/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bytte Volvo med VW Fox
Fra : Oldboston
Vist : 1551 gange
100 point
Dato : 07-09-08 18:34

Jeg har haft min Volvo S 40 i 11 år og 150.000 km, og jeg forudser, at den ikke vil være så rimelig i vedligeholdelsesudgifter, som den har været hidtil. Desuden er jeg blevet 11 år ældre og det generer mig, at man sidder så lavt, og at udstigning er lidt besværlig. Nu er der et familiemedlem, som har en VW Fox, 2 1/2 år gammel, 30.000 km, som vedkommende står over for at skille sig af med. Brugtvogsnpriserne er ikke høje for nogen af bilerne, så vi har talt om eventuelt at bytte mod at jeg betaler en rimelig prisforskel. Jeg kan se, at bilzonen sætter min Volvo til ca. 27.000 og Foxen til ca. 67.000 ved indbytning, altså ca. 40.000 i prisforskel. Vil det være en fornuftig pris at handle til? Og en ting mere: Er der nogen, der har kendskab til Foxen, så de kan fortælle mig, om det er en bil, man bliver glad for? (Jeg ved godt, at folk har forskellig smag, men alligevel erd er nok nogen, der kan go' et tip). På forhånd tak. Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-09-08 21:50

Hva med at bytte en dags tid så du lige har en chance afprøve den før du bestemmer dig

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-08 11:44

Jeg har en Volvo V70 og en Fox. Også 2,5 år gammel.

Jeg har ikke haft andet end problemer med Foxen. Det er vist nok den Fox i DK, der har haft flest fejl. 17 fejl på to år og under 20.000 km. Bedøm selv

Jeg vil også gerne af med min

Hvis jeg skulle købe en nyere bil nr. 2 nu ville den bestemt ikke være med i overvejelserne. En af årsagerne er, at ift. den størrelse så kører den ikke langt på literen 15 km/l. Det var udmærket for to år siden, men ikke så acceptabelt nu efter min mening.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 26-09-08 17:02

Tak for svaret marc43.