/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tætning af tag
Fra : semajeto
Vist : 3072 gange
100 point
Dato : 06-09-08 17:02

Hej

Jeg har et ståltag hvor tidligere ejer har lagt 2 nye plader - OVEN PÅ DE GAMLE PLADER UDEN AT LÆGGE PLADERNE IND UNDER PLADEN TÆTTEST PÅ KIPPEN!!

Det betyder at vandet løber under de 2 plader han har lagt på og drypper ned i garagen...Jeg har prøvet at fuge med noget 'tagtæt' uden det store resultat. Jeg ikke vil lave det rigtigt (hver plade er 2 meter lang og en meter bred) da taget skal laves helt om på et tidspunkt. Hvad kan i anbefale?

Hilsen
Semajeto

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 17:33

At lægge pladerne under som de skal - alt andet er SJUSK...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 17:34

Men du kan da "fylde" det op med silicone hvis du syntes det er kønnere....

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 06-09-08 17:41

Det skal være en midlertidig løsning, men eller har du ret. Det eneste der dur erat lave det rigitgt...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-09-08 17:42

Du kan jo lægge en tagrygning på.
Evt selv lave den af rester af andre tagplader, men det er fusk!
Der er tit at man kan få gamle tagplader gratis, hvis du kan finde noget tagrygning, evt i asbest, så er det jo fint.

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 06-09-08 17:50

Hmmm, det giver det samme resultat. Findes der ikke noget 'bej' man kan smøre på samlingerne? Det jeg bruges var til en fugepistol og det 'fyldte' ikke meget...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-09-08 18:03

Du kunne også brænde, eller klæbe tagpapstrimler på. -De fåès i begge udførsler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 18:42

Citat
Jeg har et ståltag

Tror stadig silikone er den bedste "midlertidige" løsning

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-09-08 23:14

hvis du vil have det tæt, er der ingen hurtige løsninger.
du bliver nødt til at få dem lagt rigtigt, ellers bliver det aldrig godt.
og min erfaring er, at det der med at det snart skallaves om alligevel godt kan tage årtier.
så bare kom i gang.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 07-09-08 17:27

Brug fuge skum, det udvidersig og tætner alde hulder/ revner, når det er størknrt færdig, så skær det så det følger taget, og smør silekone/bostik/asfalt, noget der forhindre skummet i at suge vand på og taget er tæt.