/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Værktøjslinjen kommer ikke fre
Fra : Brassovitski
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 12-09-08 14:17

Hej
Har et problem med en IBM Thinkpad. Maskinen var smadderfuld af virus. Jeg kørte en Skan med AVG 7.5, der lå på maskinen, og den fandt en del. Jeg afinstallerede AVG 7.5, og installerde AVG 8.0. Men nu starter maskinen ikke rigtig op. Hvis jeg starter op i normal modus, når maskinen til at vise baggrundsbilledet, men så kørere den løs på harddisken uden at der sker mere (jeg ventede en hel time, inden jeg slog den ihjel). Jeg har forsøgt at starte i fejlsikret, der når den kun til at vise en sort skærm, hvor der ståt fejlsikret rundt i hjørnerne. Ikke engang den sædvanlige advarsel om at windows kører i fejlsikret tilstand dukker op. Maskinen kørere Win XP Pro med SP2, og der er installeret Nortoninternet sequerity, og så AVG AntiVirus version 8.0.
Jeg har prøvet at starte op med sidste gang windows virkede korrekt, men også uden held.
Hvordan får jeg lige maskinen til at starte op med brugersettings igen?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-09-08 14:19

Du kan kun have 1 antivirusprogram installeret.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-09-08 14:22

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Du kan kun have 1 antivirusprogram installeret.

Ja der kommer godt nok en advardsel om det samme når AVG installeres, men AVG 7.5 og Norton har kørt side om side før uden problemer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-09-08 14:28

Er det muligt at starte 'Tilføj-Fjern programmr' via en kommando i Windows joblisten, under filer er der en kør funktion, hvor man så kan indtaste programnavnet eller browse frem til filen. Jeg fik f.eks. startet AVG commandpromptskanneren derfra.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-09-08 14:36

Højreklik på start/stifinder, har du haft 2 før, er det nok derfor, du har fået virus, du har nemlig været uden beskyttelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-08 15:31

CITAT]der er installeret Nortoninternet sequerity, og så AVG AntiVirus version 8.0. [/CITAT] det kan godt være du tror det har kørt godt sammen med to - men de konflikter nu engang og gør ved.

Jeg er absolut ikke sikker på du er kommet af med alt skidt og møg der ligger

prøv i runscanner forumhos malwarecheck, så længe du har en anden maskine er muligheden jo tilstede for at få hjælp på den ene eller anden måde.

http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-08 15:32

kan du se systemgendannelse via denne computer ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-08 15:33

eller under start - programmer - tilbehør - systemværktøjer ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-09-08 15:36

I KØR kan du skrive msconfig, og gå i start, der tager du fluben væk i AVG, trykker OK, og genstarter.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-08 16:53

tryk på ctrl+alt+delete
vælg filer (genvej alt + f) vælg nyt job
skriv
EXPLORER
forslag lav en reparation med windows cdrom.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-09-08 07:17

Prøv at lave en sfc /scannow.

Gå i kontrolpanel/Udseende og temaer/mappeindstillinger/Vis/fjern markeringen i Skjul beskyttede operativsystemfiler/Skjul filtypenavne for kendte filtyper/
Sæt markering i: Vis skjulte filer og mapper

Find din styresytems CD frem Windows XP, sæt den i et drev og når den starter op, så tryk på afslut. Så ligger og er klar til at blive brugt, når du går ind i kør og skriver:

sfc /scannow og trykker ok, så vil den kontrollere dine systemfiler. Der forsvinder/eller bliver ødelagt nogle hen ad vejen.

Når den er færdig og du har genstartet så installerer SP3 igen, for der mangler garanteret også nogle filer derfra.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-09-08 12:49

Rigtig mange gode forslag. Så må jeg lige se hvad jeg prøver først.
Det lykkedes mig at få kørt AVG-Virusskanner ved at trykke CTRL+ALT+DEL, og så vælge filer, gennmese og så starte avg.exe. I loggen skrev den noget om at brugerprofilerne ikke blev skannet, da de havde status Locked. Det er måske dette der er skyld i at maskinen ikke starter helt op, så spørgsmålet er hvordan jeg får profilerne lukket op igen. Og ja den fandt også forskellige ...exe filer som blev genkendt som virus og flyttet til Virus-Vault.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-09-08 22:34

Halløjsa!
Jeg har fået normal adgang til Windows. Jeg startede i fejlsikret tilstand, åbnede joblisten (CTRL+ALT+DEL), valgte filer, kør program, browsede frem til explorer.exe og startede stifinder. Derefter kunne jeg starte AVG fra en USB nøgle, efter skanningen var færdig brugte jeg stifinder til at finde brugermappen, højreklikke på den, vælge egenskaber, og så fjerne fluebenet i Skrivebeskyttet, få den åbnet igen. Derefter genstartede jeg maskinen og den gik i Windows som normalt. Er nu i gang med at køre diverse skannere, og smider lige et par log's her ind på Spywarefri foraet når skanningerne er gennemført.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-09-08 22:37

Tak for svaret xou.
Citat
tryk på ctrl+alt+delete
vælg filer (genvej alt + f) vælg nyt job
skriv
EXPLORER
forslag lav en reparation med windows cdrom.

Pointerne gik til dig, da det var løsningen med at få stifinder i gang der hjalp. Jeg har dog ikke lavet en repair af windows.