/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Pixmania
Fra : brokke44
Vist : 735 gange
200 point
Dato : 08-09-08 10:39

Jeg har handlet en del på nettet med Pixmania og været ret begejstret. Ved køb er Pixmania absolut konkurrencedygtig på pris. Informationsniveauet er højt og leveringstiden 2 dage.
Men efter en reklamationssag er begejstringen kølnet ikke så lidt.
Jeg havde købt et digitalkamera til et par tusinde kroner. Efter 9 måneder knækkede udløserknappen af, og jeg ville selvfølgelig benytte min reklamationsret, men med Pixmania er det ikke så nemt. Kameraet skulle sendes anbefalet til Malmö (100,-kr) - Moderfirmaet er svensk. Postpakken blev hentet efter en uge på Malmö postkontor (fulgte den på Track&Trace). Efter yderligere 2 uger ankom mit kamera til Paris !!! Yderligere efter 1 uge besked på. at mit kamera var modtaget af teknisk afdeling og accepteret som reklamationssag.
Derefter DYYYYYB tavshed. Man kan ringe til et servicekontor (i Sverige), hvis man ellers kan komme igennem (ventetid minimum 15 minutter). Her lød beskeden, at min sag var under ekspedition med forventet varighed på 4 uger.
Nu er der altså lige gået ialt 3 måneder.
Jeg husker fra en anden tråd, at en Kandu'er advarede mod Pixmania, hvor jeg svarede, at jeg kun (indtil da) havde positive oplevelser med Pixmania. Advarslen var altså berettiget og hermed videregivet.
Det skal lige siges, at jeg ofte læser brugervurderinger af netbutikker. Men Pixmania benytter sig af et eksternt firma til disse vurderinger, som kun kan afgives ifm et aktuelt køb og kun een gang. Smart ikke?
Kunne ikke rigtigt finde en tråd til dette - derfor på smalsnak.
Er der flere, der har haft uheldige erfaringer med Pixmania (eller andre netbutikker)?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-08 10:42

PS. En klog mand sagde engang: Af skade bliver man klog, men sjældent rig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-08 10:43

Jep, der har Pixmania et problem.

Fuld tilfredshed eller pengene er spildt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-08 10:47

Jeg har et par gange, når kandubrugerne har spurgt til Pixmania linket til "klagesiderne" på google, jeg har ikke selv personlige erfaringer med dem.

At handle hos dem, er som at vinde i lotteriet

Jeg syntes også du skulle fortælle din historie på nettet, så andre kan læse endnu en klage, og holde sig fra firmaet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-08 10:48

Kan du ikke "hægte" dig på en af disse sider

http://www.google.dk/search?hl=da&q=pixmania&meta=

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-09-08 10:54

jeg har prøvet et forløb der ligner dit, bortset fra jeg ventede 6½ måned på min vare. Det endte med at jeg truede dem med en politianmeldelse, hvorefter de gav mig mine penge tilbage.

Behøver jeg nævne,at jeg aldrig har handlet der siden?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-08 11:27

Det var mig, der i flere tråde har advaret krafigt mod det lortefirma.

Og også lagt link fra Ekstrabladet....den artikel eksisterer dog ikke mere.

og ligeledes link fra DR, dengang firmaet var i Kontant (mener jeg det var)

http://www.dr.dk/search/forside.htm?output=xml_no_dtd&client=default_frontend&oe=UTF-8&ie=UTF-8&q=Pixmania&searchpath=%2F

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 11:35
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 11:38

INTET firma kan sige sig fri for klager....

Pixmania har så flere end de fleste andre

Bedre bliver så ikke af at de IKKE har afdeling i DK.... - så klager bliver automatisk besværliggjort....

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 08-09-08 13:48

Jeg tror desværre det er lidt den samme oplevelse man får med rigtig mange netfirmaer.

Har samme opfattelse af f.eks. Getmore.dk, kanon service - men måtte vente 3mdr på at få en effekt byttet.

Hvis vi vil have de billigste ting, tror jeg desværre at vi som forbrugere må finde os i at reklamations sager bliver trukket lidt i langdrag.

Men det er ikke altid meget bedre hvis man handler fysisk, f.eks. så er Merlin skoleeksempel på hvorledes de tillader sig at lade folk vente måneder på at få rep genstande som aldrig har virket, altså defekt ved køb.

Bilka (og selvfølgelig andre) har forstået den rigtige kundepleje - byt med et smil og kunderne bliver lykkelige, og det koster ikke Bilka 5øre ekstra.

Men desværre en trend som går den forkerte vej med hensyn til kundeservice når der er reklamationer.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-08 14:37

Citat
Bilka (og selvfølgelig andre) har forstået den rigtige kundepleje - byt med et smil og kunderne bliver lykkelige, og det koster ikke Bilka 5øre ekstra.

Det er jeg nu ikke så sikker på. Forhandlere har ikke samme beskyttelse som forbrugere, men de har tilfredse kunder, der kommer igen, og det er vel det, det kommer an på.

Og det var ligegodt s....... at jeg ikke kendte til de indslag på TV.
Det ville nok have afholdt mig fra at handle med dem og sparet mig for det kommende "slagsmål".

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 08-09-08 14:41

Og jeg kan da på dine vegne ærgrer mig over, at du ikke har fortalt at du ville handle der, for så

havde jeg givet dig et par link med på vejen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-08 14:52

Tak Nordstedt1 - det vil vil jeg overveje at gøre, inden jeg næste gang "sejler ud i ukendte (og oprørte) farvande".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 15:12

Ofte vil man jo have en vare BILLIGT

Ofte går det GODT

Af og til "brænder" nogen fingrene...

Det er desværre vilkårene - uanset negative omtaler - de positive læser man jo kun på deres EGNE hjemmesider - og så tror man ikke på dem

Med måske en million transaktioner om året KAN det svært at tro 20 kritiske røster

Alt her i livet har en "risiko"....

Så må man i hvert tilfælde gøre op med sig selv om man vil tage den....

Storkunder i Roskilde Bank tog den - og VANDT.... (of topic en smule )

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-08 15:35

Citat
Storkunder i Roskilde Bank tog den - og VANDT.

Og aktionærerne tog den - og tabte.

Og mig (måske) med Pixmania.

Jeg kan da godt følge dig, men det er vel trods alt de færreste produkter, der er fejl på, men når det sker, er det, at firmaet skal bevise sin værdi, og hvad det står for

Enhver idiot kan sælge elektronik og sende det videre. Konceptet skulle dog også gerne kunne klare reklamationerne, når de kommer. Og det kan Pixmania åbenbart ikke.

Et internetkøb skulle ikke gerne kunne sammenlignes med chancetagning og aktiespekulation.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 16:21

Citat
Et internetkøb skulle ikke gerne kunne sammenlignes med chancetagning og aktiespekulation

Det er det desværre når den danske lovgivning bliver sat ud af kraft.....

Det er ikke nemt at gestikulere over internettet uden webcam

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-08 17:21

Citat
Det er det desværre når den danske lovgivning bliver sat ud af kraft

Det er den heller ikke al den stund, at produkterne sælges fra et dansk site.

Men nu skal der jo heller ikke gå alt for meget tudefjæs i det.

Jeg skal nu nok få skovlen under Pixmania og i et sprogbrug, hvor gestikulering er overflødig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 17:48

Citat
Det er den heller ikke al den stund, at produkterne sælges fra et dansk site.

Det er vist kun sproget der er dansk....

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-08 17:53

Hovsa - tilbage igen - det er sørme et .com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 17:59

Pixmania er fransk....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-08 18:05

Citat
Jeg kan da godt følge dig, men det er vel trods alt de færreste produkter, der er fejl på, men når det sker, er det, at firmaet skal bevise sin værdi, og hvad det står for

Og det lever de iflg medierne og købere på nettet bestemt ikke op til.

De undskylder sig med at de har travlt, men bliver de ved med at håndterer mangler/fejl på den måde, så kan det være de lige pludselig ikke har så meget at lave længere

Godkendelse af svar
Fra : brokke44

Dato : 10-09-08 15:05

Tak for svaret Nordsted1.

Sympatien var jo til stede alle steder med gode svar. Så jeg trak lod og du vandt.