/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
D-Link ( Di 524)
Fra : anrobi
Vist : 1627 gange
60 point
Dato : 08-09-08 23:43

Har endelig fundet en som kunne hjælpe mig med at installere mit trådløse netværk som var forsvundet,og der var så ingen anden mulighed end at formateret computeren.Men nu kan han ikke få installeret D-Linket. AirPlus G802.11g/2.4GHz Wireless Router. Skal man indstallere bredbåndsforbindelsen fra TDC først ? ellers kan man jo ikke åbne webrowseren til routeren (192.168.0.1).
Jeg er en ældre dame, og har ikke så meget forstand på det tekniske, men håber at der er en som kan forklare mig der gøres forkert.
Mvh
Anrobi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-08 01:40

Har du manualen, ellers hent den her: ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/DI-524_manual.pdf Det anbefales at køre den medfølgende CD på computeren før du tilslutter, dereftet skal du have modem sat i telefon stikket, tænd modem og sæt kabel fra modem i indgangs stikket på routeren, det er stikket nærmest strøm stikket, sæt strøm stikket i og tænd for modem, så burde du kunne komme ind i routeren, det er bedst at bruge kabel mellem router og computer, men ikke streng nødvendig, åben din Internet Explorer og klik på linket her: http://192.168.0.1 så kommer der et vindue hvor du skal skrive bruger navn (user name) skriv admin og klik på Ok, du skal ikke skrive noget i linjen Password , der bliver du mødt af dette billede: http://peecee.dk/upload/view/130330 nede midt på står der Run Wizard, den klikker du på og indstiller de fem punkter, du har formodenlig statisk IP adresse når du bliver spurgt om det, hvis du har flere IP adresser, så har du dynamisk, vælg også om du vil have WEP eller WAP kryptering på forbindelsen, genstart routeren (det gør den automatisk) i manualen er det på side 12 under Using the Configuration Menu du skal se, derefter skulle forbindelsen til internettet være tilgængelig, du kommer på ved at højre klikke på netværks ikonen nede ved uret og klikke på Vis trådløse forbindelser der er tilgængelige, der klikker du på din forbindelse og skriver det kodeord du skrev inde i routerens krytering, og klikker på Forbind. Der kan være pillet ved routeren, det ved du hvis min beskrivelse oven over ikke virker, så er du nødt til at nulstille den, det gør du ved at presse en udrettet papirclip ind i det lillebitte hul bagpå routeren, og holde den presset i bund 10-15 sekunder, efter at have nulstillet routeren gør du som oven over en gang til, så virker det, næsten helt sikker, men lad være at lukke spørgsmålet endnu, det anbefales at sætte mere sikkehed på, men nu skal du først have det til at virke, siden sætter vi mere sikkerhed på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-08 01:43

Nå Kandu kan ikke gøre FTP link klikbare, kopier adressen fra feltet neden under og sæt ind i adresse linjen på Internet Explorer
Kode
ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/DI-524_manual.pdf

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-09-08 07:17

Du har jo skrevet dit spørgsmål her...

Hvis det er sket fra din egen computer, så må du jo være på nettet. Og så ligger løsningen måske i, at der skal være sat et kabel mellem computer og router den første gang, så routeren ved, "hvor den hører til".

Hvis det derimod ikke er sket fra din egen maskine/forbindelse, så tier jeg helt stille, og overlader besvarelse til de andre dygtige kandu'ere.

Held & lykke - og hav en god dag!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-08 11:03

Du har en CD som fulgte med DLink sæt den i comp. og læs lidt (det er vist også på Dansk)
Har den router været på nettet så vent lige lidt med at bruge >>>wizard<<<
Du kan tilgå din router med kabel og i en browser (Internet Explorer) taste adressen ind,
http://192.168.0.1 så du kan indstille din router.
Når du er kommet ind i routeren så sig til....................så kan vi måske guide dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-08 11:11

Wizard indstiller routeren Eyvind, hvad er det du vil indstille på en anden måde end den der kommer under kørsels af wizard

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-08 11:19

Jeg ved ikke om det kun er wireless der ikke er hul i gennem.
Derfor håber jeg at der er adgang til internettet via kabel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-08 11:27

Ja vi må vente på nyt fra spørgeren så vi kan få lidt flere detaljer

Kommentar
Fra : anrobi

Dato : 09-09-08 13:19

Tak for svarene! Sagen er lidt mere speget. Brugeren har en trådløs USB-D-Link adapter. Routeren er ikke i nærheden af computeren, som er en stationær Dell Inspiron. Hun har desuden en bærbar Acer TravelMate med trådløs Belkin 54g kort, som har forbindelse igennem routeren. Så den del er ok. Det, som primært driller, efter at jeg har reinstalleret Win XP fra de medfølgende CD'er er, at enhederne "Andre enheder" (Ethernet-controller, Multimedielydkort, Skærmkort og SM-buscontroller) alle står med ?! og skal have opdateret drivere. Det forsøger jeg at finde hos Dell. Derefter fortsætter jeg med opsætningen af D-link, som jeg har installeret sw til. Det er lidt underlig, at den slet ikke åbner efter dobbeltklik, men det hænger formentlig sammen med driverne til kommunikation.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-08 13:27

Ja du skal have driverne på plads først, prøv med en kabelforbindelse uden om routeren og opdater driverne fra Enhedshåndtering, det kan være lidt vanskelig at finde de rigtige drivere fra en anden computer og så flytte dem til den med problemer, jeg håber i finder de rigtige drivere, driver til det trådløse usb netkort skal i finde hos D-Link og ikke hos Dell

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-08 19:32

De basale drivere til bundkort skal ind først.............så kan den snakke med usb/pcmcia (adapteren)

Metoden til at installere drivere kan være via CD som altid kører på standarddrivere fra bios/XP

Kommentar
Fra : anrobi

Dato : 09-09-08 20:44

Mange tak for hjælpen,nu lykkedes det endeligt.
En særlig tak til o.v.n som har hjulper mig tit og meget.
Hav en god aften.
Med venlig hilsen
ANROBI