/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Antenne på loft
Fra : CCjunior
Vist : 1567 gange
100 point
Dato : 07-09-08 11:54

Da jeg overvejer at pille vores skorsten ned, ryger antennen i samme omgang. Jeg vil derfor høre hvad erfaringer der er med antenne på loftet og om de " billige " fra f.eks harald skrald kan bruges.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-09-08 11:55

Glemte lige at sige at vi bor lidt nede i et hul men ingen problemer har med signalet nu

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-09-08 12:04

De fleste kan, mens andre ikke kan, -så det må vel komme an på en prøve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 12:10

Hvilke antenner drejer det sig om ????

Hvis det "blot" er DR1 og TV2 kan de normalt sagtens sidde/ligge på loft.....

Ellers er gavl jo en mulighed....

Om de er fra H.Nyborg eller B&O er egentlig ligegyldigt - blot det er de rigtige....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-09-08 12:27

Det er blot dr1 samt tv2.. Hvilke andre antenner er der lige at vælge imellem ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 12:46

Satellit - de har det ikke godt på et loft....

VHF og UHF kan sagtens være på loft....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 12:47

Medmindre du har ståltag.....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-09-08 13:07

Havde UHF-antenne på loftet i mange år. det virkede fint, dog noget sne når der lå sne på taget. Men da du alligevel skal skifte til digital-TV indenfor det næste år, og det mange steder kan ses med indendørs antenne, vil jeg tro sneproblemet er mindre, og du kan bruge en UHF-antenne til såvel DR1 og DR2 samt TV2 +DR-update og hvad der ellerd dukker op. Det digitale system er allerede i gang, det analoge slukkes næste efterår.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-09-08 15:02

Køb en digital receiver evt. hos harald så er det næsten ligemeget hviken antenne du sætter op

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-09-08 16:19

Til det digitale SKAL det vær en UHF-antenne, og den funker udmærket under tag (tegl) både i Småland og København Ø. Men hvor bor du?? det kunne jo bære, der var hul igennem til svenske og/eller tyske stationer. Mine er nogen lange javerter fra Electric City, men bare de har en rimelig størrelse, er leverandøren ligegyldig.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-09-08 16:20

Er det forresten ikke lettere og kønnere at vedligeholde skorstenen i stedet for at prøve at lappe bagefter?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-09-08 16:38

Jeg har 2 skorstenen, den ene bruges ikke længere og der sidder antennen. Nu har vi stilads oppe ( 8 meter højt hus ) og skal ha ny inddækning omkring den skorsten der bruges.. den anden er utæt og jeg gider ikke koste penge på en ny inddækning. så den vil jeg rykke ned under taget og lukke. Derfor skal antenne også ned under taget.. har overvejet at bruge den eksisterende antenne men den er temmelig stor..

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-09-08 16:40

Så nøjs med UHF-delen af den. Det er den med de korte tværpinde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 16:40

Den er sikkert ikke større end andre antenner når masten bliver pillet af....

Men ellers er gavlen da en mulighed....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-09-08 17:51

uhf antenner kaldes også sildeben de har en masse krydser, er den meget gammel ligner den en fluesmækker når den sidder på masten. Kør det digitalt.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-09-08 19:50

ikke som det er nu. Jeg har en digital modtager men elendig modtagelse. Det er noget med at vi skulle vende vores antenne 90 grader så den pegede op af ??? der er vist 2 master i dk som ikke kører helt normalt..hehe..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 20:19

Alt dette til trods bliver din modtagelse IKKE forringet af at du sætter antennen på loftet....

Har I meget dårlig modtagelse (det siger du jo I ikke har) så skal du alligevel investere i parabol eller andet....

BredbåndsTV er også en mulighed....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-09-08 20:30

bredbåndstv er ikke en mulighed her ude..
Som jeg har forstået det så behøver man ikke en parabol, blot en anden antenne ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 20:34

Citat
blot en anden antenne

Hvad er der galt med dem du har ???

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-09-08 20:36

Som flere har nævnt, står valget mellem en UHF-antenne (under loftet), og den er gratis at modtage de kanaler du gerne vil have hjem, eller en parabol, der koster penge hver måned, for at se noget du ikke vil have. Så en UHF-antenne, og en digital boks, så kører det til næste gang de skifter system (og det varer nok ikke længe

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 08-09-08 06:26

Refi.
Da de sælge både undedørs og indendørs antenner så tvivler jeg på at den jeg har vil virke ret godt indendørs..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 07:45

Det skal du IKKE tvivle på - en udendørs antenne er VÆSENTLIG bedre - også indendørs.....

Den skal jo ikke sidde i stuen..... - men selv der ville den være bedre....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-08 07:48

De indendørs antenner, jeg har prøvet til det digitale system, har ikke kunnet give et fornuftigt signal, så du er, som Refi skriver, bedre tjent med en ordentlig retningsbestemt udendørs UHF-antenne under taget.