/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ribensteg med brune kartofler
Fra : dr_dem
Vist : 1204 gange
100 point
Dato : 06-09-08 17:39

Ribensteg med brune kartofler og rødkål bliver lavet i dag

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-09-08 17:41

Og Det dufter

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 06-09-08 17:55

aaiii hvor lyder det godt.... tror jeg vil lave grydestegt kylling med brun sovs og agurk hjemmelavet salat.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-09-08 18:00

Også her.....men rødkålen er også hjemmelavet
Stik den dooo

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 06-09-08 18:15

hvornår skal vi komme,,,????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-08 18:31

Og sovsen er vel bagt op....

Mange fatter nu ikke at jeg gider at lave rødkålen selv, det er sgu meget lettere end at få køberødkål til at smage af noget.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-09-08 18:49

Citat
det er sgu meget lettere end at få køberødkål til at smage af noget.

Neeeeeej det er ikke !!!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-08 19:07

Der skal også være rigeligt med nødden.
<spisesmiley>

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 06-09-08 19:10

bare lidt stegefedt i rødkålen,,så er den bare plinge ling,,,,

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-09-08 19:22

Det var godt sprød svær og har så 4 skiver tilbage til i morgen

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 06-09-08 19:28

vil nu hellere have en gang kalvelever med bløde løg og revne æbler

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-08 19:32

Snit rødkålen, hæld lidt rødbedesaft i bunden af en stor gryde, her kan saft fra køberødbeder udmærket bruges da det rummer en passende mængde eddike. Lad gryden simre til kålen er mør, tilsæt Ribsgele eller lidt sukker, og rund den af med ½-1 spsk fedt som Barkebillen skriver, den bedste smag opnås med andefedt.

Desværre tog min mormor sin egen opskrift med derhen hvor hun er nu

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-09-08 19:35

Citat
Desværre tog min mormor sin egen opskrift med derhen hvor hun er nu

den har jeg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-08 19:45

Vel fra en dame af samme generation, de ku`det der

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 06-09-08 19:48

ja,de gamle kvinder de ku,bare det der,,,vores tids kvinder er ik noget værd i et køkken de er bedst ejnet i sengen,så laver vi mandfolk maden LOL

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-09-08 19:52

Nu blev min mor alså kun 65 for 10 år siden men hun lærdte mig og lave mad før hun døede

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-08 20:24

Hæ, da jeg....endelig...havde fået egen lejlighed inviterede jeg mormor + nogle andre på italiensk inspireret ossobuco med et kæmpe salatbord til selvblanding, hun rejste sig konstant og hen til salatbordet, hun havde vist kun smagt udkogte grøntsager hele livet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-09-08 20:46

Citat
vores tids kvinder er ik noget værd i et køkken

Det kan jeg altså godt lige sige dig.......den holder ikke i retten

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-08 20:55

HELT ENIG piaskov selvfølgelig kan vi da lave mad ...også ribbenssteg med hele molevitten ........håber det smagte rigtig godt dr_dem

chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-08 21:29

Hva' er det for noget pjat med at vi kvinder ikke kan lave mad??

Her får i lige min ynglingsopskrift

Man køber en kalkun på fem kilo (til seks personer) og en flaske whisky.
Dertil salt, peber, olivenolie og spækstrimler. Kalkunen belægges med spækstrimler, den snøres, saltes og pebres og overhældes med lidt olivenolie.
Sæt ovnen på 200 grader. Skænk så et glas whisky og drik en skål til det kommende gode resultat.
Læg kalkunen i en bradepande og skub den ind i ovnen. Skænk to hurtige glas whisky og drik igen til det kommende gode resultat.
Indstil termostaten efter 20 minutter på 250 grader, så den får et ordentligt pulver.
Skænk yderligere tre glas whisky op og drik dem. Efter en hal tsims tid vænner du fulen og blir ved mæ at hllde øje med stajninngn.
Griw vissskyflaschken å tsa en lill EN. Efter ænnu en hal tsims tschid schlændrr du laaaaangshomtr hæn til åvnnnn å vænnnr kaaahaaalkunnn.
PASCH PÅ att du hik brændr hånden på den schkide åvvvn.
Å sschhå tsar vi ænnnu fæææhææm-schyw sjisskkywusser mænns piiihiiipfuglen schtajer widre iæææn trææhææ tsimer (schhirka - åp i røwwwen mæ det!) Huuschk å piss vær tiiihiiinde minut!
Kaaahaan de overhOOOvedt la saj gør schå kryw hæn til åvvvn å prøvv å riwwwe kaahhhallkunnn UD!.
Tsa så ænnnnu en schlllurrrk og prøvvvnåkkkkngang å få kræææet UD! Samml så den satansforbanddde piiihhhiipfuuul op fra gåååhååålllwwet og smid den påå et faahhad.
PASCH på a du ikkk gliiiiiiiiiiiiiiiiiderr på det skidefedtede køøøøkngål!
Kann du ikkkk uuundddgå de, schå prøvvv igen (åååopppogssccchtå dengikscchkuikkk tihihihaihi......schku åssspissslimajet).
Tag en lur.
Spis næste dag kalkunen kold med mayonnaise og aspirin

Slå lige den

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-09-08 21:42

Citat
Hva' er det for noget pjat med at vi kvinder ikke kan lave mad??

Laver du mad nordsted ????

Undskyld !!!

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 06-09-08 21:46

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
vores tids kvinder er ik noget værd i et køkken

Det kan jeg altså godt lige sige dig.......den holder ikke i retten

nu sagde jeg også vores tids kvinder,,,du er jo fra før den tid, så du kan sikkert det der,,,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-08 21:47

Altså piaskov, kalkun i whiskey er en af mine favoritter, og jeg kan sææl lave den

Lavet sammen med en Chivas Regal, kan det ikke gå helt galt

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 06-09-08 21:49

LOL,,,gammel tusse,

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-09-08 21:51

Citat
så du kan sikkert det der,,,

Det hedder OGSÅ det der

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-08 21:52

Barken bille, nu syntes jeg det er din sengetid

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-08 21:53

Hva' faaaan dr_dem, er du stået op igen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-09-08 03:35

Der er sgu ikke noget mad der skal tilsmages med min irske tørverøgede singlemalt whiskey

Hvis I en dag har en sauce fra en papkylling eller svinekød I ikke kan få til at smage af noget så giv den ½ tsk Gammel Dansk, den indeholder jo 50 forskellige urter o.a. og giver virkelig et pift.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 08-09-08 18:40

Nordsted1

Rødt kort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-08 18:49

Jeg er ret så sikker på, at i slet ikke har læst opskriften igennem, for så ville i have opdaget at whiskey'en slet ikke blev brugt på kalkunen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-09-08 18:16

Citat
Hva' faaaan dr_dem, er du stået op igen

Citat
Nordsted1

Rødt kort

Jeg kan ikke ha stået op hvis jeg ikke er gået i seng, hvis jeg er på puteren sidder jeg ned og så falder i (søvn) seng

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 13-09-08 21:11

Tak for svaret chicapigen.

Den var rigtig god.
dr.dem

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-09-08 21:17

selvtak , og hvad tror du lige jeg har lavet til middag idag ??????????? ribbenssteg med det hele det var da pudsigt hehe

hilsen chicapigen