/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
servicepack 3
Fra : omegalotus
Vist : 731 gange
500 point
Dato : 06-09-08 14:36

hjælp jeg har installeret servicepack 3 xp efter det laver den numre og vil ikke starte op underlige tegn og gerninger på skærm hvordan sletter sp 3?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-08 14:42

Du kan systemgendanne til igår

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-08 14:42

Under punktet tilføj og fjern programmer i Kontrolpanel start op i fejlsikker tilstand ved at trykke f6 underopstarten

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-08 14:44

Forstod at den ikke vil starte op almindeligt ?????

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 06-09-08 14:48

jeg kan jo ikke se noget på underlige tegn har prøvet systemgendannelse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-08 14:49

Altså start op i fejlsikker tilstand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 15:05

SLET sp3 igen...

Der ER nogen maskiner der IKKE vil køre med den...

Den kan slettes i tilføj/fjern programmer...

Er der derefter stadig problemer - laver du gendannelse til FØR du installerede den....

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 06-09-08 15:20

tak for respons er nu i fejlsikker tilstand og der står cmd.exe og nedenunder står der Documents and settings\ebbe DIT-COE23F8036C> hvad skal jeg skrive derefter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-08 15:23

Når du er i fejlsikret tilatand skal du gå ind i kontrolpanel under startmenuen og der i tilføj / fjern programmer finde sp3 opdateringen fra microsoft og slette den under fjern

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 06-09-08 15:34

i fejlsikker kan jeg ikke se start så kan jeg jo ikke komme i kontrolpanel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 15:37

Du behøver IKKE være i fejlsikker for at slette den

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 06-09-08 15:47

den starter lige op og indlæsning stopper på herrens mark

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 16:03

Så XP skiven i og lav en rep med den i første omgang så du kan komme ind i den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 16:04

Hvorfor kan du forresten ikke komme i kontrolpanel i fejlsikret

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-08 16:34

refi - fordi, omegalotus ikke kan komme i fejlsikret tilstand - maskinen starter op og stopper midt i det hele (som jeg har forstået det ud fra omegalotus' indlæg).

refi - hø hø - læs det ordentligt, før du svarer

Hanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 17:23

Hanne....

Citat
tak for respons er nu i fejlsikker tilstand

Mon ikke det er DIG der trænger til briller

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-08 18:15

ja ja refi - du snakker - men

Citat
tak for respons er nu i fejlsikker tilstand og der står cmd.exe og nedenunder står der Documents and settings\ebbe DIT-COE23F8036C> hvad skal jeg skrive derefter

Lyder det som "Fejlsikret tilstand"?

Mange (jeg inkl.) er ikke nørder udi det tekniske i en pc....

Det kan være svært for nogle at se "fejlsikret tilstand", når de ikke har set det før.

Sunowich - på min pc er det F9.........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 18:29

Næh - jeg snakker ikke.....

Men du BESKYLDTE mig - og så ta´r jeg til genmæle

Muligt spørger IKKE ved hvordan man kommer i fejlsikret - men så må man jo spørge

For mig at se - syner det mere af en DOSprompt

Men jeg må jo tro på spørger

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 06-09-08 20:03

hi nu prøver jeg f9 ser om det hjælper takker

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 06-09-08 20:59

det gjorde det så ikke men nu er kommet kontrolpanel og prøvet at slette sp 3 men pc stadig træls

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-08 21:24

www.spywarefri.dk og lav en onlinescan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 21:50

Citat
og prøvet at slette sp 3 men pc stadig træls

Ja - nu skal du så gendanne den til FØR du installerede SP3 så de sidste ting kan blive rettet...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-08 23:42

Omegalotus
Når du skal bruge "Fejlsikret tilstand", skal du trykke mange gange i træk på F9 - FØR Windows starter - lige få sekunder efter, at pc er startet, sidder du klar med din finger på F9 og bliver ved med at trykke til det lykkes, eller Windows starter.
Når det lykkes, vil der være sort skærm med hvid tekst (dos prompt) Her kan du så vælge fejlsikret tilstand.

refi - det handler da vist om mænds og kvinders forskellige tænkemåde

Vi kvinder er mere "flinke" he he

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-08 23:55

Hov hov Vi mænd tænker ikke alle som en Refi Ps prøv evt også med f6

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-08 23:58

sorry Sunowich

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 08:17

hi har slettet sp 3 så den nu kører sp 2 det har elles altid fungeret nen ikke nu den gør underlige tegn og gerninger jeg kan faktisk ikke starte op den stopper og så sker der ikke mere??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-08 09:09

har du recovery skiver til maskinen så kør dog en recovery og få din maskine til at makke ret igen - det går garanteret hurtigere end at sidde idagevis og forsøge at rette til

du kan også udemærket have noget malware på som driller - men om det så kan betale sig at gøer noget ved det nu er op til dig - i så fald

http://www.malwarecheck.dk/forum/

og læg dit spørgsmål i kategorien runscanner forum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 09:12

Det lyder ret besynderligt da maskinen nu "burde" være nøjagtig som FØR du installerede SP3....

Men hvis ikke en rep. af win virker (brug din skive) er der ikke mange andre muligheder end at lægge systemet ind igen....

Det har næppe været SP3 der så har lavet problemet...

Citat
den gør underlige tegn og gerninger

Hvad gør den da...

Hvor stopper den...

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 10:56

stop når den lige starter indlæsning af windows

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 10:59

Ja så er der kun rep. tilbage...

Virker det ikke må du lægge win ind igen....

Eller lave en recovery (hvis du har en sådan)....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-08 11:12

Måske du har to faste drev: f.eks. C: og D: ?

Så kan du have Windows liggende på D:, så du kan bruge den til at geninstallere styresystemet (Recovery)

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 11:25

nu er xp skiven i men den stopper når ca 14 min tilbage jeg har 2 drev

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 11:37

Citat
nu er xp skiven i men den stopper når ca 14 min tilbage

Tilbage af HVAD....

Den laver ikke noget blot ved at lægge den i....

Prøv nu lige at forklare HVAD du egentlig laver

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 12:03

hi refi jeg lægger cd i og den starter accepter aftale trykker ja starter med en grøn bjæke at der er 19 min tilbage når der så er 14 min tilbage stopper og slukker skærm sort skærm pc er måske def er en Medion 8808

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-08 12:16

defekt tror jeg på - tyder på det er grafikkortet som jeg ser det

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 07-09-08 12:35

Hmmm ...

Kender du til cowboy tricket med at at tage det lille møntformede back-up batteri ud af bundkortet, vente et par timer, sætte batteriet i igen, og stare PC'en igen ?
Du skal selvfølgelig pille alle kablerne fra PC'en, før du åbner PC kassen

Det der sker er, at PC'en så fuldstændigt får visket tavlen ren med diverse oplysninger om hardware. herefter vil BIOS systemet tvinges ud i en ny frisk undersøgelse af hvordan PC'en er skruet sammen, når den startes igen.
Fordelen er, at evt, fejl slettes fra den gamle gemte undersøgelse.

Jeg tror ikke på, at din PC er defekt. Den er bare blevet forvirret i en eller anden åndssvag indstilling, fordi den ikke fatter SP3.

Held med det, og bliv bare ved med at "plage" os. Det er jo meningen din PC skal virke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 12:36

Der er åbenbart en hardwarefejl....

Hvordan den så har kunnet fungere uden SP3 og skulle være gået i stykker i samme sekund - lyder lidt besynderligt.....

Har du foretaget dig andet med den i forbindelse med installering/afinstallering af SP3 (skildt ad eller lignende)....

For det er vel ikke sådan at den kører "time out" - forstået på den måde at den simpelthen SELV slukker....

I så fald er du nødt til "midlertidigt" at holde den igang ved at bevæge mus/curser med jævne mellemrum - hvert 2 minut eller lignende..... (også under installationen).....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 12:39

Ja - fjernelse af backup batteri vil sandsynligvis også nulstille strømstyringen....

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 13:49

back up fjernet og isat skærm time out sat 60 min slukker stadigvæk ved 14 min tilbage af xp cd back up har siddet i siden fabrikken det måske træt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 14:03

Tja...

Fejl i cd eller hardware....

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 14:39

blæsere kører men det hd der stopper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 14:44

Jeg forstår ikke helt hvor alle de problemer pludselig kommer fra...

Citat
jeg har installeret servicepack 3 xp efter det laver den numre

Det kan umuligt have noget med SP3 at gøre....

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 15:12

nej det har nok heller ikke den er jo slettet men det er HD der stopper har prøvet begge drev til cd tak alle svar i bliver nok snart trætte af mig ,jeg er ingen ørn i pc men stædig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 15:22

Det er såmænd ikke et spørgsmål om at blive "træt"....

Men det er jo et helt nyt problem....

Og det løser du næppe med en geninstallation som alligevel ikke lader sig gøre....

Du må igang med skruetrækker og fingre og finde ud af HVAD af din hardware der ikke virker...

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 15:38

ja splittet ad hd kører ikke den stoppede men blæsere kører på grafikkort og cpuen,rep hos medion er nok det bedste garanti endnu,men det er ærgeligt at undvære den,jeg har heldigvis en bærbar.der er xp cd til den med sp1 men så skal jeg finde sp 2 hvor ligger den??? det spørger den om....tak refi jeg bor på amager.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 15:52

Sp2 finder du hos microsoft....

Men er der garanti på den er det bare med at få den afleveret....

Det primære er den kommer i drift - så kan resten insttalleres bagefter.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 07-09-08 15:53

Du kan jo alligevel ikke installere noget når den ikke kører.....

Godkendelse af svar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 16:01

Tak for svaret refi.du har været alletiders tak for alt ja afsted med den det bedste for alle jer det har prøvet at hjælpe det var helt utroligt 10000 tak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-08 16:18

Det manglede bare omegalotus

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 07-09-08 16:29

hi camillesmoster 10000 tak at i gad hjælpe i nødens stund i skulle have points allesamen men det ved jeg ikke med dele points ud....tak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-08 16:31

Behold du bare dine poænger - glad for at hjælpe (forsøge)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 16:39

Jeg takker også....

Nej - dele point kan man ikke.....

Men lad os høre hvordan det er gået når den kommer retur (hvad fejlen var).....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-09-08 16:44

Jepzer!

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 08-09-08 02:36

ja det skal i nok få at vide hvad fejlen var

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 20-10-08 15:27

her er en opdatering retur fra rep. hos medion grafikkort skiftet + dvd -rw drev.den blev leveret retur til min addresse fin service.endnu engang tak for jeres hjælp