/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
a good friendship.
Fra : millerj
Vist : 428 gange
40 point
Dato : 06-09-08 14:32

goddag. Jeg har fået til opagave at skrive en "opskrift" på hvad et godt venskab er i engelsk.
Jeg er ret godt igang, men jeg føler bare at jeg har glemt en masse vigtige ting. Så hvis i kunne komme med nogle bud på hvad i syntes et godt venskab er, kunne det hjælpe meget..
Bare på dansk, på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-08 14:54

En god ven, er en man både kan grine og græde sammen med.

En man kan stole på, .. en der ikke sladrer.

Hvis der er uoverensstemmelser, at venne siger det direkte til en, og ikke snakker med andre om det.

At man får lov at hjælpe hvis vennen har behov og omvendt

At man er der forhinanden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-09-08 15:01

Vogt dig for en god ven, det er ham der stikker kniven i ryggen.

Din fjende ved du aktid hvor du har.

Kommentar
Fra : millerj

Dato : 06-09-08 15:07

tak, men hvad SKAL der være i et venskab..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 15:07

Og - lige så vigtigt...

Gode venner kan sagtens være uenige - men de kan tale om det UDEN at blive uvenner....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-09-08 15:08

Det er venskab i en eller enden grad.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 15:08

Citat
men hvad SKAL der være

ÆRLIGHED

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-09-08 16:15

http://www.google.co.uk/search?hl=da&q=a+good+friendship&btnG=Google-s%C3%B8gning

google.uk har 4,6 mill sider på dit spørgsmål, a good frienship.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 06-09-08 22:13

Venskab er også at støtte en god ven du selv om du er uenig og så hjælpe med at samle op bagefter, hvis det gik galt.

Et godt venskab betyder ikke at man skal ses hele tiden, men bare vide den anden er der, når der er behov for det.

HUSK EN MAND/KONE KAN DU ALTID FÅ, MEN EN GOD VEN/VENINDE ER SVÆRT AT FINDE.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-09-08 00:33

Der er og skal være åbenhed i et venskab, hvordan kan man ellers støtte vennerne hvis der er brug for det. - Åbenhed er nøgleordet -