/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Incredimail: fejl i dictionary
Fra : Rellom
Vist : 628 gange
500 point
Dato : 13-03-03 22:25

Når jeg vælger "new message" (eller "new mail") i Incredimail får jeg flg. fejlmeddelelse:
Error opening dictionary file \ssceda.tlx
og --- \ssceda2.clx
(Eller "am" eller "sv" i stedet for "da" - alt afhængigt af hvilket sprog, der er aktivt.)

Den samme meddelelse fremkommer, hvergang jeg sætter nye features ind via Style Box.

Vælger jeg derimod "new message" nok engang - uden at klikke den første væk - er der ingen problemer. Hverken når jeg åbner den nye besked, eller når jeg arbejder med Style Box.

Så problemet er ikke stort - men irriterende er det alligevel.
Mit spørgsmål er derfor: Hvad kan problemet skyldes - og hvordan løser jeg det?

Hvis din kommentar indeholder løsningen, forhøjer jeg til 500 point, inden jeg accepterer som svar.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-03-03 22:48

Du henter den nyeste version, og lægger den ind oveni, du mister ikke indstillinger osv. ved dette.
Det er ikke mere end 1-2 uger siden en bruger havde et lign. problem som blev løst på denne måde

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 510 point
Dato : 13-03-03 22:54

Hvis dette ikke hjælper så går du ind i filer --> data og settings transfer --> vælger at eksportere til anden computer, dine data og indstillinger m.m. gemmes så i 1 fil på harddisken --> så afinstallerer du incredimail --> genstarter --> installerer igen --> og vælger "transfer from old computer"

Så burde det ihvertfald køre

http://www.incredimail.com

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-03-03 23:12

Hej Uffe

Jeg har allerede den nyeste version.
Dit løsningsforslag nr. 2 kan jeg ikke "oversætte" til mit OS, Windows ME, så jeg må bede dig om at skære det ud i pap.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-03-03 23:42

Ang forslag 1:
Det er ligemeget om det er nyeste du har, en fil kan være korrupt (beskadiget/overskrevet) prøv derfor først dette

Ang forslag 2:
Åbn incredimail og derinde vælger du filer --> data og settings transfer --> her vælger du "transfer to new computer", dine data og indstillinger m.m. gemmes så i 1 fil på harddisken --> så afinstallerer du incredimail --> genstarter --> installerer igen --> og vælger "transfer from old computer"

Altså det er inde i incredimail du vælger filer.....håber den er der nu

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-03-03 00:08

Tak, Uffe - det er den.
Lige en sidste ting: Jeg har betalingsversionen af Incredimail + Letter Creator. Så jeg vil lige have bekræftet, at
min registringskode ikke forsvinder i den blå luft, selv om jeg geninstallerer på den af dig anviste måde.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 00:23

Jeg kører selv med gratis-versionen så hvordan registreringskoden reagerer ved jeg ikke men der er 3 muligheder
1) der sker intet med den
2) den forsvinder, men så har du den på mail
3) den forsvinder og så får du den tilsendt igen her: http://www.incredimail.com/english/faq/purchase/faq_reg_code.html

Der står:
Q: I bought an IncrediMail product and lost my registration code. How can I get it again?
A: If your computer crashed or you have formatted your computer without saving your IncrediMail registration codes, you may not be able to activate your IncrediMail Premium and/or the Letter Creator when you install it again.

To have your registration code(s) sent to you, please enter your email address below. IncrediMail will automatically check its database for your email address and send you your old registration code(s) so that you can use them again.

Godkendelse af svar
Fra : Rellom

Dato : 14-03-03 00:52

Tak for svaret Uffe29.

Geninstallationen bevarede de gamle indstillinger lidt for godt. Fejlen blev også bevaret.
Dit løsningsforslag nr. 2 løste til gengæld problemet fuldstændig.

1000000 tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 01:09

godt at høre.....
Hvad har du iøvrigt givet for licens

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-03-03 01:13

50 dollars for det hele: Incredimail + Letter Creator. Hver for sig koster de henholdsvis 30 og 40 dollars,
så man sparer 20 dollars ved at købe dem samlet.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-03-03 01:56

dyrt.....men hva' dælen
Rellom jeg vil lige lave et tip om at reparere incredimail, så jeg skal lige høre dig om registreringen blev slettet ved løsningen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-03-03 02:03

Det ved jeg ikke, for jeg fjernede den selv og genindsatte den bagefter, sådan som Incredimail anbefaler det.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-03-03 02:05

Men dit første løsningsforslag, geninstallationen, slettede ikke registreringen.