/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køkken, gulv under skabene?
Fra : Busken
Vist : 3097 gange
200 point
Dato : 10-09-08 19:04

Vi står overfor en køkkenrenovering, hvor vi måske vil udskifte alle skabe - de skal enten på sokkel igen eller ben med pyntesokkel.

Til gulvet overvejer vi linoleumsfliser (til limning), gummefliser (også limes) eller evt. hårde fliser.

Spørgsmålet er: hvad er normalt med hensyn til om gulvet skal ind under skabene eller ej? er der forskel efter hvilken type gulv, vi vælger?

Der er støbt gulv i forvejen, der skal IKKE være gulvvarme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-08 19:13

Vi har fået lagt ludbehandlet korkfliser,(for en del år siden) de ligger kun et lille stykke inde under - sokkelskufferne-

Vi er selv glade for vores sokkelskuffer, så er der overhovedet ingen spildplads i køkkenet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 19:18

Citat
hvad er normalt med hensyn til om gulvet skal ind under skabene eller ej?

Kommer lidt an på HVAD I har i forvejen...

Er der betondæk under er der ofte slet ikke gulv under skabede....

Ved f.eks. typehuse spares hvor spared kan....

4-5m2 pr hus giver hurtigt et "gratis" gulv i det næste hus...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-09-08 19:22

Hej med dig.

Vi har netop fået renoveret vores køkken ....Vores forsikringsselskab var inde over fordi der var noget råd.
Vi fik også lagt gulvbelækning af en proff. gulvlægger...han var ude og se på det inden vi satte de nye elementer op og gjorde os opmærksom på at der IKKE måtte lægges gulvbelægning under skaben . Og han må da vide hvad han laver.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 10-09-08 19:40

I forvejen var der vinyl - og under vinylen støbt gulv - ingenting under skabene. Jeg er glad for jeres forskellige input, altid godt i planlægningsfasen :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 20:00

IKKE vinyl under skabene....

Det er jo et "blødt" underlag.....

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 10-09-08 20:07

Ok, så hårdt underlag ind under skabene, blødt ikke? Er linoleum hårdt eller blødt? altså ikke vinyl (som vi har), men rigtig linoleum, som vi ønsker os?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-08 20:18

½ hårdt....

Men IKKE under skabene

Godkendelse af svar
Fra : Busken

Dato : 10-09-08 20:28

Tak for svaret refi.

Det lyder som om, vi skal lave køkkenet først og så lægge gulvet bagefter, hvis jeg har forstået rigtigt. Linoleum til skabssoklerne og ind under evt. løse hvidevarer, som komfur og køleskab (ligesom i "gamle dage") - så det går jeg videre med

- nogen gode links til linoleum i flotte, klare farver? - helst af typen: "fliser til at lime", da rummet er ret stort på begge ledder, så "klik" og "bane" er ikke lige sagen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-08 20:50

Vi lagde og fastgjorde soklen først, og lagde fliser og så kom skabene ind. Så kunne vi bedre komme til at lægge fliser ud til sokkel kant, uden at svine de nye skabe.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 10-09-08 21:37

Her er lidt udvalg
http://www.forbo.dk/

Jes