat uden at være det, uden at have beskikkelse
- Hun optræder under falsk navn (uden 'Terp')

Meeen - verificér dog lige dine kilder før du farer for kraftigt frem.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 13-09-08 16:54
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-09-08 17:17

# henrikkrebs

I følge hvad der kan læses er hun Advokatfuldmægtig.

Betyder det så hun kun er i lære som Advokat, og IKKE må føre egne sager.

Eller dækker Advokatfuldmægtig over at hun gerne må føre sager i Byretten..og ikke i Lands / Højesteret.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 13-09-08 17:33

http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=829

Citat
En advokatfuldmægtig ansættes under en advokat, hvilket i realiteten er et almindeligt ansættelsesforhold hvor advokaten har instruktionsbeføjelserne. Omvendt er ansættelsesforholdet specielt derved, at den fuldmægtige alene opnår sine beføjelser via sin overordnede. Møder i retten og udfærdigelse af skrivelser mv. sker formelt set på vegne af advokaten, uanset at det er den fuldmægtige som alene varetager sagsbehandlingen og forestår rådgivningen.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 13-09-08 17:39

http://da.wikipedia.org/wiki/Advokatfuldm%C3%A6gtig

En advokatfuldmægtig er en uddannet jurist (cand.jur), der som autoriseret fuldmægtig under en advokat er i gang med at uddanne sig til advokat. Advokatfuldmægtigen optræder i sin fuldmægtigtid på principalens (den advokat, som han/hun er autoriseret under) vegne.

Fuldmægtigtiden er 3 år, og i denne tid, skal den fuldmægtige have deltaget i almindelig advokatvirksomhed, herunder opnåelse af kendskab til behandlingen af retssager. Under fuldmægtigtiden følger den advokatfuldmægtige den terotiske advokatuddannelse, som afsluttes med advokateksamen.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-09-08 17:40

Ja, der skal en advokat til at føre sager (eller en sagfører hvis der er nogen overlevende af dem). Men i visse juridiske sammenhænge kan man tage hvem som helst med som 'bisidder'. Jeg har heller ikke styr på i hvilket omfang man som advokat (hvad Maria jo tidligst kan blive i næste måned) kan få andre til at optræde på ens vegne. Jeg har beskikkelse som landinspektør og kender reglerne på det område: Arbejdet ude 'i marken' skal ".. udføres af landinspektøren personligt eller under hans personlige opsyn .." hvilket blev tolket som at skulle møde op på stedet en gang imellem (ikke nødvendigvis hver dag). Det daglige arbejde med opmåling/afsætning kunne en måletekniker udføre.

Her er to gode links:
http://da.wikipedia.org/wiki/Advokat
http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=830

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-09-08 19:13

Så vil jeg lige prøve at samle lidt op på det jeg har forstået her...

Hvis altså jeg så har forstået det

Det vil sige at Maria gerne må optræde som advokat - når bare der står en mentor "principal" bag ?.

Og så skulle retten i Århus have benævnt Maria som Advokat fuldmægtig....selv anser jeg det som værende en mindre fejl.

Så når alt kommer til alt er der vel ikke noget at komme efter her..?? og så alligevel er jeg fristet til lige at sende Advokatsamfundet et skriv...

Hilsen vedikkealt

Accepteret svar
Fra : k1975

Modtaget 200 point
Dato : 13-09-08 19:34

Ja, det er sådan, jeg opfatter det

"Det vil sige at Maria gerne må optræde som advokat - når bare der står en mentor "principal" bag ?."

"Og så skulle retten i Århus have benævnt Maria som Advokat fuldmægtig...."

Hun repræsenterede advokatkontoret, men hvordan foregik det egentlig, du skriver

Citat
Men her var der "indkaldt" ialt 4 til telefon møde da sagen køre i små sags afdelingen i Retten i Århus.

Men småtingsafdelingen har hun lov til at tage sig af på advokatens vegne.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 13-10-08 20:00

Lad os lige få det helt på det rene. Med meget få undtagelser må en advokatfuldmægtig lave det samme som en advokat. Det der er afgørende er, at advokatfuldmægtigen møder i en advokats navn. Når f.eks. retten spørger hvem der møder for sagsøger så møder advokat XXX ved advokatfuldmægtig Maria Terp. Hvis hun er 3. års-fuldmægtig, kan endog få proceduretilladelse til landsretten, så hun også kan møde der.

Det er højest sandsynlig ikke hende selv, der benævnt sig advokat. Det sker jævnligt, at retten får noteret en som værende advokat. Det spiller absolut ingen rolle i det lange løb.

Vedikkealt - hvad er det hun har gjort?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-12-08 10:00

# RyeJensen

Hun stillede op i en sag i retten i Århus, hvor så retten i Århus efterfølgende skrev Advokat...

Og da jeg arbejder som Bisidder for kolonihave ejere, og som udgangspunkt må antage at ALT hvad der repræsenterer Kolonihaveforbundet Danmark går ud på svindel og bedrag, så var det stærkt nødvendigt for mig at finde ud af OM hun overhovedet var Advokat...eller det også var en løgn.

Og så optrådte hun samtidigt ret amatør agtigt.

Hilsen vedikkealt

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-12-08 10:05

Tak for svaret k1975.

Takker for god deltagelse i mit spørgsmål.

henrikkrebs....var også godt med...og det siger jeg MANGE gange TAK for...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 07-12-08 22:07

Tak og god