/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
drev forsvandt
Fra : janik
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 11-09-08 22:44

Jeg kan ikke finde mine dvd drev .
Jeg brugte dem igår men idag er de væk:
jeg har været i bios og der kan jeg se dem men i windows er de væk igen??
Har prøvet at fjerne dem og få windows finde dem
men kan kan den ikke??
Jeg har windows xp pro

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-09-08 22:47

prøv at lav en systemgendannelse til en dato før problemet opstod.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 11-09-08 22:52

Har jeg også prøvet og det hjalp heller ikke...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-08 23:01

Har du mulighed for at prøve dit DVD drev på en anden maskine? Det kunne tyde på en fejl i drevet.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 11-09-08 23:06

granner01
Nej det har jeg ikke men jeg har 2 drev og det skulle være underligt
hvis de begge skulle være fejl..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-08 23:27

Ja det har du ret i men man skal aldrig sige aldrig. Mine 2 gamle harddiske stod af på samme dag og den ene var 5 år og den anden 3 år.

Alternativet er at du lægger XP skiven i drevet og reparerer Windows, måske kan det gøre det.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-09-08 07:47

Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem. – Genstart Pc`en

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-08 08:17

Har du prøvet og kigge i disk håndtering?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-08 09:33

Tag drevene fra både strøm og datakabel.
genstart comp.
genstart comp en gang til
sæt det ene drev til...............sad de på samme fladkabel så sæt master til først
start comp.
sørg for at driveren er ok
genstart
luk ned
sæt det andet drev i (hvis det er på samme kabel så sæt som slave)
start og sørg for at driver er ok

Måske kan det hjælpe.

Det er tit bedst at sætte nyeste drev som master hvis der er to CD/DVD drev på samme kabel

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-09-08 09:34

Fejlen ligger i registreringsdatabasen, følg min anvisning højere oppe, så kører de igen.