/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
aut.tekstombrud/linjeskift
Fra : ingelein
Vist : 648 gange
20 point
Dato : 06-09-08 21:28

Hej
Jeg kan ikke huske, hvor man finder indstillingen til at definere linjeskift - efter f. eks. 80 tegn.
Hvem kan hjælpe?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 21:33

Hvilket program ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 21:44

Umiddelbart kender jeg ingen mailprogrammer hvor det er muligt...

Din sidestørrelse bestemmer linieskift...

Ellers er det TVANG med enterknappen...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-09-08 21:46

Hvis det er word du tænker på
var der noget på et tidspunkt der hed "Dokumentgitter", men jeg ved ikke om det findes mere.

Så kunne man skrive så det så ud som på en skrivemaskine. Jeg kan ikke finde det i min word 2003.

Jeg har set det som et faneblad under sideopsætning. Men ved ikke om det mangler i min instalation.
vh Ben

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 30 point
Dato : 06-09-08 21:54

Så fandet jeg løsningen...

Du skal ud i Sprogindstillinger i startmenuen og tilføje "Kinesisk forenklet" så får vi adgang til dokumentgitter...

Se evt hjælp hvor jeg har gamlet følende fra....

Så læte jeg lige noget - jeg havde glemt

Word
Angive tegn og linjer pr. side til østasiatisk tekst
Den funktion, der er beskrevet i dette emne i Hjælp, eller nogle af de indstillinger, der omtales, kan kun benyttes, hvis støtte for japansk, forenklet kinesisk, traditionelt kinesisk eller koreansk er aktiveret i Microsoft Office Sprogindstillinger.

Brug dokumentgitteret, hvis du vil angive linje- og tegnindstillinger.

Klik på Sideopsætning i menuen Filer, og klik derefter på fanen Dokumentgitter.
Klik på Angive linje- og tegngitter under Gitter.
Angiv en eller flere af følgende indstillinger:
Antal tegn pr. linje

Angiv antallet af tegn pr. linje i boksen Pr. linje under Tegn. Tegnafstanden justeres automatisk, så den passer til den ændrede indstilling.
Antal linjer pr. side

Angiv antal linjer pr. side i boksen Pr. side under Linjer. Linjeafstanden justeres automatisk, så den passer til den ændrede indstilling.
Tegnafstand

Angiv punktstørrelsen på mellemrummene mellem tegnene i boksen Afstand under Tegn. Antallet af tegn pr. linje justeres automatisk, så det passer til den ændrede indstilling.
Linjeafstand

vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 21:58

Hvordan vil du så sende denne "formaterede" tekst - som vedhæftning ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 22:01

Ups.....
Jeg burde have skrevet at det var i email - Outlook.

Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 22:09

Du kan på en ny meddelelse - ved at gå i formatering - sætte en del op - men antal slag skal du nok prøve dig frem til og så gemme det som standardskabelon....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 22:34

Hej
I Outlook kan man under funktioner vælge /indstillinger/postformat/.... og internetformat. Her kan man angive hvor mange tegn der skal være på linjen - og linjeskiftet sker automatisk.
Jeg skal lige afprøve om jeg kan være tilfreds med dt format.
Hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 22:58

Næh..... Det virkede ikke rigtigt.
Men jeg modtager af og til mails, som har korte linjer og når jeg selv besvarer i afsenderens skrivefelt, bliver mine linjer automatisk korte også.
Det må jeg lige holde øje med, hvis ingen herinde har forklaringen.
Hilsen Ingelein, som tidligere har brugt sådan en funktion.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 07-09-08 00:30

Ja, outlook express i al fald har en funktion der indsætter injeskift ved afsendelse eller når en usendt mail gemmes i 'Drafts'/'Kladder'. Jeg har ikke en outlook lige her, men det står nok under indstillinger et sted. Den formatterer IKKE mens du skriver.
Mener du outlook og ikke Outlook express?

80 er for meget. Nogle tilsætter når de citerer et > eller en | foran linjen de citerer. Det bør det være plads til. Brug fx 72 i stedet.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-08 22:03

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Du får points fordi du svarede så udførligt. Men det virker ikke for mig.
Mange hilsner Ingelein