/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Validerer identitet??
Fra : andersdt
Vist : 2919 gange
500 point
Dato : 06-09-08 13:53

Hej alle

Jeg har sat trådløst nætværk op i min lejlighed og det kører bare. I hvert fald på den stationære, der skal modtage signalet. Problemet er, at min kæreste har en bærbar, hvortil hun har et USB stik med netkort i, som hun bruger til at modtage det trådløse signal. Det har virket før, da hun boede hjemme ved sin mor og far, men det gør det så ikke nu.

Den finder netværket, den kobler op, men beder ikke om adgangskoden (??), og så kommer beskeden: Validerer identitet. Og der bliver den så stående. Uden at komme videre.

Noget jeg kan gøre her?

Mvh.
Anders

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-09-08 14:01

Det er vel fordi dit netværk er krypteret...
Så skal du vel bare indtaste koden.

vh ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-08 14:14

Din router har sikkert Mac filter og er den bærbare ikke på listen - ingen adgang.
Din router har måske også kryptering som skal tastes ind.

Er der Vista på den bærbare skal også adgangskoden til Vista skrives ind.
(jeg kan ikke huske rækkefølgen af indtastningerne)

Kommentar
Fra : andersdt

Dato : 06-09-08 14:18

Den beder ikke om adgangskoden. Det er en del af problemet. jeg har ikke prøvet med macfiltret på routeren.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-09-08 14:21

Kan du ikke bare højreklikke og netværket under opretforbindelse til et netværk, væk sikkerhed og så skrive koden ind der.

Kommentar
Fra : andersdt

Dato : 06-09-08 14:23

Nix... Det er også prøvet..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-08 14:24

Hvis den ikke beder om noget så er det Mac filteret som bremser - med mindre den bærbare er sat til en kanal og router til en anden.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-09-08 14:24

Det kræver at du kender din routers opsætning før du kan løse det problem.

finde ud af krypteringe
find ud af om der er mac filter

Nogle PCer er flere programmer til at styre netværk, de skaber nogle gange problemer for hinanden.

Det kan også være du skal lave en nyt netværksprofil i det progam der på PC bruges til styring af netværk.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-09-08 14:26

"den kobler op"

Hvordan ved du at den forbinder til din router?

Det kan jo være en nabos, den forsøger at finde...

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-09-08 14:27

Kan være det her kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-09-08 14:27
Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-09-08 15:49

Slå alt sikkerhed fra, indtil du får hul igennem til den store geografi!
Hvis du har valgt at den skal bruge dit netværk som det fortrukne, så vil den også automatisk bruge den kanal som dit netværk køre på.
Se ind i den bærebares trådløse opsætning, her skal der være markeret 3 IP-adresser.
Den ene er den som din router har tildelt den bærebare. - Den anden er subnetmask adressen som oftest er 255.255.255.0 - Med disse to på plads, skal du kunne se det lokale netværk og den/de maskiner der er på netværket.
Den tredie og vigtigste IP-adresse som skal være der, er GATWAY adressen, der er routerens port ud på nettet. Uden den i opsætningen, er du spærret inde i dit eget netværk (jomfru bur)
Så check lige om de er der alle tre.

Herefter kan du så begynde at opsætte sikkerheden igen. - Ud over kryptering ogskjult SSID, kan du også bruge MAC filtret. Her skal du indskrive samtlige MAC adresser som der er i husstanden.
Husk at den bærebare har to MAC adresser, en kabel adresse og en trådløs adresse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-09-08 11:52

Nu medens du er ved det. Så skal din router køre med variabel hastighed, så den tilpasser transmision hastigheden efter omstændighederne. - Hvis du f.eks. køre med fast hastighed på 54 MBit, og kontaktforholdene er dårlige, så vil den bærebare blive hægtet af, da den forsøger at opretholde forbindelsen med en lavere hastighed, og dey får den så ikke lov til.
Du skal også sikre dig, at den kan kommunikere med det samme system som du bruger (b og g).
Der er utrolige mange muligheder for ikke at få forbindelse, så du må checke alle de nødvendige detaljer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-09-08 22:52

Jeg kommer til at tænke på, om hun bruger kryptering, og om du også bruger kryptering?
Hvis disse to krypteringer ikke er ens, så vil hun ikke få adgang før hun ændre den til den samme kode, som du bruger i dit netværk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-08 03:08

Da du ikke har vist interesse for dit spørgsmål siden d. 6.9, må jeg anse det for at være uden yderligere interesse.
Du må derfor ikke forvente yderligere svar fra min side.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-09-08 17:33

Denne tråd er det en:

1) Seriøs udeblivelse?
2) Seriøs forglemmelse?