/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
lukning af spørgsmål
Fra : catbody
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 13-03-03 23:51

Er det muligt at lukke eget spørgsmål ??
Eks.: Jeg har stillet et spørgsmål om et eller andet. Får måske et par ikke brugbare kommentarer og finder og kommer selv med løsningen/svaret.
Da jeg jo så kun kan acceptere min egen kommentar som et svar, hvilket på nuværende tidspunkt ikke er muligt, er spørgsmålet så: Hvordan får man lukket emnet, så det ikke står åben mere??
m v h
HC

Accepteret svar
Fra : gandalf

Modtaget 60 point
Dato : 13-03-03 23:55

Du kan ikke lukke et spørgsmål uden at have et accepteret svar.

Hvis du selv har fundet svaret, synes jeg da du skulle lægge det ind så vi andre også kan få gavn af det. Derefter kan du jo bare lade dit spørgsmål stå åbent, det er der skam ingen som tager skade af.

Gandalf

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 00:01

arj, giv dem til den der har hjulpet mest, været med til at udelukke noget som gjorde at du løste problemet, eller du bare syntes er flinkest. Der er sgu mange der prøver på at hjælpe selv om de ikke kan, og giv dem da bare den lille "præmie" som tak for interessen pointene er aligevel trukket på din konto

Iøvrigt så kommer der tit indlæg i ældre spørgsmål, er det ville da være dumt at der er folk der bruger tid på at hjælpe dig i en tråd.....hvis der ikke er noget problem mere

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 00:04

iøvrigt er det muligt at slette sit spørgsmål hvis der ingen indlæg er kommet

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-03-03 00:06

Jeg har altid gjort det til en regel at lægge svaret ind, men det skurer lidt i mine øjne, at spørgsmålet så stadig står som ubesvaret og ikke som et løst problem og dermed besvaret. Men du har nok ret; det er kun et spørgsmål om temperament, meeen alligevel ville det være rart om man kunne få mulighed for at acceptere sin egen kommentar som et svar, DOG UDEN AT FÅ POINTS!! (af hensyn til de enkelte pointryttere der findes)

Jeg lader lige emnet stå åben en dags tid endnu.

m v h
HC

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 00:10

På eksperten brugte jeg al min tid før jeg fandt kandu.dk, og utallige personer har fået slettet deres profiler fordi de stiller et spørgsmål og derefter skriver at de selv har fundet ud af det når spørgsmålet er blevet besvaret. På kandu.dk vil det da gå helt over gevind når man ikke kan få slettet sin profil herinde.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-03-03 00:20

Hej HC!

Man kan ikke selv lukke sit spørgsmål og godt det samme - se bare al den larm der er på Eksperten over folk der selv svarer og får point retur.

Endvidere, så synes jeg , at man hvis man selv har fundet svaret, at man skrive det til gavn for andre, der evt. kunne finde på at læse indlægget.

Desuden så synes jeg, at man bør acceptere en af de kommentarer der er givet, selvom det måske ikke lige er den helt rigtige idet mange gange, så får man da selv inspiration til at finde nye muligheder på en løsning for di man har fået inspiration fra andre til selv senere at finde den rigtige løsning. Desuden bør man da også værsætte, at der er andre, der forsøger at hjælpe - ikke!

Se endvidere:
http://www.kandu.dk/dk/spg/12024
http://www.kandu.dk/dk/spg/11870
der omhandler lidt om samme problematik.

Endvidere så synes jeg, at der p.t. er alt for mange åbenstående spørgsmål, mange gange er spørgsmålet kommenteret; men der mangler reaktion fra spørgeren på kommentarer der kommet efter sprørsmålet er stillet - så kære spørgere - vær venlig at give respons på kommentarer.

Jeg selv kommenterer mindre og mindre og nøjes for det meste med at give min mening til kende når spørgeren forhøjer point - så kan man da se at spørgeren selv deltager aktivt - eller når der ikke er kommet kommentarer til et spørgsmål.

Endvidere ser jeg frem til, at Kandu muliggør deling af point til flere komentarer, hvilket vil gøre det en del nemmere for spørgeren at acceptere kommentarer som svar.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-03-03 00:25

Hej alle
Jeg har fået luft for min tanke og lukker nu spørgsmålet. Desværre kan jeg ikke dele pointene imellem jer, så det bliver efter princippet "først til mølle..."

Godnat, jeg er træt og lukker ned nu.

søvnig gabende hilsen fra
HC

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 14-03-03 00:26

Tak for svaret gandalf.