/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Servoproblemer i Passat
Fra : myg
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 08-09-08 11:43

Bil: VW Passat Variant 1,6 benzin fra 1997.
En gang imellem tager servoen ikke ved - her er det sidste eksempel:
Jeg kommer kørende i går ned ad bakke og skal dreje ind på en plads. Det går lidt stærkt, og servoen tager slet ikke ved, da jeg drejer til højre, men da jeg skal rette op til venstre, er der ikke noget problem. Da jeg skal derfra, tager den ikke ved med det samme, men efter at have drejet til begge sider er det væk.
Så er der faktisk ikke noget på motorvej og i byen ca 75 km.

I dag skal jeg igen parkere, hvor den slet ikke tager ved da jeg skal dreje til venstre ind i en bås.

Det er sådan meget On/Off.. enten tager den ved hele svinget, elles gør den ikke.

Der er bare svært at forklare, for der går alligevel lidt mellem udfaldene, så derfor er det svært at forklare.

Der er olie på servoen og kileremmene er lige blevet udskiftet (af samme grund).

Hvad kan der ellers være galt ?????

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 08-09-08 11:48

Defekt/utæt pumpe...

Forkert/for gammel servoolie....

Kør på værksted og få det tjekket ordentligt.... - det kan du alligevel ikke selv gøre....

Kommentar
Fra : myg

Dato : 08-09-08 11:51

Det var faktisk min mekaniker, der kontrollerede olie m.m. og fandt at kileremmene var gamle og slidte, hvilket kunne forårsage "hjulspind" ved belastninger, så derfor skiftede han dem.
Det hjalp i starten men her en god uges tid efter dukker problemet op igen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-09-08 12:04

1. Få efterspændt remmen.
2. Få kontrolleret at dine remhjul ikke er nedslidte, eller bare et af dem.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-09-08 12:07

Prøv og se om remmen laver hjulspind når du drejer helt til endene, (højre og venstre)Du kan også slakke remmen, og dreje pumpen med hånden og se om den sidder fast eller er hård at vride rundt.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-09-08 17:58

Har selv haft problemet. Og det var O ringe/Pakdåser i tandstangen.

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 18-10-08 10:10

Det var refi, der kom tættest. Selv mekanikeren ramte ikke rigtig første gang (med kileremmene). Det viste sig at være pumpen, der var defekt (men remmene var alligevel tjenlige til udskiftning, så det var et fint sted at starte).