/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Vespress caffettiera fraVIGANO
Fra : steenfibiger
Vist : 1141 gange
200 point
Dato : 07-09-08 14:51

Jeg har en såkaldt cafettiera fra VeV Vigano i Italien i rustfrit stål til 14 kopper espressokaffe. Model 8114. Vandet koger i det underste kar og damptrykket presser det kogende vand op gennem kaffebønnerne til det øverste kar. På det underste kar findes der en sikkerhedsventil for at det ikke skal eksplodere, hvis passagen til det øverste kar er blokkeret. Denne sikkerhedsventil er gået i stykker så der nu er et hul i det nederste kar. Hvor kan jeg eventuelt skaffe sådan en ssikkerhedsventil? Den skrues ind i det underste kar med et gevind.

Kommentar
Fra : dreamcutters

Dato : 07-09-08 15:48

hejsa
har du prøvet at søge firmanavnet på google... og så skrive til firmaet....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-09-08 15:55

Prøv der hvor Du har købt den, nok ikke på lager men kan muligvis skaffes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 16:01
Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-09-08 10:01

Tak for jeres svar. Jeg har købt den i Italien! Jeg kan ikkke finde firmaet eller en kontaktadresse på nettet. Jeg kan kun finde firmaer, der sælger disse kander eller lignende som postorder og du akn kun købe nye kaffekander, ikke reservedele. refi's fixya ledte mig heller ikke på sporet. Kan jeg eventuelt købe en anden sikkerhedsventil, som jeg kan skrue ind i det hul med gevind, der er i det underste kar. Hvor kan man købe små sikkerhedsventiler? hos et VVS-firma?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 08-09-08 10:38

Vev Vigano har faktisk en hjemmeside, men der bliver man sendt til andre sider uanset hvad man klikker på.

Ja, enten et VVS-firma, eller noget siger mig også at ventilen er standard så hvis Du kan finde en af de små billige kantede en-kops maskiner til kogeplade kan Du sikkert bruge ventilen fra denne.

Ventilen trænger vel ikke bare til afkalkning, eller er den helt i stykker ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 10:52

http://www.emporiocaffe.com/media/49383/new_baby_06_er0255_rev00.pdf

Prøv at find hvilken del du mangler....

Ganske vist ikke samme mærke - men man ved aldrig....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 10:54
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-08 11:07

Jeg tænker stadig på "standardventiler", producenter udvikler sjældent selv gængse ting som sikkerhedsventiler hvis de kan finde den billigere som hyldevare.

Der er et dansk servicecenter for Saeco der jo også producerer store maskiner, og gode akvariepumper iøvrigt, prøv at kontakte dem, der er oplysninger nederst på siden.
http://www.everpure.dk/Brugsanvisninger/Saeco%20brugsanv/SIN017R.htm

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-09-08 12:26

Tak for alle svar. Det er ikke en elektrisk espressomaskine, men LuffeA er på sporet mht til at købe en billig 8 kantet aluminiumskande og bruge ventilen derfra. Ventilen er gået helt i stykker og fra hinanden!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 12:38

Kan du ikke levere et billede eller 2 af det vi snakker om ???

Du kan lægge billeder op her

www.peecee.dk

Og lægge linkene i tråden her...

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-09-08 12:44

http://www.jetas.dk/pics2/136a.jpg

Her kan I se et billede af ventilen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-08 12:48

Taeh, de står også på loppemarkeder.....nok grundet samme problem.

Iøvrigt har jeg selv handlet bønner nogle gange her, billigere end i supermarkedet hvor de kun har 1-2 typer.
http://www.coffeetime.dk/shop/espresso-boenner-69c1.html?gclid=COya7eSDzJUCFQsZQgodkUrihw

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 13:05
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 13:09

For så er de da så billige at "reservedele" sikkert hurtigt koster det samme som en ny....

http://www.bomboniere.com.au/homeware_coffee.html

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-09-08 14:16
Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-09-08 14:18
Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-09-08 14:19

Det er sikkert billigere at købe en lille ny i aluminium og tage ventilen derfra!

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-09-08 09:40

Tak for svaret LuffeA. Jeg fik ikke noget bedre svar end at købe en helt ny kande og bruge ventilen derfra. Der er dog det problem at på denne erstatningsventil er der mindre at gribe fat i, når man skal skrue den sammen, og karret er rundt og ikke 8-kantet. Den gamle ventil er måske gået i stykker fordi jeg har holdt om den når maskinen skulle skrues sammen.