/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
blok af tekst, den tager for meget tekst~
Fra : craca
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 13-03-03 22:14

Når jeg vil blokke noget (kopiere et stykke tekst), bliver der automatisk highlightet mere end jeg vil have med, fx. hele næste ord og det forrige eller med mellemrum. Den gør det i både word og internet explorer. Hvor kan jeg rette det henne?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-03-03 23:09

Hvis du "blokker" fra venstre til højre og ned, lidt længere end du skal bruge, så kan du køre baglæns til midt i et ord. Det samme gælder nede fra højre og op.
Desværre kommer hele startordet altid med. Kopieret: " bliver der automa "
Det kan måske hjælpe lidt.
Emesen.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 14-03-03 07:49

Hvis du vil kopiere fra midt i et ord til midt i et andet andet ord, skal du sætte musen hvor du vil starte. Når du så begynder markeringen vil den først vælge hele ordet - så fører du bare musen en anelse tilbage indtil der kun er markeret fra der hvor du startede.
Så markerer du hele det stykke du vil have, der vil den igen vælge hele sidste ord - og igen fører du musen tilbage indtil der kun er markeret det du vil have....
Det lyder lidt bøvlet - men det er faktisk rent nemt i virkeligheden Man skal bare øve sig lidt på en side, og så tænker man sådan set ikke over det mere...

Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-03 09:52

Så lærte jeg også lige lidt. KOPI: fra " Kanjegik " = anjegi
Emesen.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 14-03-03 18:41

Hepper på Emmesen!!

Mvh

Kommentar
Fra : craca

Dato : 14-03-03 20:42

>så fører du bare musen en anelse tilbage indtil der kun er markeret fra der hvor du startede.

...virker ikke hos mig, hvis jeg vælger midt i det første ord blokker den hele første ord, lige meget hvor meget jeg rykker rundt med musen, det er alt eller intet. Jeg troede det var indstillingerne, det sker jo ikke i fx. notepad og i netscape

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-03 21:08

Nu kan jeg heller ikke
Jeg kunne i går.
Emesen.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 15-03-03 01:42

"usen en ane"

Jeg kan kun sige : synd!! - det er måden jeg kender det på - og ingen problemer herfra

Mvh

Accepteret svar
Fra : splitten

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-03 11:18

Man kan sætte markøren der hvor, man vil begynde at "blokke". Så holder man shift-tasten nede og bruger piletasterne til at markere. Pil-op og pil-ned for hele linjer og pil til siden for enkelte bogstaver.
Markerer man for meget kan man bare bruge pil tilbage for at gøre markeringen mindre.

Mvh
Lene Nielsen

Godkendelse af svar
Fra : craca

Dato : 16-03-03 21:29

Tak for svaret splitten.
Det virker sørme!!!
tusind tak!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-03-03 16:04

Hej nu virker det her hos mig, men på en anden måde - pussigt.
Marker midt i ord ryk et bogstav tryk og hold skift fortsæt til midt i et andet ord, slip mus og skift. Også baglæns. Måske er der forskel på Browsere.
Jeg "kører" Win2000 Explorer 5.00
" et virker sørm "
Emesen.

Kommentar
Fra : craca

Dato : 18-03-03 11:30

hej emesen, det er også sådan det virker for mig, med at lige rykke et bogstav (eller så langt så det stadig ikke er enden af ordet) og så holde shift nede derefter. jeg har win98 explorer 5.0
som sagt er det ikke et problem i notepad og netscape, men kun i explorer og word