/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Skrivning af Email
Fra : ilgp
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 10-09-08 18:45

Hej.Vi har outlook expres til mail.Når man klikker øverst i venstre hjørne på "opret med" skulle firkanten til at skrive mail i komme frem.Der kommer ingenting,der står bare ny mail nede i proceslinien,og det hjælper ikke at klikke der.Det er ikke selve mailopsætningen den er gal med,for den kan godt sende "kvitteringer" for læsning af indgående post.Jeg tror min mand er kommet til at trykke på et eller andet,for det har virket.Håber nogen herinde kan fortælle mig hvordan vi får "firkanten" igen så vi kan skrive mail.
Mange hilsener ilgp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 18:49

Det er vel også "ny mail" du skal bruge....

Kig lige forneden (ved dine genvejsiconer) at den ikke bare er skjult BAG programmet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 18:50

Du har sikkert sat expres til ALTID at være i forgrunden....

minimer det oppe i højre hjørne (-)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-09-08 20:07

Prøv at højre-klikke på Ny mail nede i proceslinien og vælg maksimer eller gendan, måske det funker, min stifinder laver sommetider det nummer med at "gemme" sig

mvh klaudi

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-09-08 20:38

Prøv om det giver et andet resultat, hvis du går op i Filer og klikker på Ny postmeddelelse

Clou

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-08 21:59

Hej
Du kan også på menulinjen vælge meddelelser
og derefter ny meddelelse - der er altså flere muligheder for at skrive mails.
mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-08 22:05

Hej ilgp
Sådan får du knappen igen:
Menulinje vis/layout/tilpas værktøjslinjen/knapper på værktøjslinjen.
Under det sidste punkt finder du post ikonet og tilføjer det.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-08 00:24

Citat
der står bare ny mail nede i proceslinien
.. der står vel egentlig ny meddelelse ?

hvis den lægger sig i proceslinjen er det fordi I har andre programmer kørende der lægger sig over i og med de er aktive - prøv at minimere dem og se om "firkanten" (som jeg formoder er ruden i skriver i) så dukker frem.

Alternativt så højreklik og vælg gendan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-08 00:27

ps på nogle maskiner hvor man dobbeltklikker for at vise indhold er det grunden til at man ikke kan få ruden frem - det gælder dog ikke alle

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 12-09-08 19:59

Hej med jer alle.Nu er jeg nået igennem og har afprøvet de ting i har foreslået.Men er ikke kommet videre.Det eneste program der kører er outlook express,så det er ikke fordi at andre programmer kører at "meddelelsesruden" lægger sig nede i proceslinien.Det eneste der virker er at når jeg klikker på ny meddelelse så lægger "siden" sig på proceslinien,og så kan jeg højreklikke og maximere siden.Så kommer siden man skal skrive mail i ind og fylder hele siden.Vi vil bare gerne have at den kun fyldernoget af siden,hvis i forstår hvad i mener.Men jeg giver jer ret i at det godt kunne se ud som om den ligger "bagved" et eller andet.Den modtager og sender godt nok,så det er ikke mailopsætningen til serveren den er gal med.Har i flere muligheder jeg kan prøve,tager jeg meget gerne imod dem?
Venligst ilgp

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-09-08 20:03

Hej

prøv at følge dette link til reparation af Outlook Express: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5696

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-08 20:33

Når du har maksimeret vinduet, så prøv at højre-klikke på titel-linjen og vælg "Gendan"
så skulle du gerne kunne tilpasse vinduet bagefter

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 12-09-08 21:11

Hej klaudi.Det har jeg også prøvet.Når jeg klikker på gendan,lægger siden sig bare ned på proceslinien igen.Måske jeg kommer nok til at installere en ny outlook expres,øv
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-08 22:05
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 07:58

Hvorfor dog ikke bare geninstallere Outlook Express....

Så er alle dine problemer jo løst ??

Problemet er jo tilsyneladende at "gendan" og "minimer" giver samme vinduesstørrelse..... (nemlig intet)

Så tag backup af mail/adresser og og installer den igen....

Annuller spørgsmålet
Fra : ilgp

Dato : 16-09-08 19:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
En bekendt kom forbi og fandt ud af at den lille side var gemt helt ude i højre side,så den skulle bare "trækkes" på plads.Jeg ved ikke hvad min mand havde lavet,men erfaringen er ikke så stor endnu.Såde indkomne svar kunne desværre ikke hjælpe.
Venligst ilgp