/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Håndværker
Fra : melani01
Vist : 838 gange
32 point
Dato : 08-09-08 23:04

jeg er igang med at købe en andelslejlighed men køkkenet skal total laves. derfor vil jeg høre om der er nogen, der kender billig håndværker eller hvordan man skaffer sig en håndværker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-09-08 23:07

Du kan kontakte et par håndværksmestre og bede om et tilbud og så se hvem der er billigst.

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 08-09-08 23:08

Jeg kan give dig opskriften på TØMMERMÆND

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-09-08 23:17

Hvorhenne i Landet sådan ca

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 08-09-08 23:20

Nærheden Sydhavn kbh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-09-08 23:32

Nyt køkken eller renovering ??

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 09-09-08 00:01

Køkkenet er alt for gammelt og der skal skiftes ud og jeg har selv overvejet at købe udstyret fra dba men jeg kommer til at bruge en håndværker, der sætter det hele ind. Men hvor meget vil det koster at en håndværker kommer og sætter det hele ind

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-09-08 00:46

Du må se, om du kan strikke noget sammen

Du har sat spørgsmålet under "Håndarbejde"

Hanne

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 32 point
Dato : 09-09-08 02:12
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-08 02:26

Du overvejer at købe fra dba....

Hvis det er et nedpillet køkken fra en privat kan det næsten kun blive en gang miskmask der ikke passer ind.
Hvis korpuserne, altså selve skabene er ok er der også nogen firmaer der specialiserer sig i at at lave nye låger og skuffeforstykker samt evt. køkkenbord.

Ikea har jo også køkkener.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-09-08 06:06

hvorfor lige køkkenelementer, som for mig for det meste er r..kedelige.

hvis jeg skulle i gang, blev det med smukke skabe, som det jeg lige har set i en genbruger. massivt fyrretræ, låge med små ruder, skuffer i forsk. størrelser nederst (bag lågen med ruderne). samlet størrelse som et gammeldags klædeskab, blot lidt højere. 200 kr.

tjae, det var blot et forslag om at se tingene lidt anderledes. jeg ved, at der findes store genbrugsforretninger i kbh. i gamle dage kunne man købe renoverede møbler på christiania.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 07:30

Hvis det er din lejlighed til 800.000 (fra tidligere spørgsmål) må det være et meget lille køkken...

At købe noget "dbaware" til den ville da være penge ud af vinduet

Få et tilbud fra et køkkenfirma - det vil nok være den bedste investering i det lange løb...

Det bliver ikke dyrere på så lille et køkken som det må være i en lejlighed til den pris...

Hvidevarerne bliver nok det dyreste....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-08 07:49

Apropos "Christania-køkkener" kender jeg en snedker der indimellem laver de gammeldags køkkener med falsede låger hvis folk ønsker det.

Han går ikke på kompromis med kvaliteten, og heller ikke med prisen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-09-08 09:21

Hvis du har en anelse håndværkssnilde kræver det altså ikke så meget at sætte nye elementer op i dag F.eks er der justerbare ben i stedet for sokkelkasser og så en sokkelplade der lige trykkes på benene med nogle klemmebeslag så det er ganske nemt

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 09-09-08 09:30

Sørg for at få gyldig faktura på både køkken og opsætning, da det skal bruges som dokumentation for forbedring af andelslejligheden når/hvis du sælger den igen.
Så selvom forbedringen bliver nedskrevet årligt, vil du altid kunne få noget af beløbet tilbage igen ved salg.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-09-08 11:27

Måske findes "Skab Selv" stadig?

Mener, det er HTH, der har/havde det.

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 09-09-08 21:37

Det er et meget meget lille køkkent. Tak for jeres svar

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-09-08 22:14

Prøv evt. at kikke i "Trævarefabrikkernes Udsalg".

Godkendelse af svar
Fra : melani01

Dato : 19-09-08 14:15

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-09-08 16:41

Velbekomme... og takker for points
Håber dit køkken bliver fint - go' weekend