/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
ang.Hvad skal der til for at et tip får ~
Fra : technet
Vist : 347 gange
520 point
Dato : 14-03-03 01:08

ja her var så lige en god grund til at jeg kom af med nogle point for dem er jeg sg. ligeglad med
men jeg var ellers hoppet af dette board men jeg har dog smug kigget lidt.

som der nogen der har opdaget svare jeg faktisk næsten kun på spg der har noget at gøre med en pcér at gøre og det er der selvfølgelig en årsag til ( jeg lever af den og det gør skattevæsnet også )
og jeg kommer stedder hvor penge er ligegyldig bare lortet virker når jeg tager derfra
så er det sg. rart at (se) at der er nogle der bliver glade bare ved at der er et sted at spørge uden at man skal betale eller føle sig til grin
---------------------------
som overskriften lyder::::::

jeg skrev selv et tip ang "" Slå EDB ordene op og få en dansk forklaring""
http://www.kandu.dk/dk/tip/3277

og det gjorde jeg faktisk kun pgr at jeg var et sted hvor der var et hav af folk der spurgte hvad betyder det
og så tænkte jeg at det må da være noget som andre også kunne bruge( bare for at forstå en menning med det )
for internettet er jo et kæmpe leksikon

og jeg håber at der var mange der kunne bruge det tip ....
(for den der siger at han/hun ved alt ved intet) "" kinisisk ordsprog""""
og jeg håber da at folk samler alle de mange nyttige tip i en database eller diskette eller hvad nu folk finder på

pointsystem = yt efter min overbevisning
lærdom og viden = in

som der er et ordsprog der siger """ penge er magt"""
jeg siger nej det er ""viden der er magt"

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 01:21

kig engang på eksperten hvor stor den er, og kig så på hvor hurtigt bruger-tilstrømningen er på kandu.dk......dette er på grund af pointsystemet. Og lige netop på grund af point systemet bliver folk nødt til at oprette sig som bruger for at få adgang til spørgsmål/tips.
Der findes tonsvis af forums, men de 2 største er point-baseret, og når der er mange brugere kommer der (hurtige) svar.....så tingene hænger faktisk sammen.

Men ja....lærdom og viden = in, og pointsystemmet er tilgangen til videnen

første sommerferie jeg havde efter jeg startede på uddannelse lærte jeg ligeså meget om computere som på et helt semester ved at bruge eksperten.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-03-03 01:29

Viden er magt siger Du - Javel men da man jo ikke kan vide alt, er det jo godt, hvis bare man ved hvor man kan supplere sin viden. Og det it-Leksikon Du henviser til er et godt eksempel.

Men der er jo også en gammel sandhed der siger: Jo mere Du lærer; jo mere opdager Du, at Du ikke ved.
mvh

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-03-03 01:36

uffe29 >> jeg kan godt lide din linje " første sommerferie jeg havde efter jeg startede på uddannelse lærte jeg ligeså meget om computere som på et helt semester ved at bruge eksperten"

men jeg går ud fra at du læser til datamatikker eller lign
hvad så lærte i noget om assembler ?? ( programering i det )

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-03-03 01:37

Jeg tror ikke, der er noget modsætningsforhold mellem viden og penge.
Det er den viden, som kaster penge af sig, der er magt.
Folk, som ved alt om Sokrates, har ikke særlig meget at skulle have
sagt i vores samfund.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-03-03 01:44

rellom >> Det er den viden, som kaster penge af sig, der er magt
ja det er korekt og hvad er så det nemlig i pc verden

eks. et firma vil have et program men hvem skal programmere den
eller skal der bruges papir og blyant / regnestok

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 01:47

Datanom........systemadministration hed det vist
Det var netværk, hardware og OS

Den som har viden kan bruge denne til at få penge
Den som har penge kan bruge disse til at få viden

Iøvrigt....Hvad er spørgsmålet

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-03-03 01:54

Firmaet vil vælge den bedste - mest vidende - programmør, det har RÅD til.
Og de firmaer, der går rabundus, er som regel dem, der tror, de har "råd" til at
nøjes med den NÆSTbedste.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-03-03 02:21

uffe29 >> "Iøvrigt....Hvad er spørgsmålet "
ja der fangede du den der er ingen men en debat hvor jeg kan komme af med nogle point
og det tegner jo godt men i fokusere for meget med det med penge og viden

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 02:32

Der fangede du en pointe......sæt point på højkant, stil et spørgsmål og man kan få nogen til at diskutere ingenting
Det er vel det der både er det gode, men samtidig det dårlige ved pointsystemmet

Nu vil jeg ihvertfald hoppe i min seng, og håbe på min mave har det bedre imorgen tidlig så jeg kan komme på arbejde igen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-03-03 02:33

Er det ikke forholdet mellem penge og viden, debatten handler om?

Hvis den handler om pointsystemet, står jeg af.

Jeg synes godt om pointsystemet - men ikke så godt, at jeg gider
blive ved med at diskutere det. Heller ikke for 500 point.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 02:35

*LOL*
Funny debat

Accepteret svar
Fra : fjordglimt

Modtaget 520 point
Dato : 14-03-03 06:03

Hej technet.
jeg synes at det lyder rigtig godt det du siger mange går bare efter at score en masse point for at kommeop imellem dem for at komme i betragtning til gaver, jeg synes også at det var en god ide med det edb med at slå orden op for det er ikke alle der kan forstå alle fagtrykkende. Det var ligesom en sagde og skrev under tips nu kan jeg ikke huske hvem det var der kom med det men at det var helt hen i vejret med depoint inden for de ellers så gode forslag til mange af de her tips hvor jeg også synes at nogle af tippene er så dårlige men de får toppoint og andre med de virkelig gode tips får snart ingen point det er ligesom om hvis man kender en ret godt her på internettet så kan man godt regne med at få høje points. Jeg synes det er godt at der er nogle der vil tage den uddannelse som datafagteknikere eller hvad de nu tat inden for computerverden der er virkelig behov for dem, jeg har selv en søn der er ved at tage uddanelsen . HEJ FRA FJORDGLIMT

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-03 07:04

Uha' uha...

Som spørgsmålet lyder 'ang.Hvad skal der til for at et tip får points' ja det kan du, som du HELT sikkert ved læse om på

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-03 07:08

Upzz! Kom ind på en 13-plads... må hellere komme med en mere, som er skrevet af als

Igen omkring emnet 'ang.Hvad skal der til for at et tip får points'

http://www.kandu.dk/dk/tip/3290

Mvh
Søren

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 07:17

Så er ugens tip lavet http://www.kandu.dk/dk/tip/3291

Godkendelse af svar
Fra : technet

Dato : 14-03-03 11:54

Tak for svaret fjordglimt.
det var faktisk det svar jeg ventede på

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-03-03 12:20

Det tænkte jeg nok.
Det er ulempen ved den slags "debatspørgsmål".
Som regel er spørgeren bare interesseret i at få bekræftet,
hvad han/hun mener i forvejen.
Men hvem bliver klogere af det?

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 15-03-03 01:32

hej
der kan i bare se der er et ramaskrig omgåebde.