/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Møg pc
Fra : pve
Vist : 651 gange
200 point
Dato : 09-09-08 08:38

Har en stationær PC som grundet ombygning har været pakket ned i en månedstid. Nu hvor den er kommet frem igen og er den blevet væesntligt langsommere samt lyden er helt forfærdelig, den lyder som om den hakker. Jeg antager, men aner det ikke, at det skyldes PC'en langsomme opførsel.

Nogen der har prøvet noget ligende og har nogle gode råd ??

Har prøvet defragmentering samt alle de virusprogrammer mv. der findes uden at dette har hjulpet.

Ja, jeg ved jeg kan formatere og starte forfra, men vil gerne prøve at undgå dette hvis muligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 08:46

Det har næppe noget med nedpakning at gøre....

Så mon ikke du skulle skille den ad og samle den RIGTIGT denne gang...

INGEN programmer kan hjælpe på noget der er samlet forkert....

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 09-09-08 08:51

http://fromsej.dk/html/rens.html

hvis der har været meget støv og den ikke har været helt lufttæt pakket ned såååeeehhh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-09-08 08:51

husk for i øvrigt at opdatere også

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-09-08 08:56

Jeg har opdateret og der er ikke så mange ledninger at samle forkert. Dret skal jo også lige gentages at den faktisk virker, bare ikke så optimalt som før.

Jeg tror ikke støv er problemet da den har stået i stuen imens der blev bygget om, men jeg sikre lige alligevel.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-09-08 08:56

www.mailwarecheck.dk evt.en scanning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 08:56

Kan være jeg misforstår.....

Det var måske IKKE PCen der var ombygget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-09-08 08:58
Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-09-08 08:58

, nej den er flyttet væk fra kontoret da kontoret var under ombygning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 09:00

Ja det gør jo unægtelig en forskel....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 09:03

Citat
den lyder som om den hakker

Hvordan lyder et "hak"......

Spørgsmålet er så hvor mange "stød" den har fået under flytning og magasinering....

Du må lige lokalisere lyden....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-09-08 09:06

bortset fra rengøring af din pc - så prøv lige at køre Ccleaner - først kør cleaner - derpå klik på den blå firkant (register) og scan efter problemer - du har sikkert ikke tænkt over hvad du lukkede ned og pakkede ind med

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-09-08 09:08

Citat
Du må lige lokalisere lyden....
- kommer fra højtalerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 09:21

Det har næppe noget med PCens ydeevne at gøre....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-08 10:51

Når den starter op - hakker den så i velkomstlyden........................måske forkerte drivere.
Nu får den vel sine 230 volt ......................eller er der måske sat noget el i serie ved ombygningen.
Der kan altså godt være forbindelser inde i comp som ikke sidder helt på plads.
Og så lige den sidste...........er højtalersystemet sat som det var før.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-09-08 10:59

Citat
Når den starter op - hakker den så i velkomstlyden........................måske forkerte drivere.
- Ja, men driverne bliver vel ikke umiddelbart så forældede på 4 uger at det slet ikke virker mere ? + PC'en er generelt sløv og langsom.

Højtalerne er sat korrekt til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 11:39

Citat
Ja, men driverne bliver vel ikke umiddelbart så forældede på 4 uger

Nej - men det gør resten af pcen heller ikke....

Så mon ikke du husker forkert (og den også var langsom tidligere)
eller du har sat noget sammen der på en eller anden måde forvirrer den....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-09-08 11:47

Citat
Så mon ikke du husker forkert (og den også var langsom tidligere)
jo, jeg er blevet senil på 4 uger og alle mine sange lød lige sådan tidligere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 11:58

Hvis det bare er "skrat" i højtalere - er det blot ikke sat ordentlig sammen...

Der er da ikke noget andet der "pludseligt" går "trægt" fordi det ikke har været brugt i en måned....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-09-08 12:23

Har du 2 lydkort? onboard, og selv sat et i?
Så måske Bios har glemt indstilling, så begge er sat til!?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-09-08 12:29

Hej pve
Prøv at åbne kabinettet og støvsuge inde i komputeren samt ind gennem ventilationshullerne i strømforsyningen, til sidst trykker du alle stik og andre løse dele fast igen, da det kan være at noget er raslet løs under flytning eller støvsuning.
Mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 09-09-08 15:46

Prøv eventuelt at trykke/vrikke lidt på/med ram'ne da det godt kunne lyde som dem.
Har jeg set før.

Mvh. Djkruntz

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-09-08 19:11

Det du kan hører i højyalerne er det sådan kliklyde som når man klikker på nye sider på nettet evt??
Jeg blir angrebet lige nu og er igang med at gennemscanne maskinen og det klikker lystigt i mine højtalere hver gang noget bliver udelukket af mine sikkerhedsprogrammer

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-09-08 20:27

Citat
Det du kan hører i højyalerne er det sådan kliklyde som når man klikker på nye sider på nettet evt??
Jeg blir angrebet lige nu og er igang med at gennemscanne maskinen og det klikker lystigt i mine højtalere hver gang noget bliver udelukket af mine sikkerhedsprogrammer
- nej lyden er mere "grumset"/langsom. Jeg har været igennem hele historien ved Sprywarefri og der er intet at se. Jeg kan kun antage at et eller andet hardware er stået af

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 09-09-08 20:27

Tak for svaret miritdk. det har ikke hjulpet, men da den var støvet var dit vel det bedste svar.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-09-08 21:20

Har du scannet ????

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-09-08 22:43

Ja, uden at det hjalp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-08 00:41

så må du sætte fut i den