/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows XP SP3 - LAN
Fra : toyota34
Vist : 636 gange
20 point
Dato : 13-09-08 06:59

Efter opgradering af min Windows XP Home edition 2002 til SP3, får PC´en ved opstart ikke "hul igennem" til LAN porten, den siger at der ikke er forbindelse. Efter ca. 5 min får den forbindelse og alt virker fint.
Vi har 2 PC´er som begge er blevet opgraderet og hvor dette symptom optræder. Nogen som kan hjælpe? Andre som oplever det samme?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-09-08 16:08

jeg kan kun sige vi har osse to pc med router , den ene "åd "opdate men jeg fik kun problemer med den ville ikke køre rigtig og media player kørte a h. til i det hele taget så var der mange problemer muligvis fordi pc har nogle år på bagen , så jeg fjernede min opdate og kører uden , og stiller den til kun at sige når de er er update jeg vælger selv , nok ikke det optimale men gider ikke mere, sender lige et link til remove sp3 , et jeg fik herinde , men havde inden selv mast med at få opdaten fjernet , og den byder sig til af og til men det bestemmer man jo selv

http://forums.techarena.in/windows-update/974313.htm

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-09-08 22:32

kort sagt, opdater netkort driver.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-09-08 10:14

nu taler jeg på toyota 34 og egne problemer du skriver opdater netkort driver , kan en ikke nørd gøre det???
mit kort hedder realtek RTL 8139 family pci fast ethernet nic ... ville det gøre at jeg / vi ville kunne køre denne sp 3 uproblematisk ????

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-09-08 10:52

Nu har jeg googlet navnet på dit netkort så kan du lige se om du selv kan finde en driver.
http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=realtek+RTL8139+family+pci+fast+ethernet+nic&spell=1

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-09-08 11:27

tak til webnoob så må jeg jo se om jeg tør der er jo flere muligheder på denne site
go weekend

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 14-09-08 11:32

Tak for jeres svar. Jeg tænker som dhmoelsted "hvordan gør man lige det?" og hvad hvis det ikke virker?
Vil du lige forklare hvorfor en driver skal opgraderes?
På min LAN står: Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-09-08 12:54

du skal finde din netværks specifikationer som jeg gjorde via et lille program jeg har liggende har ikke link men det hedder Everst home edition google det, og når så du kender via programmet hvad netværkskortet hedder kan du downloade en ny driver
ps
jeg har via hjælp fra webnoop goglet min og har installet en ny driver og kan se at den er lagt i kan se det på everst, og pc kører normalt nu er det så bare at prøve at installe sp3

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-09-08 13:05
Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 14-09-08 16:58

Jeg kan i mine fjern/tilføj programmer finde Windows SP 3 - hvad er årsagen til at man ikke kan fjerne den der men skal bruge et andet program?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 10 point
Dato : 15-09-08 09:58

du kan godt fjerne den der, men jeg vil ikke anbefalde det, så vil jeg hellere lave en systemgendannelse til før du installerede SP3.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-09-08 10:23

hej webnoob
burde måske lave et spørgsmål ude af det her ...men jeg prøver alligevel, hvordan hænger et uopdateret netkort sammen med dårlig funktion ved instal, af sp3
hej fra
hans

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-09-08 18:49

en Service Pack omskriver/overskriver/erstatter, vælg selv, en masse systemfiler, når det sker kan man være uheldig at de filer der håndtere drivere, kan bliver beskadiget, sker det bliver man nød til at geninstallere driveren.

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 08-11-08 13:45

Tak for svaret webnoob.