/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Låse C drevet
Fra : speed210
Vist : 1214 gange
100 point
Dato : 08-09-08 15:48

Jeg har geninstaleret min svigerdatters pc 3 gange nu GIDER jeg F ikke merer hun instalerer så meget mærkeligt jeg ved man kan låse C drevet så man ikke kan instalerer noget MEN HVORDAN

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 15:51

Sæt kodeord på og lad hende KUN være bruger uden installrettigheder....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-08 16:12

Lav et spegl af instalationen og genindsæt det spegl når hun har rodet..................15 min tager det.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-09-08 16:40

nemt, hurtigt og efettivt med
deep freeze

http://faronics.com/

http://faronics.com/html/choose.asp

(det bruges også på skoler mv.)

når drever er låst, kan man installere alt det man vil, genstart computerren og alt er væk igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 16:45

Surt at have en komputer man ikke kan installere på

Da du siger "svigerdatter" er det vel ikke et barn......

Så måske det var bedre at orientere hende om HVAD man IKKE skal installere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-09-08 17:11

Jeg kan godt forstå speed210, jeg hjælper min nabo med hendes PC og hun gør det samme som speed's svigerdatter. Jeg har brugt timer på at forklare naboen hvorfor hun ikke skal installere alt og nu har hun endelig lært at slette det igen. Jeg har også lært hende at opdatere antivirus (har stillet den på automatisk opdatering). Meeen jeg må også geninstallere hendes PC med mellemrum.

Det kunne være en god ide at lave brugerkonti, en for administratoren og en for svigerdatteren. Men jeg synes ikke om. Det er vel hendes PC og hun kan gøre med den hvad hun vil.

Prøv at få fat i et program der hedder Ghost, her kan du lave et image af den nyinstallerede PC, brænde det på en CD og næste gang det går galt så er det bare at pakke det image ud, så virker PC'en igen.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-08 19:12

Jeps Image backup er den bedste vej, hun kan gøre hvad hun vil og der kan rulles tilbage på under 30min.
Men går der gratis vej virker fint -> http://tarunreflex.wordpress.com/2008/07/06/how-to-create-full-windows-backup-by-imaging-without-using-norton-ghost/

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-09-08 19:16

Hvis hun er gammel nok til at være "svigerdatter" er hun også gammel nok til at forstå hvad hun må og ikke må installere, og hvordan.
En pædagogisk samtale er langt lettere og bedre end håndjern.

Godkendelse af svar
Fra : speed210

Dato : 11-09-08 22:04

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-08 22:36

Som jeg ser det koster det penge efter 5 stk image.