/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Sundhedsposten
Fra : mikkelberg
Vist : 579 gange
300 point
Dato : 10-09-08 10:34

Et foretagende der hedder Sundhedsposten, påstår jeg har købt nogle vitamintabletter af Dem, via nettet, Jeg har modtaget først en prøvepakke og senere en pakke med tabletter,- da jeg bor i Udlandet fik jeg først kendskab til leverancerne lidt senere,- da jeg hørte om varerne kontaktede jeg omg. firmaet og sagde, jeg havde ikke bestilt noget. Firmaet påstod jeg havde ordret dem via en undersøgelse på nettet,. Det har jeg ikke.-de sender rykkerbreve og gebyrer og truer nu med incasso.-
Jeg har sagt de kan hente tabletterne hos min datter, da vi har dem endnu, og jeg vil ikke betale for at sende dem, da de uopfordret er tilsendt mig på min sommeradresse i Danmark.- har nogen hørt om det foretagende før? jeg mener at kunne huske en udsendelse i TV om en ældre dame, der havde betalt en del penge af skræk for alle de trueselsbreve hun fik fra firmaet, selv om hun heller ikke havde bestilt noget.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-09-08 10:42

Du siger du bor i udlandet men at de har sendt dem til dig ?

Hvis du gerne vil afslutte sagen hurtigt og let så skal du henholde dig til købelovens bestemmelser om køb på nettet og retunere varene.

Hvis du er oplagt til slagsmål så skal du skrive en redegørelse hvoraf det fremgår at du aldrig har bestil deres produkt og du derfor tilbagesender det på deres regning.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-09-08 10:52

Hvis du ikke har pakket noget ud/åbnet brevet, kan du aflevere det til postvæsenet med: Modtagelse nægtet.

Så er det gratis - for dig - at få det retur.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 11:05

Og endelig....

Noget må du jo have skrevet under på (accepteret) da du siger de kan hente dem hos din datter

Husk til en anden gang at bestilling af prøvepakker ofte er tilknyttet at levering fortsætter hvis man IKKE husker at sige "nej tak"....

Kommentar
Fra : mikkelberg

Dato : 10-09-08 11:08

Jeg reklamerede omg. da jeg hørte om forsendelsen, der jo lå i Danmark,-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 11:12

Men du havde IKKE opsagt det inden en bestemt dato - som sikkert VAR oplyst i forbindelse med prøvepakken...

Men da det er DIG der har købt dem og din DATTER der har modtaget dem - sender hun dem bare tilbage med "addressaten ubekendt" - du bor der jo ikke siger du....

Den slags firmaer er MEGET aggressive med at sende nye varer.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 11:15

Citat
Jeg har modtaget først en prøvepakke

Citat
og sagde, jeg havde ikke bestilt noget

Citat
Firmaet påstod jeg havde ordret dem via en undersøgelse på nettet,. Det har jeg ikke

Det hænger IKKE helt sammen....

Kommentar
Fra : mikkelberg

Dato : 10-09-08 11:21

Min Datter i Danmark kender jo ikke noget til hvad der bliver sendt til mig, om jeg har bestilt eller ej, hun henter blot posten, og så når jeg ringer en gang fra Spanien hvor jeg bor, siger hun der er kommet et par pakker til mig fra Sundhedsposten,- jeg er uforstående over for det, og meddeler sundhedsposten pr mail. at jeg ikke har bestilt noget,- og vi min datter putter den seneste pakke i postkassen i original pakning, og lader prøvepakken ligge, til jeg kommer hjem. Den var gratis og uforpligtende.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 10-09-08 11:26

Citat
og meddeler sundhedsposten pr mail.
nu har du i hvertfald hjulpet dem og ikke digselv - for nu har de med sikkerhed en mail adresse at referere til.

gem den mail godt så du kan bevise datoen hvis der sker yderligere.

Godkendelse af svar
Fra : mikkelberg

Dato : 10-09-08 11:43

Tak for svaret miritdk. Jeg tror ikke de kommer langt med incasso i Spanien, da jeg har kopi af mine omg. reklamation, da jeg hørte om forsendelsen.-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 11:47

Der er 2 muligheder....

Enten har nogen bestilt prøvepakken i dit navn

Eller du har uforvarende (måske) trykket på noget der giver dem en accept....

Et eller andet sted har du jo indtastet navn og adresse - hvor skulle de ellers vide det fra....

Muligt du f.eks. "kun" har bedt om information, men i så fald er et eller andet "hak" du ikke har fjernet...

Så tænk nu lige en extra gang - noget må du have haft at gøre med firmaet (evt. andre produkter derfra)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-09-08 11:49

Lignende oplevelse havde jeg med EFI. Jeg havde dog bestilt en prøve, som endda kostede 39,- kr. Jeg modtog pakken, og netbankede dem fakturabeløbet og skrev samtidig at jeg IKKE skulle have flrer varer fra dem. Som forventet modtog jeg derefter 2 gange en sending fra dem, som jeg med posten returnerede med påskriften: "Modtagelse nægtet".

Nu lader det til at være standset, men skulle de fortsætte, returnerer jeg ikke mere pakkerne, men lader bare skidtet hobe sig op. Ender vi i retten, så har jeg en kopi af netbankmeddelelsen om at jeg ikke skal have mere.

Deres pakker - hvis der kommer flere - kan de hente på et nærmere angivet sted. Jeg slæber ikke gratis rundt på skidtet for dem. Efter et år pålægger jeg dem pladsleje med tilbagevirkende kraft for deres deponerede effekter LOOL. Jeg lejer ikke mindre end 100 m² ud af gangen, og m² prisen bliver en gennemsnits københavner pris BASTA

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-08 12:03

Jeg tror at EFI har fået så mange hug at de respekterer almindelig moral.

Jeg handlede med dem gennem to år og afmeldte via en formular på deres hejemmeside og hørte så ikke mere fra dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-08 12:06

Det er jo typisk for den slags firmaer - de skal jo alligevel smide varerne ud hvis ingen vil KØBE - så de gider ikke engang at hente dem igen

Kommentar
Fra : mikkelberg

Dato : 10-09-08 12:20

Tak for flere svar fra REFI , Jeg har deltaget i en markedsanalyse, i marts måned, hvorman kunne vinde et eller andet, jeg har glemt, der blev spurgt om forskellige ligegyldige ting, og om man ville have prøver af forskellige varer,- man skulle sætte kryds ved nej eller ja,- da der var præmier skulle man jo opgive en adresse hvor præmien skulle sendes hen, hvis man vandt,-
Ved at flytte krydset fra nej til ja kan firmaer påstå, du har sat kryds ved ja, uagtet du ikke har gjort det.- Det er det der er sket i denne sag.- men jeg tror det er svært for firmaet , at vinde en sag på det spinkle grundlag, også da jeg omg. reagerede, da jeg hørte om forsendelserne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-08 14:24

krydser fingre for at det ordner sig

Kommentar
Fra : mikkelberg

Dato : 04-12-08 10:04

Jeg ser nu det hedder Vitaminposten.dk og ikke sundhedsposten,- selskabet fik den 10-10 2008 en bøde på kr 10 000,- for vildledende markedsføring.- mon ikke de skulle stoppe krigen med mig ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-08 01:07

Så minder Du dem bare om den bøde i næste svar.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 09:52

Åhhh de fjolser der sender og ikke mindst uopfordret - jeg har igår modtaget en pakke - dvs det var ikke mig der modtog men naboen på mine vegne - som jeg overhovedet intet kendskab har til(pakken altså) - fandt telefonnr til afsenderen og fik at vide at de bestemt havde modtaget en bestillings blanket via posten, den ville jeg så have en kopi af og jaja kunne jeg da godt få. Den person jeg talte med var nu lidt forbavset da indholdet var meget kønsrelateret og spurgte forsigtigt om det kunne have været min mand der havde bestilt. I MIT NAVN i så fald ???? Så jeg spurgte til indholdet og fik at vide hvad det var - og var ved at falde om af grin midt i galskaben. NONONO og NO WAY jeg bruger ikke viagra lignende produkter - mærkeligt nok blev det hurtigt afsluttet og jeg blev ikke engang bedt om at sende pakken retur men blot destruere den (det var altså lidt forkert i mine øjne så den bliver sendt retur på deres regning idag med modtagelse nægtet pga ukendskab og med "følgeseddel" refererende til personen og datoen og telefonsamtalen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-12-08 10:04

Arghhhh

Lad nu være "mirit"

Indholdet har du garanteret tænkt dig at bruge i madlavningen

Herre gud

Gemalen prøver jo blot at leve op til dine forventninger