/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Flyskræk
Fra : Nefertari
Vist : 1859 gange
100 point
Dato : 08-09-08 14:09

Jeg vil gerne høre fra nogen, der har erfaring med flyskræk??
F.eks. haft det og sluppet af med det igen. Jeg tænker lidt på at få hypnose for det...?
Det skal siges, at jeg ved min flyskræk stammer fra en ubehagelig tur med fly for 10 år siden.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 08-09-08 17:07

http://www.pagosa.dk/Fobier.asp?gclid=CLnT5rO-zJUCFQuJ1QodqDm2iw

Nu ved jeg ikke, hvor du bor i alndt, men hypnose hjælper jo ikke på alle. Det er da et forsøg værd, især hvis du gerne vil ud og se verden.
Jeg synes jo personligt, at det er meget værre at køre på vejene.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 08-09-08 17:08
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-09-08 18:21

Jeg har personlig erfaring med hypnoterapi hos denne behandler. Min fobi var ikke flyskræk, men alle fobier behandles efter samme "recept".

1 behandling - så slap jeg af med skrækken - og det holder stadig 1 år efter

http://apunkt.dk/hypnose_leah.asp

Der er SÅ mange, som tilbyder behandling mod flyskræk....... se selv her
http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B+flyskr%C3%A6k&lr=

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-09-08 07:38

Jeg har fået "slap-da-helt-af-piller" af min læge. De virker fint.

Men jeg testede dem - heldigvis - før jeg skulle bruge dem første gang, og fandt ud af, at jeg kun skulle bruge 0,25mg. Denne styrke sløver bare en smule. Nok til at døse hen, hvis man prøver, men ikke mere, end at en tur på 2-3 timer sagtens kan fordøje den.

De første (som jeg testede nogle dage før!) var på 1 mg va lat for stærke. De slog mig totalt ud, og jeg var blid som et lam hele næste dag med...

Kommentar
Fra : Nefertari

Dato : 13-10-08 18:11

Tak for jeres indslag....
Jo, jeg har også piller med...de virker også ok.
Men ville jo helst slippe af med det - så slipper man også for gå og tænke på det hele tiden...........

Kommentar
Fra : ThomasHU

Dato : 01-12-08 03:30

Flyskæk er en fobi, hvilket vil sige at du automatisk bliver bange når du kommer i en bestemt situation (her i forbindelse med at flyve). Efter min erfaring er NLP (Neurolinguistisk Programering) en af de bedste og mest simple måder at slippe af med en fobi.

Jeg kan ikke give dig svaret her, da direkte afskrivning fra en bog ikke er tilladt, men jeg kan anbefale at du finder "Brug din hjerne til en forandring" af Richard Bandler på biblioteket. Jeg har brugt metoden til at kurere en veninde for edderkoppeskræk (araknofobi). Du kan også finde en lokal NLP practitioner hvis du ikke har mod på gør-det-selv-metoden.

Mvh,

Thomas