/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Raklamation/Garanti - Aldi
Fra : akle
Vist : 4308 gange
100 point
Dato : 10-09-08 13:09

For ca. 1 måned siden var der et indlæg fra en kandu bruger, vedr. Aldis service og reklamation indenfor garantiperioden. Vedkommende beskrev hvor god service han fik, og at han sendte sin pc direkte ind til Medion efter først at have kontakten Medion pr. tlf. - dette contra mange andres kritik om Aldis service.
Det er hvad jeg husker, men jeg kan ikke genfinde dette indlæg.
Er der en der kan hjælpe med henvisning til dette indlæg, eventuelt skribenten selv?
Årsag; min datter har en bærbar pc, der er under 1 år gammel og pludselig er den gået helt i sort. Hun har haft den på værksted/pc-klinik, og de kan ikke finde hverken fejl eller event. virus.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-08 13:18

Prøv at spørge i Aldi, hvor de har Medionværksted nu.

Det værksted de havde, gik så vidt jeg husker nedenom og hjem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-08 13:18

Jeg kan ikke finde indlægget, men i skal henvende jer i forretningen hvor den er købt, Aldi er forpligtet til at yde service selv om de måske vil henvise til Medion

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-08 13:21
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-08 13:22

Det er korrekt Nordsted1 Compare Support gik konkurs og for nogle kom deres Medion udstyr i klemme, jeg mener at alle fik deres computere og andet da boet blev gjort op, ifølge købeloven skal forretningen yde support på det de sælger, så aflevere computeren hvor den er købt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-09-08 13:24

Medion har serviceværksted her.

Medion Service Center
Meterbuen 8
2740 Skovlunde
tlf.: 70 20 42 33

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 10-09-08 13:25

Jeg har benyttet mig af deres service direkte,
ved garantirep,
med sælgers accept.

Medion Service Center
Meterbuen 8
2740 Skovlunde
tlf.: 70 20 42 33

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-08 13:32

Teil er du helt 100 på, at værkstedet ligger der??

o.v.n, jeg ved godt det med købeloven, det bliver også nævt flere gange i den tråd jeg linker til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-09-08 13:39

Tyskerne rejste til skovlunde og sparkede firmaet igang
de accepterede ikke de klodsmajorer der kørte det i sænk.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-09-08 13:51

Og så er der vist også 3 Års garanti på de medion der sælges fra Aldi..
Hvis man har gemt og kopieret bonnen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 14:33

Citat
Hun har haft den på værksted/pc-klinik, og de kan ikke finde hverken fejl eller event. virus.

Besynderligt værksted

Men du kan risikere at Medion ikke vil dække når du har brugt ANDET værksted....

Uanset HVAD - kan du ALTID henvende dig til sælger (aldi) - det er dem der står med ansvaret for garantien...

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 10-09-08 14:49

Der er ingen problemer med service/rep. hos ALDI.
Aflever i butikken, så sørger de for resten. har selv gode erfaringer med dette. 2 gange fik jeg bare pengene retur efter henholdsvis 8 mdr. og 1 år.

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 10-09-08 17:47

medion service naverland 21 2600 glostrup tlf 70212024

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-09-08 21:54

Min datter tog sin bærbare med til pc-klinik, fordi hun ikke umiddelbart kunne finde kvitteringen og desuden troede hun der var tale om virus.
Alt det der om indlevering til Aldi, ved vi jo godt, - nej, det var den direkte kontakt til Medions service og værksted, som vi var interesseret i.
Selve det efterlyste indlæg eller spørgsmål eller var det et tip? var aktuelt senere end nordstedts link.
Teil, du var den eneste der kom nærmest et svar på spørgsmålet. Håber du er sikker på adressen.
Tak for alle svar, men lader spørgsmålet stå åbetn lidt endnu, hvis nogle kan hjælpe med yderligere information.
MVH Akle

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 10-09-08 22:34

Ja, ja vil du selv have bøvlet, så værsgo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 22:35

Kontakt deres hotline - så får du præcist svar...

Citat
Åbningstider for vores hotline:

Medion Service Center

Multimedia:
Telefon: +45 70 21 20 24

Consumer Electronic:
Telefon: +45 70 21 20 25

Fax: +45 70 21 20 29

mandag - fredag
fra kl. 08:30 - kl. 22:00
lørdag, søndag og helligdage
fra kl. 10:00 - kl. 22:00

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-08 22:47

Det er jo samme tlf nr som omegalotus gav... hvem skal man snart tro, Teil har fundet et andet nr??

Jeg ville spørge i Aldi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 23:47

MIT link til hotline er fra MEDIONS egen hjemmeside - så den er god nok....

Selv den tyske hjemmeside kommer med SAMME nr når der der søges på dansk support....

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 15-09-08 10:08

Tak for svaret Teil.
MVH Akle