/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
forbinding af 2 computer
Fra : henningFar
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 10-09-08 15:53

hej alle
Vores søn har instaleret counter streik på vores computer da hans ikke har dvd drev, er det mulig at få det over på hans egen computer den har ingen dvd drev, jeg tænkte på evt. med at forbinde de 2 computer med en usb ledning og overføre det denne vej.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 15:54

Programmer kan normalt IKKE flyttes....

Brug et USBdrev....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-09-08 15:54

sandberg har en ledning til formålet

Kommentar
Fra : henningFar

Dato : 10-09-08 15:58

Det skal være så han kan spille uden at have ledninger i , ( det er et computerspil)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 16:00

Derfor skal det også installeres på den maskine hvor det skal bruges - dette gøres med et USB drev....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 16:01

Kan det overhovedet køre på den maskine...

En uden DVDdrev lyder MEGET gammel....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-08 16:34

Hvis i er på nettet begge to - så kan der evt. installeres på den uden Cd drev hvor den henter fra den med CD
De skal være i netværk og deling skal gøres tilgængelig.

Jeg kan ikke huske om metoden kan benyttes via USB linkcabel ( eks. fra Sandberg)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-09-08 17:05

Eyvinden blæste før mig!
Ja hvis I køre i et netværk, kan det lade sig gøre. Problemet er hvis det er et spil der hele tiden skal hente nye billeder o.lign. fra CD'en.
Men hvis det bliver installeret på en gang, så kan den sagtens læse fra en anden maskine via netværket. (bruger det selv af og til).
Når først den er installeret, som du selv er inde på, så kan det ikke bare kopieres over på en anden maskine, da der vil blive lagt dele i andre mapper, lige som der vil være henvisninger i spillet, så givet vis ikke vil passe, på den anden maskine.
Så refi og eyvind er inde på noget af det rigtige!

Kommentar
Fra : henningFar

Dato : 10-09-08 17:09

Det er et spil som de spiller på nettet når den er instaleret, det vil sige at begge computer skal være på nettet,(ingen problem) men hvad gør jeg så, jeg har en router hvor jeg kan sætte stikket i så begge er på samme router, er det sådan?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-09-08 17:48

Yeps det er det. Du skal så på den maskine der har CD/DVD drevet, dele dette drev med netværket, så den anden maskine kan gå ind og læse dette drev. Her må man så starte installationen manuelt over netværket.
For at undgå problemer, så skal du lade maskinen passe sig selv, medens der læses på drevet, og du må vente med anden aktivitet, til den er færdig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-09-08 17:51

Brug et patch kabel der er krydset og gi' jeres computere hver deres ip og samme subnetmaske. Fx. com 1 IP 192.168.1.2 SUB 255.255.255.0, com 2 IP 192.168.1.3 SUB 255.255.255.0

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-09-08 18:08

Det burde ikke være nødvendigt, at bruge krydset kabel, hvis de allerede er i netværk på sammen router. Den ene maskine skal blot kunne se og læse fra den andens maskines CD drev.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 10-09-08 23:08

Counter strike skal ikke bruge DVD/CD'en når først det er installeret så hvis du forbinder pc'erne som foreslået i tidligere så burde du kunne installere det ved at lave dit DVD drev til et netværksdrev, men det kan også sagtens hentes ned fra nettet og installeres den vej og når nu det er CS så burde PC'en have internet, da det ikke rigitg kan bruges til noget uden internet. Når du skal hente det skal du hente ver. 1.6 eller bare hente stream så burde det kunne give nogle link du kan hente det fra.

Til Refi
CS kræver meget lidt din pc, min bærbar (IBM T23) PIII, 128 MB RAM og noget indbygget grafikkort, kunne køre det okay i 640x480

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 23:41

Citat
CS kræver meget lidt din pc,

Så er DET sikkert ikke et problem

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-09-08 08:53

Hvad med at installere et CD-drev på sønikes PC, de koster ikke mange penge. Og så har du ikke alt det andet besvær.