/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Røde streger under ord
Fra : vith
Vist : 2657 gange
100 point
Dato : 12-09-08 20:23

Når jeg skriver både her og i email og mange andre steder, bliver næsten alle ordene understreget med rødt.

Jeg kan så (som regel, men ikke altid) højreklikke og fjerne fluebenet ud for "Spell Check This Field" og så forsvinder det. Men det kommer igen, når jeg skifter side.

Det er møgirriterende, så hvordan får jeg det til at stoppe?

Engelske ord bliver ikke understreget, så det må være en engelsk stavekontrol - men hvor??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-08 20:31

Ja - korrekt - du har engelsk stavekontrol.....

Så tjek de programmer hvor de røde streger kommer....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-08 20:32

Hvilken program(er) bruger du, når du har problemet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-08 20:36

Du kører nok med firefox - for det gør min også, selvom det er en Dansk udgave.
Rediger > præferencer > der er ikke hak i "kontroller stavning..................."

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 20:37

Jeg har problemet her på kandu og på min e-mail bl.a., men også når jeg skriver på mine hjemmesider

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-08 20:42

I dine email-indstillinger kan du bestemme stavekontrol/sprog....

Men kører du f.eks. med et engelsk emailprogram er det slet ikke sikkert dansk findes....

Her på Kandu vil det være din browser der bestemmer...

Så tjek programmerne et efter et....

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 20:47

Eyvind, jeg har vist ikke firefox.

Refi, jeg bruger samme email som jeg altid har gjort og der har ikke været problemer med det før. Jeg bruger gmail og det er på dansk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-08 20:49

Der står vel ikke EN (english) nede i højre hjørne.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 20:51

Næh, det gør der ikke

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 12-09-08 20:52

Har du IE7 pro i din Internet Explorer? Den kan godt lave de røde streger, men det kan rettes inde i indstillinger i IE7 pro

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 20:54

Jeg har for nylig hentet IE7 pro og det var vist nogenlunde samtidig de røde streger kom.

Hvor går jeg ind i den?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 20:57

Har fundet den og fjernet flueben i spell checker, men der er stadig røde streger - måske skal jeg genstarte før det virker?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-08 21:08

Hvis ikke genstart løser problemet, så prøv i indstillinger, helt forneden under Andet, at sætte den til danish og klik på Hent/opgrader sprogpakke

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 21:10

Har lige genstartet og nu er der ingen røde streger mere! Jubiii!!

Tusind tak o.v.n.

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 21:11

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-09-08 21:11

Du har vel en stavekontrol indbygget i din browser.

Den sætter så streg under de ord som den ikke kender, så den sætte ikke streg under de engelske ord fordi de jo er stavet rigtigt mens de danske ord kender den ikke så den laver en streg for at vise at det muligvis er en stavefejl.

Du kan sikkert slå den fra under funktioner -> Administere tilføjelsesprogrammer -> Aktiver og deaktiver tilføjelsesprogrammer hvis du bruger internet explorer.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 21:15

Tak for forslaget, scootergrisen, men det var IE7 pro der gjorde det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-08 21:40

Selv tak, godt du fik de røde streger væk god weekend

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 21:46

Tak i lige måde

Kommentar
Fra : wubbe

Dato : 14-09-08 17:11

ja du har engelsk stavekontrol prøv at gå ind i din computer under kontrol der skulle være noget der hedder stavekontrol der kan du stå kontroller fra og til håber det kunne hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-08 23:53

Problemet er løst wubbe, prøv at læse alle indlæg i stedet for bare at skrive forslag