/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word layout
Fra : jeb3
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 09-09-08 10:51

Min pc på arbejde driver mig til vanvid.

Når jeg åbner et worddokument er papiret ligesom skåret til efter top og bund margin.
Dvs når jeg skriver, ligner det, at det står helt oppe ved kanten, men når jeg printer det ud, kommer topmarginen godt nok.

Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanker om, for at få det til at se korrekt ud på skærmen også, men det hjælper ikke.

Modtager jeg et dokument fra en anden maskine der det ok ud.

Jeg kører med: vis udskriftslayout.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-08 11:04

Citat
Jeg kører med: vis udskriftslayout.

Så vælg et andet layout.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-08 11:05

Gå op i vis og klik på udskrift layuot

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-08 11:06

Hov det så jeg ikke at du havde........................................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-08 11:16

Det er nok dit sidehoved som tvinger teksten ned men det vises ikke i layout.
Så du må have sat siden til 0 i topmargin for så skriver man helt i toppen.

Du kan evt. nulstille din normal.dot ved at gå ind og slette normal.dot
Word opretter altid selv en ny normal.dot ved start af word.

Du kan finde Normal.dot her i skabeloner.

start > søg > skriv normal.dot og den finder den du skal slette.
(word skal ikke køre samtidig)

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 09-09-08 11:40

Det lyder, som om du står i Normal" og ikke i "Udskriftslayout". Prøv lige at gå op i menuen "Vis" prøv at klikke på Normal og derefter igen på Udskriftslayout. Det plejer at hjælpe.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 09-09-08 12:05

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og sæt flueben i "Tomt område mellem sider" under fanen Vis.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 09-09-08 12:33

Jeg har en top margin på 2 cm.
Hjalp ikke at skifte til normal og gå tilbage.
Jeg prøver lige det andet med normal.dot

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 09-09-08 12:43

Sjovt nok....
Dette har jeg heller aldrig oplevet før.

Der findes åbenbart ikke en normal.dot

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-08 19:53

Der er en normal.dot ....................................altid - men den kan dog ændres.
Men word har en indbygget Normal.dot (startskabelon) som ikke kan ødelægges.

start > søg (ikke vistas søgelinie men "søg")
> alle filer og mapper
> i hele eller dele af navnet skriv......... normal.dot
> søg i C:
> avanceret
> hak i system og skjulte filer og undermapper
> søg
> nu vil der dukke en fil op som hedder Normal.dot (måske er den farvet gul i toppen)
> slet den
.................Du kan måske også finde den her:
.................C:\Documents and Settings\ditnavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner
.................(pas lidt på for der er flere skabeloner og det er kun Normal.dot som genskabes)

start word og den bør nu være normal.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 09-09-08 23:32

Jeg har søgt overalt. Den dukker bare ikke op :S

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 10-09-08 06:04

Prøv at geninstallere officepakken.
Eller lav en systemgendannelse fra et tidspunkt, hvor alt var OK.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-09-08 08:17

Det kan jeg ikke. Det er min arbejdspc, så tror den it ansvarlige, der sidder 1½ times kørsel herfra, bliver muggen :)

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 10-09-08 08:25

Har spørgsmålet ændret karakter til at dreje sig om at finde normal.dot? eller gælder det stadig om at vist "Tomt område mellem sider"?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-09-08 08:32

Det er skam det første, men kunne det løses på denne måde er det jo det.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 10-09-08 08:36

Kunne mit forslag fra i går ikke bruges?

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-08 10:00

Hvad så lige med at ringe til din IT-ansvarligt og bede ham fixe problemet. Det er vel det, han er ansat til. Måske er problemet ligefrem opstået centralt, hvis der er flere computere koblet sammen.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 14-10-08 15:23

Tak for svaret hvaderikkeibrug.

Tja fik ikke løst problemet, men du har ret.

Bortset fra at vores it-mand er en regnskabsmand, der ikke ved meget om it :(

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 14-10-08 15:51

Selv tak. Synd du ikke fik løst problemet. Men kan du ikke låne Office-CD'en af ham og så geninstallere programmet. Det plejer at hjælpe.