/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvilke programmer Youtube
Fra : ingelein
Vist : 659 gange
20 point
Dato : 13-09-08 12:32

Hej
Hvilke programmer kræves der for at man kan hente YouTube filer?
Jeg skal bekræfte afkræfte følgende påstand:
Citat
I Youtube er der jo et ca 4x5" skærm hvor filmen skal vises direkte

Hm. Jeg mente at med Mediaplayer installeret, skulle det kunne køre.
Desuden er der installeret + Flash player + Java .

Mange hilsner Ingelein.

Det er på vores aktivitetscenter nogle maskiner ikke kan afspille Youtube.
Det kan nu også skyldes at maskinerne kun kører med 256 Mb ram - det er opgraderet til 512.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 12:38

Måske du også mangler codec??

Du kan hente en pakke her, men husk at klikke toolbaren fra, når den spørger om du vil installerer den

http://www.divx.com/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-09-08 12:51

Hej Nordsted1

Alle vore PC'ere er totalt nyinstallerede med
Win XP prof. Sp2.
MS - Office 2003 - prof.
Acrobat Reader
Flash Player
Photostitch
Picasa2
AVG

Derfor forstår jeg ikke at nogle maskiner kan hente YouTube - andre ikke.

Jeg har lige kigget på dit forslag - det kunne vi da godt lægge ind. Meningen er at maskinerne skal "dybfryses", når det hele fungerer som vi skal bruge det i undervisningen af pensionister.

Jeg har ikke selv haft mulighed for at se på den PC, der ikke kan klare Youtube, blot fået en meddelelse om det fra en anden vejleder.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : janik

Dato : 13-09-08 15:23

Du skal prøve real player.

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 20 point
Dato : 13-09-08 15:33

Nu bruger youtube jo flash, så hvis man bare installerer det til sin b rowser, så skulle det jo gerne køre.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "Hvilke programmer kræves der for at man kan hente YouTube filer?", skal de downloadeds fra youtube, så man er fri for at åbne sin browser for at se dem?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-09-08 15:34

Der kræves vel ikke noget for at hente det bare et program der kan download det.
Men for at vise det i en browser kræves javascript + flash + browser.
Hvis man vil download dem så kan man installere f.eks realplayer også kommer der sådan en download dims ved hver film så kan man downloade dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 15:58

Jeg tror nu stadig at der manger nogle codec på den maskine.

Men har jeg misforstået spørgsmålet, og det fordi i gerne vil downloade fra youtube, kan i bruge dette program

http://youtubedownload.altervista.org/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-09-08 16:07

Hej
Tak for alle svarene såvidt er jeg med.
Nej, vi skal ikke downloade og gemme nogen filer. Computerne er frosne, så der kan slet ikke gemmes noget på dem, når først de er låst med "Deep-Freeze" program.

Men inden jeg dybfryser computerne skal der jo gerne ligge de programmer på, som skal til for at man f. eks. kan se youtube i browseren.

Jeg mente også at det skulle være ok som bruuno skriver
Citat
Nu bruger youtube jo flash, så hvis man bare installerer det til sin b rowser, så skulle det jo gerne køre.
.

@nordsted1
Jeg kan fint se Youtube med min browser - uden at have installeret codec. Og jeg har ikke installeret alle mulige andre "fancy" programmer, som eventuelt kunne være en hjælp.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-09-08 16:51

Hej Nordsted1
Jeg er ikke helt med når du skriver:
Citat
Jeg tror nu stadig at der manger nogle codec på den maskine.

Hvad er så codec? plug-ins - eller hvad? Som jeg tyder det du læser er det som om du vil sige at der mangler nogle "søm,. skruer, saft". ??? Det er fordi du skriver "nogle codec". Og det aner jeg ikke hvad er.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 16:55

Ingelein jeg kan ikke forklarere det, så jeg tyr lige til wikipedia

http://da.wikipedia.org/wiki/Codec

Jeg har selv haft problemer med youtube, og da jeg hentede codec hjalp det

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-09-08 18:05

Hej Nordsted1
Tak for det - nu er jeg lige så klog som du, men er det ikke det samme som Java tager sig af?
Jeg har noteret dit link til codec og så kan jeg selv lige prøve det - selvom det er svært at bedømme, når Youtube også fungerer uden codec herhjemme.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 13-09-08 19:44

her er det "codec" der skal til for at spille flash i diverse browsere, hvis det er installeret, skulle der ikke være nogle problemer http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

men hvis der alligevel er, så prøv at installere ffdshow, det hjælper måske, og desuden vil det sørge for at de fleste video formater vil være istand til at blive afspillet.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 13-09-08 19:45

Og nej, det er ikke det java tager sig af

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-09-08 20:00

Hej
Tak til alle som har svaret. Desværre kan jeg ikke komme til maskinerne i weekenden, men afprøver snarest Jeres forslag.
Det der undrer mig er:
Hele "grundinstallationen" er af kommunens it-afdeling lavet med den samme skive på alle maskiner. Derfor undrer det mig at det kun er på nogle maskiner Youtube ikke kan vises.

Mange hilsner Ingelein -

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-08 23:52

Som Bruno117 og måske andre siger, du skal have en flash player i browseren, codecs er hvis du vil gemme filmene og se dem senere uden exploreren

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-09-08 01:28

Hej o.v.n.
Det tror jeg du har ret i. Jeg havde hjælp til at installere forskellige andre programmer på computerne. Det kan være det er glippet på nogle af maskinerne. Jeg tjekker det snarest.
Tak
Mange natravnenhilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-08 06:32

Det kan også skyldes software/hardware konflikter, at 'nogen' maskine kan og 'andre' ikke kan vise Flash filer efter installation af et Flash plug-in som f.eks det fra Adobe (tdl. Macromedia).

Prøv evt. på 'problem'-maskinerne; at afinstallere Adobe Flash Player ActiveX, samt Adobe Flash Plugin, (..begge dele kan fjernes vha. Kontrolpanel->Tilføj eller fjern programmer) for derefter at rense registreringsdatabasen for 'knækkede' reg.nøgler. Til dette kan du bruge dette gratis program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Installér så Flash Player igen fra det link som bruuno117 har givet dig.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 21-09-08 20:08

Tak for svaret bruuno117.
Og en god rest-søndag
Mange hilsner Ingelein - det var Flash playeren vi manglede.